تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

تحریم‌های بانکی مانع خرید قطعات استاندارد می‌شود

  • کد خبر : 61654
  • 21 تیر 1400 - 10:43
تحریم‌های بانکی مانع خرید قطعات استاندارد می‌شود
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور بیان کرد: یکی از مشکلات ما واردات قطعات ناوگان اتوبوسی در شرایط تحریم است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، احمدرضا عامری مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور با اشاره به مشکلات موجود در صنعت حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در بخش خرید قطعات و لاستیک با مشکلات متعددی از جمله نایاب شدن کالا در بازار و افزایش قیمت آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما واردات قطعات ناوگان اتوبوسی در شرایط تحریم است. اگر بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و با شرکت استاندارد در بحث قطعات این ناوگان هم مذاکره و توافق داشته باشیم، به دلیل تحریم‌های بانکی امکان جابه‌جایی پول و خرید این قطعات را نداریم. حال اینکه کمبود ارز در کشور را هم باید به آن اضافه کرد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور افزود: در حالی که عمده اتوبوس‌های فعال در ایران برند اروپا هستند اما متاسفانه قطعات و لوازم یدکی چینی وارد بازار شده و از آن استفاده می‌کنیم. البته در شرایط تحریم، قطعاتی هم از کشورهای همسایه وارد شده است.

عامری با بیان اینکه تولید داخل نمی‌تواند نیازهای این ناوگان را تامین کند، گفت: متاسفانه در حال حاضر قطعه استاندارد برای ناوگان اتوبوسی کشورمان نایاب است و در این حوزه وابسته به واردات هستیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت لاستیک یادآور شد: در حال حاضر قیمت لاستیک اتوبوس به ۲۶ میلیون تومان رسیده که قیمت برخی از برندها ۳۰ میلیون تومان است. قطعا با توجه به اقتصاد حمل و نقل جاده‌ای، این قیمت‌ها برای رانندگان و مالکان اتوبوس بسیار گران است. از سوی دیگر استانداردها هم در بخش لاستیک رعایت نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم در سلامت لاستیک‌های ناوگان حمل و نقل عمومی نحوه نگهداری آنها است که متاسفانه این استانداردها کمتر رعایت می‌شود. لاستیک ارز ۴۲۰۰ تومانی هم در بازار اثری نداشت چراکه اساساً در توزیع این لاستیک‌ها با مشکلات متعددی مواجه بودیم.

عامری با تاکید بر اینکه دولت در بحث نوسازی ناوگان اتوبوسی کشور هیچ تسهیلاتی ارائه نمی‌دهد، بیان داشت: در حالی که قیمت یک دستگاه اتوبوس بیش از ۵ میلیارد تومان است، هیچ تسهیلاتی برای نوسازی در اختیار رانندگان و مالکان قرار نمی‌گیرد و از سوی دیگر تولید داخل هم بسیار پایین است و جوابگوی نیاز این صنعت نیست. بنابراین چطور انتظار نوسازی این ناوگان را دارند در حالی که بیشترین جابه‌جایی مسافران هم از طریق اتوبوس انجام می‌شود؟

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور درباره علت وقوع تصادفات اتوبوسی در کشورمان یادآور شد: درباره دلایل تصادفات در ناوگان حمل و نقل عمومی باید یک بررسی منصفانه داشته باشیم هرچند که گفته می‌شود سه عامل انسان، جاده و خودرو در تصادفات نقش دارند اما باید توجه داشته باشیم که در ۳۰ سال گذشته تعداد وسایل نقلیه چقدر افزایش یافته و آیا زیرساخت‌های جاده‌ای نسبت به این میزان ترافیک و افزایش جابه‌جایی‌ها ارتقاء یافته و این دو عامل با یکدیگر تناسبی داشتند؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم رانندگان در حال حاضر بسیار تحت فشار هستند و اشتباه رانندگان ناوگان عمومی کمتر از وزرا و مدیرانی که برای این صنعت تصمیم می‌گیرند، نیست هر چند که در نهایت تمام تقصیرها پای رانندگان نوشته می‌شود و اشتباه متولیان صنعت که باعث ایجاد چنین شرایطی شدند، دیده نمی‌شود. باید این سوال پرسیده شود که در کجای این صنعت، استانداردها رعایت می‌شود که رانندگان بتوانند به صورت استاندارد فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=61654
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.