تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

آمریکا نگران لغو تحریم‌هاست

  • کد خبر : 61397
  • 18 تیر 1400 - 13:23
آمریکا نگران لغو تحریم‌هاست
 استاد دانشگاه جرج تاون بیان کرد: آمریکا نگران که اگر تحریم‌ها لغو شوند و ایران درآمد بیشتری دریافت کند اقدامات منطقه‌ای خود را افزایش خواهد داد و مشکلاتی برای متحدان آمریکا ایجاد خواهد کرد. 

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، شیرین هانتر استاد دانشگاه جرج تاون، در پاسخ به این سوال که دور ششم مذاکرات وین برای احیای برجام به پایان رسیده و زمانی برای دور هفتم در نظر گرفته نشده و هیئت‌های مذاکره‌کننده در پایتخت‌ها هستند. در این میان تهران از واشنگتن می‌خواهد که تصمیم سخت را برای حصول توافق اتخاذ کند و واشنگتن هم می‌گوید تصمیم سخت باید در تهران گرفته شود. ارزیابی شما از این تصمیمات سخت و افق پیش روی برجام چیست، اظهار داشت: مشکل اصلی در مذاکرات این است که از طرفی ایران می‌خواهد که تمام تحریم‌ها لغو شود و آمریکا تعهد بدهد که تحریم‌ها دوباره برقرار نخواهد شد اما ایالات متحده حاضر به لغو همه تحریم‌ها نیست و همچنین حاضر به دادن تعهدی برای بازنگشتن تحریم‌ها نیز نیست.

هانتر ادامه داد: آمریکا هنوز می‌خواهد از تحریم‌ها برای تغییر رفتار منطقه‌ای ایران استفاده کند. در ضمن با توجه به مشکلاتی که تحریم ها برای ایران ایجاد کرده، واشنگتن هنوز امید دارد که فشارهای مردمی منجر به تغییر وضع موجود در ایران یا خلق تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران شود. آمریکا نگران است که اگر تحریم ها لغو شوند و ایران درآمد بیشتری دریافت کند اقدامات منطقه‌ای خود را افزایش خواهد داد و مشکلاتی برای متحدان آمریکا ایجاد خواهد کرد.

استاد دانشگاه جرج تاون همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر این که آیا دور هفتم می‌تواند دور پایانی باشد و آیا به توافق نزدیک هستیم، افزود: سرنوشت دور هفتم هنوز روشن نیست؛ از نظر طرف‌های اروپایی و آمریکایی تغییر دولت در ایران مساله را پیچیده تر کرده است. آمریکا نسبت به دولت جدید ایران هنوز اطمینان ندارد و مطمئن نیست که آیا دولت جدید به تعهدات خود پایبند خواهد ماند. بنابراین به احتمال قوی تا استقرار دولت جدید مذاکرات به جایی نخواهد رسید. به نظر من بعد از آن هم رسیدن به توافق سخت‌تر خواهد شد چرا که بسیاری از اصولگرایان از ابتدا هم با برجام مخالف بودند.

وی در پاسخ به این سوال که سران چین، فرانسه و آلمان اخیرا در نشستی مشترک خواهان تسریع در روند مذاکرات شدند؛ این تعلل و کندی مذاکرات ناشی از چیست، یادآور شد: تصمیم اصلی در این مورد را آمریکا بگیرد. بدون موافقت آمریکا، اروپا و چین کاری را نمی‌توانند به پیش ببرند؛ آن‌ها تنها می‌توانند از آمریکا بخواهند که در مواضع خود تجدیدنظر کند. به طور کلی مساله هسته‌ای نماد اختلافات آمریکا و ایران و دیدگاه‌های متفاوت آن‌ها درباره مسائل منطقه‌ای است. مخالفت گروه‌های با نفوذ ایران و همچنین مخالفت با هرگونه تعامل با آمریکا در ایران هم کار را برای حل مشکلات و مساله هسته‌ای سخت کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=61397
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.