تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت وعده صادق بر دیوارهای بزرگ تهران و برج آزادی اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی امسال ابلاغیه انضباطی برای دو ستاره استقلال رای کمیته استیناف برای پرسپولیس و سپاهان

8

تهران نیازمند ۹هزار دستگاه اتوبوس است

  • کد خبر : 64548
  • 23 مرداد 1400 - 11:11
تهران نیازمند ۹هزار دستگاه اتوبوس است
عضو شورای شهر بیان کرد: در بخش اتوبوس‌های خصوصی و اتوبوس‌ها از رده خارج شده با سازندگان داخل وارد مذاکره می‌شویم تا کسری ناوگان برطرف شود که در شرایط عادی نیازمند 9 هزار دستگاه اتوبوس هستیم.

به گزارش سرویس شورای شهری افق تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی عضو شورای ششم شهر تهران درباره رکود شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل در چهار سال گذشته اظهار داشت: با توجه به اینکه در چهار سال گذشته شاهد رکود در شهرداری تهران بودیم و در حوزه‌های زیرساختی خدماتی، اجتماعی و فرهنگی خلاءهایی وجود داشته که این خلاءها در زندگی شهروندان احساس شده است. شورای ششم شهر تهران تصمیم دارد که گام‌های محکمی بردارد و برنامه‌هایی مبتنی بر نیازهای واقعی مردم دارد. تصمیم داریم اقداماتی را انجام دهیم که بیشتر در شهر به آن شهروندان نیاز دارند.

وی ادامه داد: ما در کلانشهر تهران با مشکلات زیادی مواجه هستیم و بر اساس برنامه‌ریزی و همچنین مشارکت شهروندان باید مشکلات را برطرف کنیم. همچنین باید از مشارکت سرمایه‌گذاران در توسعه شهر استفاده کنیم و شهرداری باید تسهیل‌گر باشد و تأکید می‌کنم که باید مقررات رعایت و براساس ضوابط و قوانین تسهیل‌گر باشیم تا سرمایه‌گذاران هم برای حضور در پروژه‌ها رغبت داشته باشند.

تشکری‌هاشمی افزود: باید در حوزه زیرساختی حمل و نقل و عمران هم ورود کنیم. ما گلایه‌های شهروندان را شنیده‌ایم و همچنین تصمیم داریم براساس نیاز شهر اقدام کنیم. ما همچنین باید در حوزه بازنگری قوانین شهری هم ورود کنیم تا برخی از مشکلات و قوانین دست و پاگیر را که شهروندان در هنگام اخذ خدمات دارند برطرف شود.

عضو شورای شهر تصریح کرد: همچنین ما موضوعاتی را با زاکانی شهردار تهران هم مطرح کردیم مبنی بر دل‌نگرانی کارکنان شهرداری تهران و باید به نیاز همکاران علاوه بر نیاز شهروندان هم پاسخ دهیم و ضمن توجه به مسائل بیرونی باید به مسائل درون شهرداری تهران هم توجه کنیم و حق و حقوق کارکنان را پرداخت و دل‌نگرانی آنها را برطرف کنیم، حال این موضوعات می‌تواند از ایجاد امنیت شغلی باشد تا شایسته‌سالاری در انتصابات.

وی خاطرنشان کرد: قطعا موضوعات و مشکلات موجود در شهر را به تدریج و با سرعت قابل قبولی برطرف می‌کنیم. قطعا باید مانع‌زدایی‌ها برطرف شود و ما هم پشتیبانی لازم را انجام می‌دهیم تا برنامه‌ها در چارچوب برنامه‌های پنج‌ساله شهر تهران اجرا شود.

تشکری‌هاشمی درباره برنامه‌های رفع عقب‌ماندگی‌ در حوزه حمل و نقل عمومی، اذعان کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی دو موضوع وجود دارد، یک موضوع جابجایی شهروندان در سیستم حمل و نقل عمومی است. در این حوزه مردم انتظاراتی دارند. بسیاری از شهروندان برای رفت و آمد از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند. باید مترو و اتوبوس را توسعه دهیم، چرا که به خصوص مترو یک حمل و نقل انبوه‌بر و بادوام است و همچنین ابعاد زیست‌محیطی هم دارد. ما برای انجام برنامه‌ها اولویت‌بندی کرده و براساس اولویت‌ها گام برمی‌داریم.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در چهار سال اخیر به دلیل تورم لجام‌گسیخته و نوسان ارز، کارها به سختی انجام شده و برای توسعه خطوط جدید مترو باید فکری کنیم. اولین موضوع این است که ناوگانی که نیاز به تعمیرات دارد باید در مسیر اورهال قرار گیرد و با تخصیص منابع و فعالیت سه‌شیفته، ناوگان آماده بهره‌برداری شود. بعد از اتمام شیوع کرونا قطعاً دوباره میزان جابجایی مسافر در مترو و اتوبوس افزایش می‌یابد، پس ما باید از همین حالا به فکر توسعه و رفع مشکلات باشیم.

وی ادامه داد: بازسازی و اورهال در دستورکار است و در مرحله دوم باید بتوانیم ایستگاه‌هایی که در دوره سوم و چهارم شورای شهر ساخته شده اما هنوز به اتمام نرسیده را تکمیل و آماده بهر‌ه‌برداری کنیم که بیشتر این ایستگاه‌ها در خط ۶ و ۷ مترو است. قطعاً این ایستگاه‌ها را آماده بهره‌‌برداری و سرویس‌دهی به مردم می‌کنیم.

