تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران

4

«قصه‌های ملسو» یک موجود فضایی

  • کد خبر : 57293
  • 03 خرداد 1400 - 11:38
«قصه‌های ملسو» یک موجود فضایی
مجموعه عروسکی «قصه های ملسو» روایتگر قصه های یک موجود فضایی است که به زمین آمده و با ماجراهای عجیب و غریبی در زمین مواجه می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، خیلی از حرف‌ها و پیام‌های مهم را می توان با زبان عروسک ها و شخصیت های انیمیشنی به بچه‌ها گفت و تاثیر مثبت آن را به وضوح در بچه ها دید.

تلویزیون در طول این سال‌ها و با تولید برنامه ها و مجموعه های عروسکی و انیمیشنی توانسته تاثیر نسبتا خوبی در شکل گیری بچه ها بگذارد و شبکه دو نیز در این امر همواره پیشگام بوده است. یکی از فعالیت های اخیر این شبکه تولید مجموعه رئال عروسکی به نام «قصه های ملسو» است که قرار است برای مخاطب خردسال و کودک به زودی روی آنتن برود. تولید و ساخت این مجموعه از سال گذشته آغاز شده و حالا روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از شبکه دو پخش می شود.

«قصه های ملسو» در حقیقت به کارگردانی ندا وفایی و تهیه کنندگی حسین همازاده در ۵۴ قسمت و برای گروه سنی کودک و خردسال ساخته می‌شود. گروه تولید و تهیه این مجموعه تصویربرداری را از سال گذشته آغاز کرده‌اند و همزمان تدوین و مراحل فنی هم در حال انجام است.

لوکیشن اصلی «قصه‌های ملسو» سوله‌ای در شهرک نور است که دکورهای برنامه در آنجا زده شده است.این برنامه در ۲ دکور ثابت تصویربرداری می شود. یکی از این دکورها پذیرایی و آشپزخانه است و دیگری اتاق خوابی است که بچه ها در آن استراحت می کنند.

«ملسو» نام یک عروسک عجیب با موهای قرمز و چشم‌های درشت است که لباس آبی به تن دارد. البته ظاهرش کمی متفاوت از عروسک های معمولی است چون او از فضا آمده است!

ندا وفایی کارگردانی این مجموعه را برعهده دارد. وی درباره ویژگی های این مجموعه می گوید: به نمایش های عروسکی خیلی علاقه دارم و در این زمینه هم بیشتر فعالیت کرده ام. البته کار ساخت عروسکی هم انجام دادم و به همین خاطر حساسیت خاصی روی کارهای عروسکی دارم.

او در پاسخ به اینکه برای اینکه با شخصیت «ملسو» بیشتر آشنا شویم، کمی درباره ویژگی های این شخصیت توضیح می دهید؟، عنوان می کند: ملسو به دلایلی از یک سیاره دیگر به زمین آمده و به عضوی از یک خانواده تبدیل می شود و به نوعی می توان گفت مثل یک کودک خردسال است که همه چیز برایش تازگی دارد و او را شگفت زده می کند.

او همچنین درباره اینکه با توجه به خاطراتی که نسل ما از «زی زی گولو» دارد، چقدر بین کار شما و آن مجموعه شباهت هایی وجود دارد؟، عنوان می کند: شاید تنها وجه اشتراک این دو مجموعه ورود یک موجود عجیب به زمین و یک خانواده باشد. اما به هر حال به خاطر اینکه ما با خاطرات آن برنامه ها نوستالژی داریم، قطعا تاثیراتی روی کار من هم خواهد گذاشت. چون ما با تماشای این مجموعه ها بزرگ شده ایم.

وفایی همچنین درباره اینکه پیش بینی شما از استقبال مخاطبان چیست؟ آیا می توانند با این کاراکتر ارتباط برقرار کرده و ملسو به یک شخصیت ماندگار و محبوب برای بچه ها تبدیل شود؟ نیز توضیح داد: دوستانی که در این کار با ما همکاری می کنند، چه بازیگران و چه عروسک گردان و صداپیشه و همه عوامل با تجربه هستند و پیش از این کار هم تجربه کار با عروسک داشتند. قصه ها هم جذاب است و ویژگی های ظاهری ملسو هم به گونه ای است که می تواند با کودکان ارتباط برقرار کند. با این حال نمی توانم پیش بینی دقیقی کنم. ما تلاش می کنیم که کار خوبی به مخاطب ارائه بدهیم.

