تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

شنبه دو ایستگاه افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 56252
  • 22 اردیبهشت 1400 - 11:55
شنبه دو ایستگاه افتتاح می‌شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از افتتاح دو ایستگاه اقدسیه و مرزداران در روز شنبه خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران اظهار داشت: خوشحالیم که به مناسبت عید فطر خط ۱۰ مترو تهران به مرحله احداث می‌رسد و در روز شنبه ایستگاه اقدسیه و مرزداران را افتتاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: این منطقه و مناطق غربی نیازمند مترو بودند و نقاط شمالی تهران به طول ۴۳ کیلومتر به یکدیگر متصل می‌شوند.

هاشمی بیان کرد: همچنین جز برنامه‌های ما این است که به سمت وردآور هم حرکت کنیم. ما توانستیم اوراق مشارکت را با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دریافت کنیم و اقدامات نهایی اوراق مشارکت سال ۹۹ هم درحال نهایی شدن است و منابع لازم برای پروژه‌های در دست احداث وجود دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه نزدیک انتخابات برخی از فعالیت‌های حمل و نقل زیر سوال می‌رود، گفت: حدود ۴۰ کیلومتر از مسیر مترو در طول چهار سال گذشته به بهره‌برداری رسید و ۲۶ ایستگاه به بهره‌برداری رسیدند.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سال گذشته ۹ ایستگاه افتتاح شد که در تاریخ شهرداری تهران بی‌سابقه بوده است و امسال هم احداث ۱۴ ایستگاه در دستور کار است و در حوزه اتوبوسرانی هم هنوز اتوبوس‌های جدید تحویل داده نشده است، اما از منابع داخلی ۲۰۰ اتوبوس خرید کردیم.

هاشمی تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری اتوبوس بیشترین ضرر را در شرایط کرونایی کرد. البته ۱۰۵ قرارداد واگن به امضا رسید است و ظرف یک ماه آینده این قرارداد‌ها اجرایی می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ واگن در شهر تهران کم است، زیرا خرید آن‌ها ارزی بوده و دولت شرایط خرید را نداشته است. ما درحال بازسازی کردن ۲۰۰ واگن هستیم و ۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی تاکسی‌ها دریافت کردیم و امسال حدود ۱۵ هزار تاکسی نوسازی خواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در بحث موتورسیکلت، اتوبوس برقی و دوچرخه اقدامات متعدد انجام دادیم و امیدوار هستیم ظرف ۴۵ روز آینده موتور‌های برقی در تهران فعال شوند.

وی در پایان با اشاره به دوربین‌های شهر تهران یادآور شد: از طریق شرکت کنترل ترافیک این موضوع را را دنبال می‌کنیم و ظرف سه ماه آینده فراخوان آن عملیاتی می‌شود که در بستر آن دوربین‌های شهرداری تهران نوسازی می‌شوند، زیرا دوربین‌ها مشکلاتی دارند که باید اصلاح شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=56252
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.