تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

7

 واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی

  • کد خبر : 5557
  • 25 آذر 1397 - 19:08
 واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: برای حصول نتیجه بهتر و بهینه و استفاده حداکثری از حداقل منابع امور اجرایی به بخش خصوصی واگذار شود. به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران و به نقل از ستاد اطلاع رسانی نخستین اجلاس فرصت های سرمایه گذاری در شهر تهران،مسعود خوانساری گفت: به طور طبیعی […]

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: برای حصول نتیجه بهتر و بهینه و استفاده حداکثری از حداقل منابع امور اجرایی به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران و به نقل از ستاد اطلاع رسانی نخستین اجلاس فرصت های سرمایه گذاری در شهر تهران،مسعود خوانساری گفت: به طور طبیعی دولت و نهادهای عمومی نمی‌توانند در حوزه اجرایی و تصدی‌گری رفتار و عملکرد بهینه داشته باشند. حضور این نهادها در حوزه تصدی‌گری و اجرا آنها را از وظایف و مسئولیت‌های اصلی خود یعنی تهیه کالای عمومی باز می‌دارد. در نتیجه بهتر آن است که برای حصول نتیجه بهتر و بهینه و استفاده حداکثری از حداقل منابع امور اجرایی به بخش خصوصی واگذار شود. این مساله هم در سطح کشوری و هم در پروژه‌های شهری موضوعیت دارد.
وی افزود: در دیدار مهمی که مهر ماه سال جاری با رئیس و اعضای شورای شهر در اتاق تهران داشتیم و هم‌چنین حضور در صحن علنی شورای شهر تهران که دی ماه سال گذشته انجام گرفت، گفت‌وگوهایی سازنده و تعاملی بین اتاق بازرگانی تهران به‌عنوان پارلمان اقتصادی بخش خصوصی پایتخت و شورای شهر به عنوان پارلمان سیاسی شهر تهران انجام گرفت که می‌تواند با پیگیری‌های بعدی بنیان مشارکت فعال دو بخش عمومی و خصوصی در امور شهری باشد. در این دو نشست، زمینه‌های همکاری بیان شد و طرفین الزامات و ضرورت‌های این مشارکت را برشمردند.
خوانساری با اشاره به اینکه این امر در دنیا تجربه شده است که بخش خصوصی پروژه‌ها را با هزینه کمتر، بهره‌وری بالاتر و کیفیت بهتری نسبت به نهادهای عمومی و دولتی انجام می‌دهد، اظهار داشت: در این تردیدی نیست؛ اما مساله مهم نحوه واگذاری این فعالیت‌هاست که باید از طریق مکانیسم‌های سالم و شفاف انجام شود و واگذاری کار به بخش خصوصی واقعی صورت گیرد. مکانیسم‌های واگذاری بنا به نوع پروژه و نحوه انجام آن، موجود و تجربه شده است و نیازی به اختراع ندارد. مهم این است که فرآیند واگذاری شفاف باشد و بر اجرای کار نظارت دقیق صورت گیرد.
وی ادامه داد: پیشتر و در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر تهران عنوان کردم که شهر را نمی‌توان با نگاه کاسبکارانه اداره کرد. اگر چنین نگاهی حاکم شود نتیجه واگذاری‌ها بهتر از تکرار تجربه ناموفق خصوصی سازی در کشور نخواهد بود. متاسفانه باید قبول کنیم آنچه تاکنون به عنوان پروژه در شهرداری تهران انجام شده عموماً با هزینه‌ای بالاتر صورت گرفته و قابلیت واگذاری آن به بخش خصوصی با محاسبه‌گری پیش‌نگر وجود ندارد. برای پیشبرد پروژه‌هایی که مشارکت بخش عمومی و خصوصی در آن نیاز است باید شفافیت حاکم باشد و موانع و مشکلات نابه‌جا برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد نشود.
خوانساری با بیان اینکه نخستین اجلاس فصلی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران با تمرکز بر مشارکت عمومی و خصوصی در حالی برگزار می‌شود که مشکلات اقتصادی جدی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به کمبود منابع، مشارکت بخش خصوصی بیش از پیش لازم و ضروری است اما پیش‌زمینه این مشارکت برداشتن موانع و آزاد کردن دست و پای بخش خصوصی از غل و زنجیر بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مخل کسب‌وکار است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشور ما در حال حاضر یکی از امن‌ترین و باثبات‌ترین کشورهای منطقه است قاعدتا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و از جمله در تهران بازده و سود مناسبی برای سرمایه‌گذار دارد، مهم این است که با تشریح مناسب پروژه‌ها و برنامه‌ریزی دقیق بتوان سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را برای حضور در این بازار و کسب سود مناسب اقناع کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=5557
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.