تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

12

رفع سد معبر بیشترین مطالبه شهروندان

  • کد خبر : 5951
  • 02 دی 1397 - 13:06

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت برخورد با سد معبر ساختمانی در پایتخت تاکید کرد. به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، زهرا نژادبهرام صبح امروز در یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران بیان کرد: بیشترین مطالبه شهروندان تهرانی از مدیریت شهری مساله رفع سد معبر چه از نوع صنفی و […]

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت برخورد با سد معبر ساختمانی در پایتخت تاکید کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، زهرا نژادبهرام صبح امروز در یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران بیان کرد: بیشترین مطالبه شهروندان تهرانی از مدیریت شهری مساله رفع سد معبر چه از نوع صنفی و چه مصالح ساختمانی است.

وی افزود: اقدامات مدیران مناطق و شرکت شهربان و حریم بان به عنوان نهاد متولی نشان می دهد که تمرکز بر روی سد معبر صنفی و بساط گستران است.

همچنین وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عرض پیاده روهای شهر تهران به ندرت از ۱٫۵ متر می رسد، مساله سد معبر ساختمانی به عامل نارضایتی مهم در مناطق ۲۲ گانه پایتخت علی الخصوص در پهنه های فرسوده و ناپایدار کلانشهر تبدیل شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: مشاهده پدیده هایی چون تجاوز به عرض گذر حصار کارگاهی، تجاوز به عرض گذر داربست ومصالح ساختمانی و دپوی میلگرد به بخشی از سیمای روزانه در پیاده روهای شهر تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ضوابط و مقررات مرتبط در این باره در برگیرنده بخشنامه ها و ضوابط مقررات ملی ساختمانی است که مقرر نموده، املاک واقع در محورهای اصلی و همچنین شمال کلیه معابر فرعی، بعد از اتمام سقف طبقه اول، نگهداری مواد و مصالح و نخاله های ساختمانی در پیاده رو مجاز نبوده و باید به داخل محدوده ملک انتقال یابد.

نژاد بهرام بیان کرد: مواد و مصالح و نخاله های ساختمانی به داخل محدوده ملک انتقال یابد و مالک مکلف شده در صورتیکه ملک در مرحله گودبرداری یا اجرای سقف اول باشد، آهن آلات با گونی محصور شود تا از خطرات احتمالی گذر عابرین و رانندگان جلوگیری شود.

وی گفت: املاک شمالی نیز پس از اجرای سقف اول موظف به آزادسازی کامل سطح اشغال شده گذر عمومی هستند.

وی بیان کرد: مقررات ملی ساختمان مکلف کرده در صورتی که راه عبور عمومی محدود یا مسدود شده باشد، باید راه عبور موقت در محل مناسبی که به تایید مراجع ذیربط برسد ایجاد شود.

نژاد بهرام بیرون زدگی هریک از اجزا سازه های موقت از قبیل حصار حفاظتی موقت کارگاه، سرپوش حفاظتی و داربست از محدوده بنای در دست ساخت را بر اساس قانون ممنوع دانست.

وی گفت: با توجه به گستردگی سدمعابر ساختمانی، ضروریست نوع نگاه و اولویت برخورد در خصوص سد معبر در برگیرنده توامان سدمعبر صنفی و ساختمانی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار بازنگری در ساختار اداری-اجرایی مواجه با پدیده سدمعبر ساختمانی به منظور اجتناب از تداخل وظایف شرکت شهربان-حریم بان و ادارات شهرسازی ناحیه شد.

همچنین وی در پایان عنوان کرد: بازنگری در این ساختار، موجب نظارت دقیق تری بر نحوه اجرای مقررات و بخشنامه های مرتبط با سدمعبر ساختمانی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=5951
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.