تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

اظهارات جهانگیری فرار از پاسخگویی است

  • کد خبر : 55495
  • 12 اردیبهشت 1400 - 11:05
اظهارات جهانگیری فرار از پاسخگویی است
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ آقای جهانگیری نباید به دلیل کوتاهی‌ها و ترک‌فعل‌هایی که به عنوان معاون اول در طول هشت سال داشته و عملکرد ضعیف دولت و با عملیات روانی منت سر مردم بگذارد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، اردشیر مطهری دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور و فرار از پاسخگویی وی در خصوص ضعف دستاوردهای دولت اظهار داشت:‌ آقای جهانگیری نباید منت سر مردم بگذارد چرا که او منت‌دار ثروتی است که برادرش به دست آورده است. این در حالی است که او به دلیل کوتاهی‌ها و ترک‌فعل‌هایی که به عنوان معاون اول رئیس جمهوردر طول هشت سال اخیر داشته بایستی به زودی در قوه قضاییه پاسخگو باشد.

وی افزود: جهانگیری نباید به دلیل ضعف عملکرد دولت و با عملیات روانی منت سر مردم بگذارد. این در حالی است او اعلام کرده من با فسادهای برادرم ارتباطی ندارم و باید توضیح دهد که چرا مهدی جهانگیری (برادرش) را نزد آقای شهرستانی برده است تا وی از آیت‌الله سیستانی تأییدیه‌ای برای کاهش جرم مهدی جهانگیری بگیرد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اسحاق جهانگیری در موضوعات مختلف مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی و به فلاکت کشاندن اقتصاد کشور نقش اساسی داشته و نباید فرار رو به جلو داشته و پاسخگوی اعمالش نباشد این در حالی است که آثار و تبعات ضعف دولت حسن روحانی از زمانی که ارز ۳۵۰۰ تومان بود تا زمان حال حاضر که ارز حدود ۲۴ هزار تومان است وجود دارد و این کار محصول سوءاقدامات اسحاق جهانگیری و حسن روحانی است.

مطهری با بیان اینکه رانت و مافیا در دولت حسن روحانی به معاون اولی اسحاق جهانگیری افزایش داشته است، ادامه داد: متأسفانه بیشترین رانت و فساد در طول دولت‌های بعد  از پیروزی انقلاب مربوط به دولت بی‌تدبیر و ناامید حسن روحانی و معاون اولی اسحاق جهانگیری است؛ مردم ما بیشترین مشکلات و خالی بودن سفره‌هایشان را و ضعف اقتصاد را در دولت فعلی دیده‌اند.

نماینده گرمسار در مجلس اذعان کرد: نمی‌توانیم بگویم که ما مدیر این دولت هستیم و فقط خوبی‌ها را برعهده بگیریم اما در مورد فشل بودن اقتصاد و ضعف عملکرد پاسخگو نباشیم.

وی یادآور شدد: سلطان سکه، سلطان ارز،سلطان شکر، سلطان نهاده‌های دامی، سلطان خودرو و … مربوط به بستگان و مرتبطین نزدیک با دولت روحانی و معاون اولی جهانگیری هستند و متأسفانه هیچ چیز سرجای خودش نیست.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس  افزود: موفقیت یک دولت باید از سوی مردم حس شود؛ اگر دولت زحمت کشیده باشد مردم بایستی آن را حس کرده و در سفره‌های خود آن را ببیند این در حالی است که مردم در کوچه و بازار برای پایان یافتن دولت حسن روحانی لحظه‌شماری می‌کنند و دعا می‌کنند هرچه سریع‌تر این زمان فرا رسد.

مطهری تصریح کرد: بایستی تمام تلاش خود را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات به کار بگیریم این در حالی است که دولت حسن روحانی و اقدامات اسحاق جهانگیری منجر به کاهش اعتماد مردم به نظام شده و مشارکت مردم در انتخابات پایین آمده است.

وی با بیان اینکه هیچ امیدی به بهبود اقتصاد در دوران معاون اولی اسحاق جهانگیری و ریاست جمهوری حسن روحانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم باید پاسخگوی این باشند که چرا به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی عمل نکردند و بایستی مسئولان ارشد این دولت محاکمه شوند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: برجام، فسادهای مختلف در دولت، افزایش رانت و فامیل‌بازی در دولت و جا خالی دادن نسبت به پاسخگویی در دولت فعلی وضعیت را بغرنج کرده و اقتصادمان را فلج شده می‌بینیم.

مطهری خاطرنشان کرد: جهانگیری نمی‌تواند بر سر مردم منت بگذارد چرا که اقدامات او و سوءمدیریت حسن روحانی کار را به جایی رسانده و میزان محبوبیت رئیس جمهور به ۲ درصد رسیده است که این آمار و ارقام طبق نظرسنجی‌هایی است که اخیراً صورت گرفته و او تنها رئیس جمهوری است که در طول ۴۱ سال اخیر چنین ضعف محبوبیتی داشته است و اگر کسی به آمار و ارقام نظرسنجی محبوبیت دولت شک دارد بهتر است به کوچه، بازار و میادین رفته و از لسان مردم آن را جویا باشد.

وی  در پایان افزود: متاسفانه جهانگیری و حسن روحانی در حال صغری و کبری چیدن برای عملیاتی روانی انتخابات ریاست جمهوری هستند که ما این موضوع را در مذاکرات وین و انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف و … شاهد هستیم و عملاً دولت در حال بازارگرمی برای انتخابات است ولی مردم از عملکرد دولت فعلی خسته شده و ناراحت و ناراضی و نگران هستند. همین وضعیت باعث شده مردم با  نگاه ناامیدانه به انتخابات بنگرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=55495
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.