تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

33

دلیل ناکامی کیمیا علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا

  • کد خبر : 65
  • 12 خرداد 1397 - 16:52
دلیل ناکامی کیمیا علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا

تکواندوکار المپیکی تیم ملی بانوان گفت: در رقابت‌های قهرمانی آسیا ویتنام به اشتباهات خودم باختم. به گزارش شورا‌آنلاین، کیمیا علیزاده در خصوص عملکردش در مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا گفت: از نتیجه‌ای که گرفتم راضی نیستم اما من بعد از مسابقات جهانی که تیر ماه سال گذشته برگزار شد به دلیل بیماری و مصدومیتی که برایم پیش […]

تکواندوکار المپیکی تیم ملی بانوان گفت: در رقابت‌های قهرمانی آسیا ویتنام به اشتباهات خودم باختم.

به گزارش شورا‌آنلاین، کیمیا علیزاده در خصوص عملکردش در مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا گفت: از نتیجه‌ای که گرفتم راضی نیستم اما من بعد از مسابقات جهانی که تیر ماه سال گذشته برگزار شد به دلیل بیماری و مصدومیتی که برایم پیش آمد مدت طولانی از تکواندو دور بودم. این رقابت‌ها اولین مسابقاتی بود که بعد از رفع مصدمیت اعزام ‌شدم. زمانی که من به اردو تیم ملی دعوت شدم تا برای قهرمانی آسیا آماده شوم واقعا از صفر شروع کردم و تنها دو ماه زمان داشتم تا خود را برای حضور در این مسابقات آماده کنم.

او افزود: در ابتدای اردوها و اوایل زمانی که به تیم برگشتم نظر کادرفنی این بود که من در مسابقات قهرمای آسیا نباشم اما با مجور پزشکی که گرفتم و اصرار زیاد خودم در این مسابقات شرکت کردم. اما وقتی بعد از مدت‌ها وارد مسابقات می‌شوی، به دلیل بالا بودن انتظارات موفقیت کار خیلی سختی است.

تنها بانوی مدال آور تکواندوی ایران در المپیک، اظهار کرد: البته من بیشتر از هر چیزی به اشتباهات خودم باختم. از نتیجه‌ای که گرفتم راضی نیستم چون حریفم کسی نبود که بخواهم نتیجه را به او واگذار کنم. اما به هر حال تجربه خوبی بود و یک محک جدی خوردم. این باخت تلنگر به موقع برای بازی‌های آسیایی جاکارتا بود. امیدوارم از این اتفاق درس گرفته و اشتباهات این مسابقات را در بازی‌ها آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و سایر مسابقات پیش رو تکرار نکنم.

او در مورد عدم کسب مدال طلا توسط تکواندوکاران تیم ملی بانوان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ناهید کیانی توانست نقره‌ی این مسابقات را کسب کند و انتقادات نیز هم باعث خوشحالی و هم باعث ناراحتی ما است. خوشحالیم چون انتظارات از بانوان ایران به قدری بالا رفته است که کسب نقره و برنز به چشم هواداران نمی‌آید و از بانوان انتظار طلا دارند. ولی سطح این مسابقات بسیار بالا بود و حتی قهرمان معروف تایلندی “پانی پاک” و “لیانگ” قهرمان المپیک نیز در همان دور نخست کنار رفتند.

علیزاده ادامه داد: این روزها هیچ کشوری نیست که بگوییم ضعیف است. همه کشورها با سرمایه گذاری خوبی کار می‌کنند و از لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. من همیشه گفته‌ام که هیچ ورزشکاری برای باختن به زمین نمی‌رود، این تمرین‌های مداوم الکی نیست که برای باختن به میدان مسابقه برویم. همه‌ی ما وقتی شکست می‌خوریم مطمئنا خیلی ناراحت می‌شویم اما واقعا برخی انتقادات اذیت کننده است. چون منتقدان از شرایط ملی‌پوشان در اردوها خبر ندارند تنها مرحله آخر را می‌بینند و نقدهایی می‌کنند که درست نیست.

او افزود: تا خوب هستی تعریف می‌کنند و اگر یک مسابقه خوب نباشی نقدهایی می کند که درست نیست. من اولین مدال جهانی بانوان تکواندوکار ایران را کسب کردم و همه تبرک گفتند اما الان همه نقد می‌کنند. شاید یک روز ورزشکار شرایط خوبی دارد و یک روز شرایط مناسبی ندارد، این نقدها خوب نیست و باید کمی منصفانه صحبت کرد.

دارنده‌ی مدال برنز رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا، با اشاره به بازی‌های آسیایی جاکارتا توضیح داد: قطعا برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ عمکرد من خیلی بهتر از این مسابقات خواهد بود. البته دو مسئله مهم وجود دارد، مسئله اول اینکه من باید یک وزن بالاتر بازی کنم چون بازی‌های آسیایی در چهار وزن المپیکی پیگیری می‌شود که کار من کمی سخت‌تر می‌شود. مسئله دوم اینکه، همانطور که گفتم من برای رقابت‌های قهرمانی آسیا تمریناتم را از آمادگی صفر درصد شروع کردم چون به دلیل مصدومیت زمان زیادی از تکواندو دور بودم اما الان به ۷۰ تا ۸۰ درصد آمادگی رسیده‌ام و در این مدت زمان باقی مانده تا بازی‌های آسیایی نیز به ۱۰۰ درصد آمادگی می‌رسم.

او ادامه داد: البته من در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز از نظر آمادگی بدنی و فنی مشکلی مقابل حریفان نداشتم اما به دلیل مدت زمان زیادی که از تکواندو دور بودم، در مسائل روحی مشکل داشتم. نمی‌توانستم خودم را در جریان مبارزات کنترل کنم اما، مطمئنا برای بازی‌های آسیایی این مسائل وجود ندارد و می‌توانم در جاکارتا موفق‌تر باشم.

عضو تیم ملی تکواندی بانوان ایران در خصوص شرایط تمرینی ملی‌پوشان در اردوها نیز توضیح داد: شرایط تمرینی اردوها به نحوی است که می‌توانیم در بازی‌های آسیای ۲۰۱۸ جاکارتا موفق شویم. برای رقابت‌های قهرمانی آسیا هم شرایط من کمی متفاوت بود چون در این دو ماه بیشتر کارهای درمانی را انجام دادم، آنطور که باید تمرین نکرده بودم. اما در کل هیچ چیز کم نیست و شرایط خوبی برای تمرینات ملی‌پوشان فراهم است.

کیمیا علیزاده در پایان این گفت و گو اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا هم برخی از ملی‌پوشان ما با بد شانسی نتیجه را واگذار کردند. برای مثال “ملیکا میرحسینی” به یکی از عنوان‌دارترین تکواندوکاران چینی با یک امتیاز اختلاف باخت در حالی که می‌توانست پیروز مسابقه باشد. اما با توجه به اینکه پنج تکواندوکار اعزامی ما به رقابت‌های بازی‌های آسیایی انگیزه زیادی برای کسب نتایج خوب و ارتقای مدال‌های خود دارند، می‌توان به کسب نتایج بهتر در بازی‌های آسیایی ۲۱۸ جاکارتا امیدوار بود.

انتهای خبر/شورا آنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=65
  • 48 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.