تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

6

پیش‌بینی رشد ۱۰ تا ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس

  • کد خبر : 62725
  • 03 مرداد 1400 - 17:01
پیش‌بینی رشد ۱۰ تا ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس
کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد شاخص کل بورس در هفته پیش رو بین ۱۰ تا ۱۵ هزار واحد رشد کند و تقریبا رشد بازار متوازن خواهد بود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، مهدی میرزایی کارشناس بازار  سرمایه در رابطه با روند بورس در هفته کاری پیش رواظهار داشت: معمولا حافظه چندساله یادآوری می‌کند زمانی که بازار چند روز تعطیل است بعد از آن بر اساس جو و اخبار، بازار با یک رشد خوب و مناسب همراه می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: طی هفته اخیر با توجه به بیانیه‌ای که از سوی شورای عالی امنیت ملی، کمیته تطبیق برجام در خصوص در حالت سکون ماندن مذاکرات وین منتشر شد این موضوع سبب شد فعالان بازارسیگنال‌های دریافت کنند که تصورات در رابطه با ریزش نرخ دلار و مباحث این چنینی کنسل شده است و خود این موضوع می‌تواند سبب شود که بازار سمت ریزش نرود و به احتمال زیاد مبالغی نیز وارد بازار شود. در مجموع در هفته پیش رو پیش بینی می‌شود که بازار روند مثبتی را طی کند و با رشد خوبی همراه شود.

میرزایی ادامه داد: در هفته پیش رو به نظر می‌رسد صنایعی که وابستگی ارزی دارند و درآمدشان بر اساس ارز است روند مثبتی را طی خواهند کرد از جمله سهام شیمیایی‌ها و صنایع بانکی را می‌توان نام برد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سایر صنایع به دلیل این که وابستگی به کل بازار دارند نیز رشد خواهند کرد و این طور می‌توان جمع بندی کرد که در هفته آینده تقریبا رشد بازار متوازن خواهد بود.

میرزایی تصریح کرد: در رابطه با شاخص کل به نظر می‌رسد در هفته پیش رو بین ۱۰ تا ۱۵ هزار واحد با رشد همراه خواهد بود.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بورس در هفته کاری پیش رو اذعان کرد: این هفته بازار تنها سه روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه فعالیت دارد بنابراین نمی‌تواند خیلی روز‌های قوی باشد، اما در کل جو حاکم بر بازار مثبت است.

با شکست مقاومت شاخص هم وزن، شرکت‌های کوچک بازده‌ای مطلوب تری خواهند داشت

وی افزود: شاخص هم وزن به مقاومت خود برخورد کرده است و با وجود پولی که در این چند هفته وارد بازار شده است و ارزش و حجم معاملات، به احتمال زیاد شاخص هم وزن با مقاومت خود درگیر باشد و بتواند این مقاومت را رد کند و به این ترتیب از هفته بعد روند بازار مطلوب‌تر و شاخص هم وزن و شرکت‌های کوچک بازده‌ بهتری از شاخص کل و شرکت‌های بزرگ‌تر داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه ادامه داد: در این هفته کاری پیش رو بیشتر تک سهم‌ها هستند که وضعیت مطلوب تری خواهند داشت و سهم‌های پالایشی که اکثرا به دلیل برگزاری مجمع بسته هستند و به احتمال زیاد در روز سه شنبه یا چهارشنبه بازگشایی خواهند شد.

آسایش افزود: به طور کل اکنون به دلیل جو تغییر ریاست جمهوری، تغییر سیاست‌های اقتصادی دولت، تغییر در شورای عالی بورس، سازمان بورس و قسمت‌های دیگر موثر بر بازار سرمایه یک خوش بینی کلی نسبت به بازار و آینده آن وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: موضوع موثر دیگر بر روند بازار قرار گرفتن شاخص کل بالای یک میلیون ۳۱۰ هزار واحد است و درگیری شاخص هم وزن با مقاومت خود است و این موضوع جو مثبتی را به بازار تزریق می‌کند. عامل دیگر که می‌تواند در این هفته بر بازار تاثیر مثبت داشته باشد کاهش نرخ بهره بین بانکی است که با توجه به هفته گذشته این انتظار وجود دارد که این نرخ کاهش پیدا کند و کاهش آن بر روند بازار تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

با توجه به گفته کارشناسان می‌تواند این گونه نتیجه گرفت که این انتظار وجود دارد که روند بازار در هفته کاری پیش رو با توجه به عوامل مختلف و جو حاکم بر بازار روندی مناسب و مثبت باشد و شاخص هم وزن بتواند مقاومت خود را بشکند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=62725
  • 12 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.