تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

9

سالم‌ترین خوراکی‌های گیاهی برای بهبود التهاب مزمن

  • کد خبر : 61963
  • 24 تیر 1400 - 11:34
سالم‌ترین خوراکی‌های گیاهی برای بهبود التهاب مزمن
افزودن غذا‌های ضد‌التهاب از جمله گیلاس شیرین، گوجه فرنگی، روغن زیتون، آجیل و آووکادو به رژیم روزانه می‌تواند به کاهش این خطر کمک کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، التهاب مزمن به دلایل زیادی از جمله عفونت‌هایی که از بین نمی‌روند، استرس، دارو‌های خاص و رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات تصفیه‌شده و قند ایجاد می‌شود و می‌تواند به بسیاری از مناطق بدن از جمله قلب، مفاصل و مغز شما آسیب برساند.

خبر خوب اینکه افزودن غذا‌های ضد‌التهاب به رژیم روزانه می‌تواند به کاهش این خطر کمک کند:

گیلاس شیرین: گیلاس‌ها بسیار خوشمزه و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند آنتوسیانین‌ها و کاتچین‌ها هستند که با التهاب و استرس‌اکسیداتیو در بدن مقابله می‌کنند. استرس‌اکسیداتیو می‌تواند باعث آسیب سلول و بافت همراه با برخی شرایط جدی سلامتی، از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی شود. خوردن گیلاس شیرین می‌تواند نشانگر‌های زیستی التهابی را در بدن شما کاهش دهد.

گوجه‌فرنگی: گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C، پتاسیم و لیکوپن است؛ یک آنتی‌اکسیدان با خاصیت ضد‌التهابی چشمگیر. لیکوپن ممکن است به‌ویژه برای کاهش ترکیبات پیش‌التهابی مربوط به چندین نوع سرطان مفید باشد. نوشیدن آب گوجه‌فرنگی به طور قابل‌توجهی مارکر‌های التهابی را در زنان دارای اضافه وزن کاهش می‌دهد. پخت گوجه‌فرنگی در روغن زیتون می‌تواند میزان لیکوپن جذب‌شده را به حداکثر برساند، به این دلیل که لیکوپن یک کاروتنوئید است؛ ماده مغذی که با یک منبع چربی بهتر جذب می‌شود.

روغن زیتون: این روغن حاوی یک ترکیب فنلی به نام اولئوکانتال است که دارای مزایای ضدالتهابی است. اثر اولئوکانتال حتی با دارو‌های ضد‌التهابی مانند ایبوپروفن مقایسه شده است. یک مطالعه منتشر شده در Journal of Epidemiology نشان می‌دهد که اسید اولئیک که اصلی‌ترین اسید چرب موجود در روغن زیتون است، می‌تواند مارکر‌های التهابی در بدن را کاهش دهد. روغن زیتون فوق‌بکر (تصفیه نشده) مزایای ضد‌التهابی بیشتری نسبت به روغن‌های زیتون تصفیه‌شده دارد.

آجیل: مغز‌ها غنی از ویتامین E و دارای اثرات ضد‌التهابی همچنین منابع خوبی از امگا ۳ برای مبارزه با التهاب هستند. به ویژه گردو دارای خواص ضد‌التهابی همچنین حاوی پلی‌فنول‌هایی (ترکیبات گیاهی) به نام الاژیتانین است که در دستگاه گوارش به مولکول‌هایی به نام urolithins با خاصیت ضد‌التهابی تبدیل می‌شود.

آووکادو: منبع خوبی از ویتامین C و E و اسید‌های چرب امگا ۳، چربی‌های اشباع‌نشده، بتا‌کاروتن، لیکوپن و منگنز است که می‌تواند پاسخ التهابی بدن شما را کمرنگ کند. آووکادو همچنین حاوی انواع کاروتنوئید و توکوفرول است که با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبطند. علاوه‌بر‌این، یک ترکیب موجود در آووکادو ممکن است التهاب سلول‌های جوان پوست را کاهش دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=61963
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.