تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

روابط عمومی و بازاریابی، دو بال همسوی سازمان

  • کد خبر : 57989
  • 11 خرداد 1400 - 11:23
روابط عمومی و بازاریابی، دو بال همسوی سازمان
روابط عمومی را به طور خلاصه می توان در ایجاد ارتباط میان اجزای یک سازمان و یا میان اجزای سازمان با نهادهای بیرونی دانست، اما همین ایجاد ارتباط می تواند به بازاریابی و حتی بازارسازی نیز منتهی شود.

روابط عمومی نه تنها برند شرکت را می سازد و تقویت می کند، بلکه با این کار زمینه کشف بازارهای جدید را نیز برای سازمان فراهم می کند. تصور کنید بازاری را که در ان چند برند محدود وجود دارند، اما ناگهان یک برند جدید با چهره ای متمایز وارد شده و خدمات تازه ای را رونمایی می کند که پیش از آن وجود نداشته است.

واقعیت این است که روابط عمومی نه تنها می تواند خدمات کنونی شرکت را به نگاهی نو به مخاطبان ارائه کند، بلکه می تواند محصولات جدیدی را نیز برای سازمان طراحی کرده و آنها را با بسته بندی مشتری پسند، عرضه کند.

این که گفته شده است «روابط عمومی یک وظیفه مدیریتی است که روابط سودمند دو جانبه را بین یک سازمان و گروه های متفاوتی که موفقیت یا شکست سازمان به آنها وابسته است، شناسایی می کند، زمینه ایجاد روابط مذکور را فراهم می آورد و در حفظ آن می کوشد.» به نظر بهترین شکل ارتباط میان روابط عمومی و بازاریابی را روایت می کند.

روابط عمومی گرچه مسئولی بازاریابی یا بازارسازی نیست، اما نحوه تعامل آن با مشتریان بالقوه و بالفعل می تواند فضا را به نفع سازمان تغییر دهد. بارها دیده شده است که یک آگهی تبلیغاتی طراحی شده توسط روابط عمومی سازمان که در یک بزنگاه تاریخی منتشر شده است، توانسته روند نزولی فروش شرکت را صعودی کرده و نقطه عطفی در دوره فعالیت های سازمان ایجاد کند.

نظرسنجی از مشتریان سازمانی، نگاه به فضای بازار برای طراحی کمپین های انگیزشی و نیز ایجاد نقاط مشترک میان خدمات سازمان و بازار، از جمله اقداماتی است که روابط عمومی می تواند آن را با هدف کمک به توسعه بازار سازمان انجام دهد.

وظایف و خدمات مشترک روابط عمومی و بازاریابی در دنیای جدید آنقدر زیاد شده اند که حتی یک رشته کاری با عنوان «روابط عمومی بازاریابی» تدوین شده است که به مسائل مرتبط با همین حوزه می پردازد.

با گسترش فضای دیجیتال و ابزارهای جدید پدید آمده در این حوزه، می توان ارتباط تنگاتنگی میان روابط عمومی دیجیتال و بازاریابی نیز ایجاد کرد، به طوری که هر محصول جدید با جلب نظر روابط عمومی سازمان طراحی شود و انجام هر اقدامی در حوزه روابط عمومی نیز با در نظر گرفتن جوانب مختلف در حوزه بازاریابی باشد.

شرکت بیمه آسماری نیز در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام داده است، به طوری که اکنون حوزه روابط عمومی و حوزه بازاریابی از یکدیگر جدا نیستند. این روند باعث هم افزایی قابل توجهی در خدمات شرکت شده است، به طوری که بهره وری در دو حوزه را افزایش داده و آثار مطلوبی از آن به دست آمده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57989
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.