تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار

4

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های دانشجو

  • کد خبر : 61925
  • 23 تیر 1400 - 14:08
پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های دانشجو
سلیمان توکلی، سرپرست قائم‌مقام مدیرعامل بانک مهر ایران، با حضور در مراسم ازدواج دانشجویی که در حرم مطهر رضوی و با سخنرانی آیت‌الله مروی، تولیت آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خرید کالای ایرانی به زوج‌های دانشجو خبر داد.

به گزارش سرویس امور بانکی افق تهران، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، مراسم ازدواج دانشجویان به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در حرم مطهر رضوی و با حضور آیت‌الله مروی تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمین خادمی دبیر ستاد ازدواج دانشجویی در کشور، سیلمان توکلی سرپرست قائم‌مقام مدیرعامل بانک مهر ایران، صبوری مدیر شعب استان خراسان رضوی و تعدادی از مدیران ستادی بانک مهر ایران در این استان برگزار شد.

در این مراسم توکلی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بانک در بخش‌های مختلف بیان داشت: این بانک به عنوان نخستین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در طول ۱۴ سال فعالیت خود تا به امروز قریب به ۳۴۰هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرده است. از ابتدای سال جاری تا کنون نیز بیش از ۷۰۰۰ فقره وام ازدواج پرداخت شده که نشان از توجه ویژه این بانک به مقوله ازدواج دارد.

وی افزود: بانک مهر ایران در راستای حمایت از کالای ایرانی اقدام به انعقاد قراردادهای بسیاری با تولیدکنندگان داخلی کرده که از آن جمله می‌توان شرکت‌های اسنوا، امرسان و پاکشوما را در حوزه لوازم خانگی نام برد.

توکلی ادامه داد: امید داریم در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد ازدواج دانشجویی کشور، با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خرید کالای ایرانی به زوج‌های جوان دانشجو که با کارمزد ۲ تا ۴ درصد است، بتوانیم گوشه‌ای از دغدغه‌های ذهنی آنها را برطرف کنیم.
وی با اشاره به افزایش هزینه‌های زندگی در چند سال اخیر بیان داشت: ان‌شاءالله با آغاز به کار دولت جدید و برنامه‌های مدونی که برای رفع مشکلات جوانان پیش‌بینی شده، شاهد حضور پرانرژی جوانان در اجتماع و سربلندی میهن عزیزمان باشیم.

توکلی با اشاره به فعالیت‌های گسترده بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: کمک‌های بسیار زیادی از سوی این بانک در حوزه‌های مختلف از جمله درمان، اشتغال‌زایی، آزادسازی زندانیان نیازمند، بیمه خانه‌های روستایی و… صورت پذیرفته که همه این کارهای بزرگ به برکت قرض‌الحسنه اتفاق افتاده است. این بانک در طول دوران شیوع کرونا ۱۵هزار قلم تجهیزات پزشکی از محل منابع حاصل از دریافت وجه التزام خریداری کرده و در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی قرار داده است.

وی گفت: امیدواریم با گسترش همکاری‌های بین آستان قدس رضوی و بانک مهر ایران بتوانیم کارهای بسیار بزرگی را در بخش‌های مختلف و در جهت کمک به اقشار کم‌برخوردار جامعه به ثمر برسانیم.

پیش از توکلی نیز آیت‌الله مروی شروع زندگی زوج‌های جوان را در کنار بارگاه مطهر رضوی به فال نیک گرفته و بیان داشت: از امام رضا(ع) بخواهید اکنون که آغاز زندگی مشترک از خانه او شروع شده است، تا پایان نگاه پر از مهر خودش را به زندگی شما داشته باشد.

وی افزود: برای داشتن یک زندگی آرام باید در مقابل هم انعطاف داشته باشید و نشاط، گوارا بودن زندگی و معنویت را به عنوان اصل در زندگی خود همواره رعایت کنید.

آیت‌الله مروی راه نجات از مشکلات را توکل به ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: از هر جایی که هستیم باید توسل و توجه خود را به اولیاء الهی و هادیان بشری و حجت‌های خداوند داشته باشیم تا راه سعادت و خوشبختی و عاقبت به خیری برای ما باز شود.
همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی ضمن تبریک شروع زندگی زناشویی به زوج‌های جوان حاضر در مراسم، حمایت بانک مهر ایران از ازدواج‌های دانشجویی را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد کمک‌های این بانک بتواند بخشی از مشکلات زوج‌های جوان را در ابتدای زندگی رفع کند.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین بانک مهر ایران و ستاد ازدواج دانشجویی در طرح پرداخت تسهیلات کالاکارت به زوج‌های دانشجو، به امضای صبوری مدیر شعب بانک مهر ایران در استان خراسان رضوی و حجت‌الاسلام و المسلمین خادمی دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=61925
  • 12 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.