تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

سریال «بوتیمار» روایت یک زندگی عادی

  • کد خبر : 57239
  • 02 خرداد 1400 - 15:17
سریال «بوتیمار» روایت یک زندگی عادی
سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف زاده روایتگر یک زندگی عادی و روزمره که برای یک خانواده عادی اتفاق می‌افتد است.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، خانواده گلابی از همان خانواده های صمیمی امروزی هستند که شاید خیلی از ما شبیه به آنها را در اطرافمان دیده باشیم. البته این کنایه نیست بلکه نام فامیلی شخصیت اصلی سریال «بوتیمار» است که این شب ها از شبکه سه پخش می شود.

خانواده گلابی سه فرزند دارند که هر کدام از آنها بسته به سن و سالی که دارند دغدغه های متفاوتی دارند. اگر می خواهید یک روز از روزمرگی های خانواده گلابی را در عصر فعلی ببینید و بخوانید در این گزارش همراه ما باشید.

سریال بوتیمار به نویسندگی سعید جلالی، تهیه کنندگی مهران مهام و کارگردانی علیرضا نجف زاده این شب ها از شبکه سه پخش می شود.

بنا بود این سریال در نوروز ۱۴۰۰ پخش شود اما این اتفاق نیفتاد و فضایی که در سریال مشاهده می کنید شاید کمی فضای نوروزی داشته باشد. به همین دلیل در روزهای پایانی تولید «بوتیمار» در تهران سری به لوکیشن اصلی شان زدیم.

همچنین نام ابتدایی این سریال «ویلا» بود و گزینه هایی برای کارگردانی آن انتخاب شد و اعلام هم شده بود که هیچ کدام به نتیجه نرسید.

خانه ای که امروز ۲۰ بهمن سال ۹۹، گروه تولید در آن مشغول به تصویربرداری هستند در منطقه تهرانپارس قرار دارد. آپارتمانی چهار طبقه که گروه در آخرین طبقه آن مستقر شدند. اینجا خبری از آسانسور هم نیست و باید تا طبقه چهارم را بدون آسانسور طی کنید.

شاید در شرایط کرونایی رفتن به خانه ای صد متری با حضور ۶۰ نفر عوامل پشت صحنه و بازیگران خطرناک باشد اما خب اینجا پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و یک نفر  مسئول ضدعفونی کردن خانه هر یکساعت یکبار است.

سریال بوتیمار به نسبت سایر سریال هایی که در این مدت پخش شد، مسائل و موضوعات مبتلابه جامعه را با زبان طنز بهتر به تصویر کشیده است. از جمله دردسرهای یک بلاگر اینستاگرامی در خانواده، عدم تعهد شرکت های خودروساز، رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در خانه توسط مادر خانواده، دردسرهای ارتباط های مجازی در عصر کرونا و … و همین موضوع سریال را برای مردم به شدت به روز نگه داشته است.

با اینکه مدتی است از آغاز تصویربرداری این سریال می گذرد اما امروز سکانس های مربوط به قسمت چهار مقابل دوربین می رود. گروه تولید بخش هایی از این سریال را در شمال کشور ضبط کردند و بعد راهی تهران شدند و بنا است دوباره به شمال برگردند.

«علیرضا نجف زاده» کارگردان سریال «بوتیمار» که مشغول چیدمان صحنه برای تصویربرداری سکانس بعدی است، دقایقی را در اختیارمان قرار می دهد و درباره تجربه حضور در این سریال به عنوان کارگردان به خبرنگار فارس، می گوید:‌ بوتیمار دومین سریالم برای شبکه سه به شمار می رود.

وی ادامه می دهد: قصه این سریال قصه موقعیت محوری است و به صرف اینکه بخواهیم قصه ای بگوییم نیست و واقعا حرفی برای گفتن دارد.

این کارگردان می افزاید: اگر به مشکلات تلخ و معضلات اجتماعی با زبان طنز نگاه کنیم قدرت هضمش برای مخاطب راحت تر می شود و ما هم از این تکنیک در این سریال بهره بردیم.

وی ادامه می دهد: قصه ما از بطن جامعه می آید. بوتیمار در بخش هایی بیننده را به فکر وا می دارد و در بخش هایی او را می خنداند و اشکش را هم درمی آورد. در حقیقت این سریال به مثابه یک زندگی است.

وارد خانه که می شوید یک آشپزخانه با کابینت های قهوه ای سمت راست قرار  دارد و دو سالن بزرگ کنار هم دیده می شود. روی یخچال آشپزخانه آلبومی از عکس های خانوادگی و تکی هر کدام از اعضای این خانواده به چشم می خورد. در انتهای سالن سه اتاق خواب دیده می شود که اشکان اشتیاق و حمید لولایی در یکی از این اتاق هستند و تا زمان شروع ضبط بیرون نمی آیند. دو میز نهارخوری در هر کدام از این سالن ها دیده می شود که هر کدام از عوامل و بعضا بازیگران برای تمرین ها از آن استفاده می کنند.

حمید لولایی دیگر یکی از بازیگران ثابت سریال های کمدی است و با اینکه طنازی خاصی ندارد اما در موقعیت های کمدی همیشه واکنش های جالبی نشان می دهد. او در اینجا پدر خانواده گلابی است و در لیزینگ کار می کند. دغدغه اش معیشت خانواده و دریافت ماشین هایی است که ثبت نام کرده و به او ندادند. همچنین دختر دم بخت و پسر جوانی دارد که هر کدام دغدغه متفاوتی برای پدر خانواده به شمار می روند.

