تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت

9

شفافیت در تزریق واکسن مطالبه جدی است

  • کد خبر : 54647
  • 29 فروردین 1400 - 11:54
شفافیت در تزریق واکسن مطالبه جدی است
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: امروز دغدغه تامین واکسن بسیار جدی است و نیاز به همدلی، هماهنگی و شفافیت در تزریق واکسن میان تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های اعم از دولتی و غیردولتی یک مطالبه جدی است.

به گزارش سرویس شورای شهری افق تهران، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر اظهار داشت: صحبت از واکسن کرونا است که همچنان بسیار کمتر از یک درصد جمعیت کشورمان از آن بهره‌مند شده و متاسفانه در این روز‌ها که آمار موارد فوتی ناشی از کرونا افزایش یافته، این مطالبه بار دیگر با صدای بلندتری از مردم به گوش می‌رسد.

وی ادامه داد: گرچه شورای شهر مسئولیت مستقیمی در قبال تهیه واکسن کرونا ندارد، اما از دو جنبه نمی‌توانیم نسبت به موضوع بی‌تفاوت باشیم. اول آنکه به عنوان نمایندگان مردم شهر باید همواره صدای آنان باشیم و دوم از جهت حفظ سلامت کارمندان و افراد مرتبط با شهرداری تهران، باید این مطالبه عمومی را فریاد بزنیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از آقای دکتر نمکی، وزیر بهداشت و برخی از مدیران این وزارتخانه تقاضا دارم که در این روز‌ها به جای بر زبان آوردن جملاتی که بیشتر نمک بر زخم مردم می‌پاشد تمرکز خود را بر تهیه و تامین واکسن معطوف کرده و ان‌ءشالله امور دیگر را به فرصت مناسب واگذار کنند.

نظری افزود: امروز دغدغه تامین واکسن بسیار جدی است و لازم است همدلی و هماهنگی جدی میان تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط اعم از دولتی و غیردولتی برای تهیه واکسن ایجاد شود. همچنین شفافیت در تزریق واکسن نیز مطالبه جدی است.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: آنچه که در خبر‌ها تحت عنوان تزریق واکسن از سوی مسئولان دو شهر در پوشش پاکبان شنیدیم، نه تنها تاسف‌آور که شرم‌آور بود و لازم است برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی وزارت بهداشت حتما لیست اسامی افراد دریافت کننده واکسن را در سامانه‌ای به اطلاع مردم برساند.

نظری گفت: همچنین از جمعیت هلال احمر کشورمان که علیرغم تمام مشکلات و تنگنا‌ها بیش از ۴۰۰ هزار دوز واکسن را در هفته گذشته و به شکل کاملا رایگان از صلیب سرخ چین دریافت و به کشور وارد کرده است، تشکر می‌کنم، البته تعجب می‌کنم که چه‌طور چنین رویداد و خبر مهمی در رسانه‌های کشورمان بازتاب نداشت.

وی بیان کرد: ای‌کاش وزارت محترم بهداشت از ماهها قبل مجوز تامین و تهیه واکسن کرونا را به جمعیت هلال احمر داده بود و آن وقت احتمال اینکه امروز افراد بیشتری واکسینه شوند، وجود داشت.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی هم درخواست دارم که بر روند تزریق و تامین واکسن نظارت جدی داشته باشند تا خدای نکرده شاهد فروش واکسن قاچاق در بازار آزاد و نیز آنچه که در روند تزریق واکسن به پاکبانان دو شهر رخ داد، نباشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از شهرداری تهران درخواست دارم تا لیستی از تمام افراد و کارکنانی را که با پیگیری شهرداری تهران اقدام به تزریق واکسن کرده‌اند به طور شفاف اعلام کنند همچنین لازم است روند واکسیناسیون آتش‌نشانان، رانندگان تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی، کارمندان مترو و میادین میوه و تره‌بار، سازمان خدمات اجتماعی و فروشگاه‌های شهروند نیز تسریع شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=54647
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.