حسین همازاده تهیه کنندگی این مجموعه را برعهده دارد. او درباره این تجربه و اینکه چطور شد که به فکر ساخت چنین مجموعه ای افتادید؟، گفت: پیشنهاد ساخت این مجموعه از طرف ما به شبکه دو ارائه شد که البته در ابتدا فرم به شکل دیگری بود. من فکر می کنم کارهای عروسکی شاید در تلویزیون ما و تلویزیون های دنیا زیاد ساخته شده باشد و تعداد آن حتی در نمونه های خارجی کم نباشد. اما با این موضوع و محتوا و محوریتی که در کار هست، تا به حال مجموعه ای به این شکل ساخته نشده بود.

وی همچنین درباره اینکه چقدر کرونا باعث شد که به موضوعات بهداشتی بپردازید؟ عنوان داشت: ایده اصلی این برنامه در دوران کرونا شکل گرفت و شاید بهانه ای شد تا بتوانیم مجموعه ای در زمینه آموزش نکات بهداشتی به بچه ها بسازیم. چون شاید بسیاری از بیماریها ارتباط مستقیمی با سبک زندگی دارد. بنابراین آموزش سبک زندگی درست و رعایت نکات بهداشتی و سلامتی برای بچه ها بهانه ای شد تا این مجموعه شکل بگیرد.

این تهیه کننده درباره ملسو توضیح می دهید؟ اینکه چند قسمت است؟ آیا فصل های دیگر هم دارد؟، نیز گفت: این مجموعه در ۵۴ قسمت ساخته می شود و در حال حاضر درباره ساخت آن در یک فصل صحبت شده و هنوز تصمیمی برای تولید فصل های بعدی گرفته نشده است. باید منتظر بمانیم و بازخورد مخاطب را ببینیم. شروع داستان هم به این شکل است که ملسو از سیاره خودش طی اتفاقی وارد خانه آنها می شود و در طول فصل چیزهایی را می بیند که برایش آشنا نیست و در قسمت آخر هم با کوله باری از شیرین کاری و تجربه به سیاره خودش بازمی گردد.

وی در پاسخ به اینکه چطور در انتخاب بازیگر به این افراد رسیدید؟ تجربه همکاری داشتید؟، اظهارداشت: در انتخاب بازیگران معیار ما انگیزه و جوانی و در عین حال تجربه مهم بود که این اتفاق خوشبختانه با کمک و همفکری کارگردان افتاد. با خانم وفایی هم قبلا کار نکرده بودم اما تجربه کار در این زمینه داشتند و در عین جوانی بسیار باتجربه هستند. اتفاقا من هم تجربه کار عروسکی نداشتم و اولین تجربه من در این زمینه است.

در بیشتر کارهای عروسکی یک پدر باحوصله و خلاق یک پای ماجراست. در این مجموعه هم آرش صادقیان نقش این پدر خلاق را که البته کمی هم کمیک است، ایفا می کند. او درباره تجربه همکاری با این پروژه می گوید: من از سال ۸۴ در حوزه تئاتر فعالیت می کنم. در شبکه اراک هم مدتی مجری برنامه خردسال بودم که در کنار یک عروسک برنامه را اجرا می کردم. در شبکه زنجان هم تجربه اجرا داشتم. بعد از آن در زمینه کارهای تصویری فعالیتی نداشتم و کار صداپیشگی عروسک ها را انجام می دادم. مثل مجموعه «کارا و کوشا» که ۱۳۰ قسمت بود که از شبکه دو پخش شد. تاتر صحنه ای هم زیاد کار کردم.

وی ادامه می دهد: البته ما سیزده سال است که هر جمعه به بیمارستان ها می رویم و برای بچه ها نمایش اجرا می کنیم. در این گروه هم جوان های هنرمند بسیاری هستند که با ما در این زمینه همکاری می کنند.من نقش پدر خانواده را بازی می کنم که آدم خلاقی است و نگاه کمیکی دارد. در عین حال که بزرگسال است اجازه اصلاح رفتارش را به فرزندانش می دهد.

این بازیگر در پاسخ به اینکه با توجه به گستردگی برنامه ها و سرگرمی هایی که برای کودکان وجود دارد، فکر می کنید این مجموعه چقدر می تواند برای بچه ها جذاب باشد؟، توضیح می دهد: نشاندن بچه ها پای تلویزیون و علاقه مند کردن به چیزی که ارائه می کنیم، قطعا  کار راحتی نیست. آن هم با رقبای سرسختی که تلویزیون دارد و بدون هیچ محدودیتی کار می کنند. اما ما تلاش می کنیم که بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم. ولی نمی دانم تا چه حد می توانیم در این کار موفق باشیم. بنا بر این پیش بینی در این زمینه ندارم. با این حال سعی ما این است که بتوانیم با اصالت کار کنیم. چون معتقدم با اصالت کار کردن خیلی تاثیرگذار است. ضمن اینکه کیفیت محتوا هم می تواند اتفاقات خوبی را برای این مجموعه رقم بزند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57293
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.