اما گوشه ای از اتاق دیگر آینه گریم قرار دارد و بازیگران که همگی گریم شدند دیگر کاری با اینجا ندارند. اما برخی ها برای رفع خستگی به این اتاق می آیند و با متن هایی که در دست دارند دور هم نشسته و تمرین می کنند.

مرجانه گلچین با یک ماسک بزرگ بر روی صورت،  متن های سریال را در دست دارد و با عوامل و کارگردان صحبت می کند. او همانطور که در جلوی دوربین خوش اخلاق است در پشت صحنه هم همینطور است.

گلچین در این سریال نقش یک بلاگر و فعال اینستاگرامی را بازی می کند که برای اولین بار در تلویزیون به این شخصیت ورود شده است و دغدغه های منحصر به فرد او را نشان می دهد. وی در گفت و گو با خبرنگار فارس، می گوید: خوشحالم که با این سریال کمدی شریک لحظه های خوب مردم هستم.

وی ادامه می دهد: قصه ما جدای از جامعه اتفاق نمی افتد و مسائلی ‌که در این سریال مطرح می کنیم مسائل تلخی است. زهر مشکلات و دغدغه های مردم را با موضوعیت طنز می گیریم.

این بازیگر می گوید: این سریال از زاویه ای متفاوت به مشکلات اجتماعی و جامعه پیرامون مان ورود کرده است.

صاحب این خانه خانم میانسالی است که یکی از بستگان عوامل پشت صحنه است و مهربانی را می شود از رفتارش با همه عوامل و حتی خبرنگاران متوجه شد. او می گوید: در این شرایط سخت کرونایی وقتی یکی از بستگانم از من خواست تا این خانه را در اختیارشان قرار دهم به سرعت قبول کردم و با جان و دل همه وسیله هایی که می بایست را جمع کردم تا بچه ها در آرامش کارشان را انجام دهند.

او مثل یک مادر مهربان حواسش به همه است و حتی اگر فردی ناخوش احوالی داشته باشد مراقبت های ویژه ای برایش در نظر می گیرد.

در گوشه گوشه این خانه وسایل زینتی قدیمی به چشم می خورد. مثل چراغ های گردسوزی که در رنگ های مختلف روی طاقچه، جلوی آیینه و جاهای دیگر چیده شده است، تابلوهای نقاشی شده قدیمی و هر آنچه شما را به فضای نوستالژیک چند دهه قبل می برد در اینجا دیده می شود و همه اینها سلیقه صاحب خانه در چیدمان وسیله ها را نشان می دهد. تازه صاحب خانه می گوید خیلی از وسیله های خانه را بنا به گفته عوامل جمع کردم.

وقتی که فرزام گل سفیدی مدیر تصویربرداری پا به اینجا می گذارد همه به او تبریک می گویند و فارغ از در آغوش گرفتن هایی که در کرونا ممنوع است، فقط به گفتن تبریک بسنده می کنند. زمانی که از مجتبی احمدی مشاور رسانه ای پروژه علتش را جویا می شویم می گوید گل سفیدی امروز برای بار دوم پدر شده است و خدا به او یک پسر هدیه داده است.

پسربچه بانمک و تپلی که نقش پسر کوچک خانواده را در این سریال بازی می کند، نامش سامی غریبی است. او هر روز به همراه مادرش در پشت صحنه سریال حاضر می شود و ۷ سال سن دارد.

سامی بسیار بازیگوش است و مدام از این طرف به آن طرف می رود و در زمان های استراحت قبل از تصویربرداری خیاری گاز می زند و می خورد.

با اینکه گروه تولید از ظهر در اینجا مستقر هستند اما راس ساعت ۱۶ ضبط آغاز می شود و حمید لولایی و اشکان اشتیاق برای دقایق کوتاهی بیرون می آیند.

تنها سکانسی که امروز مقابل دوربین می رود مربوط به قهر کردن امیر با بازی اشکان اشتیاق است. او در اتاقش خود را حبس کرده و در اتاق را بسته و بیرون نمی آید. مادر و خواهرش نگرانش می شوند و مدام از او می خواهند که بیرون بیاید و او امتناع می کند.

سارا مقربی به همراه مرجانه گلچین و لولایی دختر مادر و پدر این سریال هستند که به همراه پسر کوچک خانواده پشت در این اتاق ایستاده اند. آنها اصرار می کنند و امیر هم می گوید: من دیوونم ولم کنید.

در همین حین باید صدای شکستن ظرفی بیاید که بعدا در تصاویر ضبط شده تدوین می شود. ظرف توسط امیر به سمت در پرتاب می شود و همین خانواده را نگران تر می کند که با سرعت بیشتر و ترفندهای دیگری از امیر بخواهند تا در را باز کند. پدر در حالیکه موبایلش را در می آورد و شماره ای را می گیرد به سمت اتاق دیگری می رود و در را می بندد.

سارا به مادرش یادآوری می کند که مامان اینطوری که در رو باز نمی کنن، باید رمزو بگی؟!

و گلچین همانطور که روی در با ضرب آهنگ می زند این جمله را هم می خواند: درو باز کن چی رو شکوندی؟

بلافاصله امیر در را باز می کند و معلوم می شود که مادر و دختر و پسر از قبل با هم نقشه ای چیده بودند.

این سکانس چند بار از زوایای مختلف دوربین تکرار می شود. مهران مهام و علیرضا نجف زاده پشت مانیتور نشسته و هر بار بعد از ضبط سکانس با هم مشورت می کنند و بعد از مورد تائید بودن سکانس مشغول صحنه بعدی می شوند.

از آنجایی که بهمن ماه هوا زودتر تاریک می شود،‌ساعت ها هم تاریکی هوا را ثابت می کنند. گروه تولید تا فردا در این لوکیشن مشغول هستند و سپس راهی شمال می شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57239
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.