تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

روش های از بین بردن کبودی زیر چشم

  • کد خبر : 6559
  • 12 دی 1397 - 11:14
روش های از بین بردن کبودی زیر چشم

با ۱۳ روش برای از بین بردن کبودی زیر چشم آشناشوید. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، مصرف آب بیشتر و استفاده از کمپرس سرد می تواند باعث کمتر شدن کبودی زیر چشم شود اما تنها روش از بین بردن آن در طولانی مدت ،تغییر سبک زندگی است مخصوصا اگر کبودی زیر چشم شما ارثی باشد. آلرژی […]

روش های از بین بردن کبودی زیر چشم

با ۱۳ روش برای از بین بردن کبودی زیر چشم آشناشوید.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، مصرف آب بیشتر و استفاده از کمپرس سرد می تواند باعث کمتر شدن کبودی زیر چشم شود اما تنها روش از بین بردن آن در طولانی مدت ،تغییر سبک زندگی است مخصوصا اگر کبودی زیر چشم شما ارثی باشد. آلرژی ،اگزما خستگی مزمن پیری قرار گرفتن در معرض آفتاب از دیگر عوامل کبودی زیر چشم هستند.اما چه عواملی باعث از بین رفتن کبودی زیر چشم می شوند.

استفاده از چای کیسه ای

کافئین موجود در چای حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و باعث تقویت جریان خون  در پوست تقویت می شود، هم چنین  از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت کرده و فرآیند پیری پوست راکاهش می دهد.۲ عدد چای کیسه ای را به مدت ۳ الی ۵ دقیقه بخیسانید.سپس به مدت ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.سپس آب چای کیسه ای را بچلانید و زیر چشم ها قرار دهید.اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زیر چشم ها بماند.

استفاده از کمپرس سرد

کمپرس سردباعث انقباض رگ های خونی می شود. می توانید کمپرس سرد را از فروشگاه ها تهیه کنید و یا از جایگزین های مثل قاشق چای خوری سرد، خیار سرد، کیسه سبزیجات یخ زده، دستمال مرطوب سرد، استفاده کنید.قبل از استفاده کمپرس را داخل دستمال بپیچید تا پوست در اثر یخ زدگی آسیب نبیند

آب رسانی کردن پوست

با توجه به این که ۶۰ درصد از وزن بدن را آب تشکیل می دهد، با کم آب شدن بدن باعث کبودی زیر چشم ها می شود. متخصصان برای مردها روزانه ۱۳ پیمانه آب و برای زن ها ۹ پیمانه آب پیشنهاد می کنند. اگر زیاد آب خوردن را دوست ندارید کمی میوه به آب اضافه کنید و یا دمنوش های بدون کافئین بنوشید.

مصرف آنتی هیستامین

گاهی اوقات آلرژی باعث پف و کبودی زیر چشم یا حتی قرمزی و خارش پشم نیز می شود. این واکنش به دلیل  پاسخ سیستم ایمنی بدن به چیزی است که باعث تحریک آن می شود. اگر احساس می کنید که علت کبودی زیر چشم های تان آلرژی است برای مصرف داروهای ضد حساسیت با پزشک مشورت کنید.

استفاده از کرم رتینول

کرم رتینول برای مشکلات پوستی متعددی به کار برده می شود، این محصول حاوی ویتامین A است و در فرم های کرم، ژل و مایع موجود است. وقتی کرم  رتینول را روی پوست مصرف می کنیم کمبود کلاژن پوست را تقویت می کند. این کرم را روزانه یک بار مصرف کنید و نیم ساعت بعد از شستن صورت به پوست بزنید. اگر باردار هستید از کرم رتینول برای جذب ویتامین A استفاده نکنید.

استفاده از محصولات آرایشی روشن کننده

کرم های روشن کننده پوست  موادی  به نام هیدروکینون دارند که در تولید ملانین پوست مداخله می کند و باعث از بین رفنت کبودی های زیر چشم می شوند. تمام کرم ها، ژل ها و لوسیون ها حاوی ۲ درصد هیدروکینون هستند. باید این محصولات را دائما استفاده کنید تا به نتیجه برسید. لازم است بدانید که این ماده اگر در معرض نور آفتاب قرار بگیرد نتیجه برعکس می دهد پس باید فقط شب ها استفاده کنید. برخی با مصرف این محصول دچار خشکی و التهاب پوست می شوند بنابراین نباید از آن استفاده کنند.

هر روز ضد آفتاب بزنید

ضد آفتاب ها از پیری زودرس، سرطان پوست و تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند و از همه مهم تر این که مانع از کبودی زیر چشم می شود. از کرم های مرطوب کننده ای که حاوی ضد آفتاب هستند هم می توانید استفاده کنید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلنیگ یکی از روش های درمانی تولید کلاژن است که چروک ها و جای زخم ها و کبودی زیر چشم را از بین می برد. میکرونیدلینگ در طی ۶ جلسه در فواصل یک ماهه انجام می شود و هزینه آن کمتر از لیزر است. متخصصین پوست انجام میکرونیدلنیگ در خانه را پیشنهاد نمی کنند زیرا امکان انتقال عفونت در آن زیاد است.

قبل از خوابیدن آرایش صورت را بشوئید

اگر شب ها آرایش چشم را پاک نکنید، باعث التهاب چشم ها، واکنش آلرژیک و قرمزی و پف چشم ها می شوید. همچنین باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شود و پوست زود پیر می شود.

روزانه ۸ ساعت بخوابید

کم خوابی علاوه بر تیرگی دور چشم باعث پریدگی رنگ پوست و ایجاد چین و چروک نیز می شود. اگر با خواب مشکل دارید، نوشیدنی های کافئین دار و الکلی نخورید، حداقل ۲ ساعت قبل از خواب غذا بخورید و تلویزیون، موبایل و تمام دستگاه های الکترونیکی را خاموش کنید.

غذاهای سرشار از آهن مصرف کنید

کم خونی یعنی کمبود سلول های قرمز خون. سلول هایی که مسئول حمل اکسیژن به پوست هستند. کمبود آهن باعث کبودی دور چشم و رنگ پریدگی می شود. اگر احساس می کنید کم خونی دارید باید به پزشک مراجعه کنید و قرص آهن یا غذاهای سرشار از آهن مصرف کنید.

غذاهای شور نخورید

یکی از دلایل کبودی زیر چشم مصرف بیش از حد نمک است. نمک باعث پف کردن بدن می شود به علاوه منجر به بیماری های دیگری چون بیماری قلبی و سکته نیز می شود. پیشنهاد انجمن قلب آمریکا این است که روزانه نباید بیشتر از ۱۵۰۰ میلی گرم نمک مصرف کرد.

سیگار را ترک کنید

سیگار ذخیره ویتامین c بدن که مسئول تولید کلاژن های سالم است را از بین می برد. اگر سیگاری هستید با مشکلاتی چون چین و چروک، رنگ پریدگی، کبودی و سیاهی زیر چشم مواجه می شوید. با ترک سیگار بسیاری از مشکلات و بیماری ها را از خود دور می کنید از جمله دندان های سیاه، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=6559
  • 46 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.