تشکری یادآور شد: پیگیر ناوگان جدید هم هستیم و در این زمینه به دنبال سازندگان داخلی می‌رویم تا با آنها صحبت و اقداماتی در این زمینه انجام شود. البته بخشی از ناوگان هم باید وارد شود، اما اولویت ما تأمین ناوگان جدید با سازندگان داخلی است.

عضو شورای ششم شهری افزود: در دوره قبل مدیریت شهری فقط کلنگ‌زنی خط ۱۰ انجام و یکسری کارهای ابتدایی انجام شد. برنامه ما این است که اول خطوطی که از قبل ساخته شده تکمیل کنیم و با تأمین منابع از طریق بانکها، فاینانس و… بتوانیم حمل و نقل را توسعه دهیم. به هیچ عنوان به موضوع خط ۱۰ ورود نمی‌کنیم و منابع را درگیر این خط نمی‌کنیم، چرا که این خط فقط در حد کلنگ‌زنی و اقدامات ابتدایی است. باید مطالعات خط ۱۰ تکمیل و منابع آن شناسایی شود و بعد وارد کار خواهیم شد، اما اولویت ما تکمیل و بهره‌برداری از سایر خطوط است.

وی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته همانطور که گفتیم بخشی از کارهای اداری انجام شد و متأسفانه نهایی نشده است و مشکل تأمین ۱۵ درصد هم وجود دارد. البته ما کار را متوقف نمی‌کنیم و به سراغ  تأمین واگن می‌رویم، اما تأکید کردم که اولین بخش کار ما این است که با سازندگان داخلی وارد عمل شویم، اما در بخش واردات واگن هم ورود می‌کنیم. با توجه به زیرساخت‌ها و بسته شدن بخشی از کارها موضوع را پیگیری می‌کنیم. در متروی تهران نیازمند واگن هستیم و کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

تشکری درباره وضعیت اتوبوسرانی و برنامه‌های شورای شهر برای اتوبوسرانی تهران، افزود: وضعیت اتوبوسرانی به شدت وخیم است. ما در پایان سال ۹۶ که شهرداری را تحویل مدیریت پنجم دادیم، ۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس داشتیم که GPS روی آن وجود داشت. این تعداد اتوبوس در حال خدمت‌رسانی بودند ود ۱۱۵۰ اتوبوس در بی‌آرتی مشغول به کار بود. در حال حاضر بخشی از اتوبوس‌ها به خاطر تعمیرات دوره‌ای و مشکلات خوابیده است و تعداد کمی از اتوبوس‌ها فعال هستند.

عضو شورای ششم اذعان کرد: اتوبوس‌های تندرو جمعیت انبوهی را جابجا می‌کنند، ما باید ابتدا قطعات آنها را تأمین کنیم و بتوانیم اتوبوس‌هایی را که نیاز به اورهال دارند تعمیر کنیم. در بخش دیگر هم اتوبوس‌هایی که مربوط به بخش خصوصی و دچار فرسودگی شده است را باید در دستورکار قرار دهیم و برای آنها حمایت مالی و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای آنها درنظر بگیریم تا این اتوبوس‌ها دوباره وارد خطوط شده و به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: باید تأمین منابع صورت گیرد تا بتوانیم اقدامات را انجام دهیم و حتما برای این کار برنامه‌ریزی می‌کنیم. همانطور که در دوره سوم و چهارم مدیریت شهری این اقدامات انجام شد. در بخش اتوبوس‌های خصوصی بخشی از اتوبوس‌ها از رده خارج شده که با سازندگان داخل وارد مذاکره می‌شویم تا کسری ناوگان برطرف شود. ما در شرایط عادی نیازمند ۹ هزار دستگاه اتوبوس هستیم. در حال حاضر بخشی از اتوبوس‌ها نیاز به تعمیر و بازسازی دارند که باید وارد عمل شویم. باز هم تأکید می‌کنم که قرار نیست شهرداری تهران تصدی‌گری کند ما باید تسهیل‌گر باشیم.

تشکری در خصوص برنامه‌های بازنگری در وضع خطوط فعلی ادامه داد: باید بازنگری در وضع خطوط صورت گیرد و ما به دلیل توسعه غربی شهر، فقر امکانات در غرب تهران داریم. البته باید برنامه‌ریزی صورت گیرد و همچنین طراحی‌های شبکه را هم انجام دهیم. باید به گونه‌ای عمل کنیم که دسترسی شهروندان نیمه جنوبی شهر هم راحت‌تر باشد و همچنین دسترسی همه شهروندان به سیستم حمل و نقل عمومی سهل شود.

وی در پایان با بیان برنامه‌های نوسازی تاکسیرانی یادآور شد: بسیاری از رانندگان تاکسی از ما خواسته‌اند که پایانه‌ها را ساماندهی کنیم چرا که وضعیت مطلوبی ندارد و ما قطعا در این زمینه ورود می‌کنیم. البته در خصوص ساماندهی خطوط هم وارد می‌شویم. در خصوص بخش تاکسی‌های اینترنتی هم اقداماتی صورت می‌گیرد تا بتوانیم به شهروندان خدمات مناسبی ارائه کنیم. همین جا تأکید می‌کنم که نیمی از تاکسی‌ها فرسوده هستند و باید طی رایزنی با دولت برای نوسازی تاکسی‌ها هم اقدام کنیم که البته برنامه‌هایی در این زمینه داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=64548
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.