تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

5

صدور پروانه خلاف ضوابط وجود ندارد

  • کد خبر : 55982
  • 20 اردیبهشت 1400 - 15:39
معاونت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان کرد:‌ هیچ پروانه‌ای خلاف ضوابط شهرسازی صادر نمی‌شود به این دلیل که برای انجام این کار از نرم‌افزارهایی کمک می‌گیریم که پیش از این نقشه‌ها را ثبت کردند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: در سی ماه گذشته حدود ۴۰ طرح  در کمیسیون ماده ۵  یا شورای عالی شهر تهران به تصویب رسیده است.

گلپایگانی به چندین طرح برجسته اشاره کرد و افزود: محله نفرآباد از ۶۰ سال گذشته دچار مشکلات جدی بود و با تشکیل شورای عالی شهرسازی برای حفظ ارزش‌های ایرانی، طرح توسعه آن طبق قوانین و رویکردها در حال اجراست. تک تک قطعات  طرح شهرسازی و معماری نفرآباد  برآمده از سنت‌های شهرسازی است که  به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای نمونه به خیابان ولی‌عصر (عج) به عنوان طولانی‌ترین خیابان تهران اشاره کرد و ادامه داد: خیابان ولی عصر(عج) به عنوان یک محور به ثبت ملی رسیده است و در حال تهیه مقدمات برای ثبت جهانی این محور هستیم. این در حالی است که باید ساختار محلات پیرامون خیابان ولی‌عصر حفظ شود. خیابان ولی‌عصر مملو از خاطرات جمعی و درختان چنار است که بخشی از هویت جدایی‌ناپذیر این خیابان به حساب می‌آید.

وی به طرح دیگری در جنوب‌شرق تهران به نام طرح بازآفرینی خیابان فدائیان اسلام اشاره کرد و تصریح کرد: از ۳۰ سال گذشته در خیابان فداییان اسلام به عنوان محوری مهم در جنوب شرقی تهران  هیچ فعالیتی اجرا نشده است. در حالی که اجرای طرح بارآفرینی محور فدائیان اسلام در محدوده‌ای با ۵۰۰ هکتار مساحت در توسعه مناطق، ۱۵، ۱۶، ۱۲ و ۲۰ مؤثر خواهد بود.

معاونت شهرسازی شهرداری تهران به محور چهار باغ اشاره کرد و یادآور شد: محور چهارباغ طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی است که محدوده پایین و بالای خط راه‌آهن را به هم متصل می‌کند و برای اجرایی شدن این طرح مسابقه بین‌المللی برگزار شد تا بتوان بهترین طرح را برای اجرا کردن محور چهارباغ انتخاب کنیم. حدود ۴۰ پروژه در این زمینه برگزار خواهد شد. همچنین پروژه دیگری در دره اسلام‌آباد در شمال‌غربی تهران به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است که این منطقه نیز یکی از محورهای تفریحی و گردشگری با حفظ سکونت اهالی محله انجام خواهد شد.

 گلپایگانی در این نشست با تاکید بر  رسیدن به شهر پایدار و حفظ ارزش‌های تاریخی و بسط عدالت اجتماعی خاطرنشان کرد: دارایی‌های شهر را در اختیار تعداد محدودی قرار ندهیم و این امکانات را منطبق بر صدور پروانه پیش ببریم.

معاونت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد:‌ هیچ پروانه‌ای خلاف ضوابط شهرسازی صادر نمی‌شود به این دلیل که برای انجام این کار از نرم‌افزارهایی کمک می‌گیریم که پیش از این نقشه‌ها را ثبت کردند و به همین دلیل امکان صدور پروانه خلاف ضوابط وجود ندارد.

وی در پایان افزود: معاوت شهرسازی وظایف ذاتی و کلیدی در شهر بر عهده دارد که برخی این وظایف به فراموشی سپرده شده است. حوزه معاونت شهرسازی باید به جایگاه اصلی خودش برگردد. عمده فعالیت معاونت شهرسازی تهیه طرح‌های شهری و اطلاعات شهرسازی و ارائه آن به کمیسیون ماده ۵، حفظ دارایی‌های شهر، بسط و گسترش عدالت اجتماعی با محوریت حفظ دارایی‌های شهر طی ۳۰ ماه گذشته بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=55982
  • 33 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.