تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات طرح یارانه‌ای دولت برای دهک‌های یک تا پنج عبور تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن پیش بینی تشدید اوضاع نابسامان یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳ دره خرم‌آباد و روستای بیشه در شرف ثبت جهانی ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی بررسی دلایل کمبود دارو در مجلس ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی رگبار باران از دوشنبه در تهران اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال علائم هشداردهنده حمله قلبی تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس محکومیت باشگاه پرسپولیس به نشر اکاذیب انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی

3

تولید قطار ملی با استفاده از توانمندی‌های داخل

  • کد خبر : 54086
  • 22 فروردین 1400 - 15:09
تولید قطار ملی با استفاده از توانمندی‌های داخل
به سرانجام رسیدن طرح قطار ملی مترو با استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های موجود در داخل کشور.

 به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، یکی از ملزومات بهره‌وری حداکثری از شبکه راه آهن ریلی درون شهری تامین به موقع ناوگان حمل و نقلی و تعمیرات دوره ای قطعات مستعمل قطارهای مترویی است

با توجه به افزایش طول شبکه و تعداد ایستگاه های مترو در کلانشهرها نیاز به افزایش و همچنین تجهیز واگن ها بوده است که به دلیل تحریم های سخت بین‌المللی در سال‌های اخیر امکان توسعه این ناوگان نبود.

به همین منظور با عنایت به لزوم تحقق ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه از تیر ماه سال ۹۸ همکاری مشترکی بین معاونت علمی ریاست جمهوری، راه آهن شهری و صندوق نوآوری و شکوفایی شکل گرفت تا طی قرارداد ۱۸ ماهه، پروژه قطار مترو به سرانجام برسد.

در این پروژه سهم ۲۵ درصدی تا ۳۰ درصدی شرکت های داخلی از دانش طراحی، ساخت و تامین قطعات قطارهای مترو به ۸۵ درصد افزایش یافته است

قطار ملی مترو با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در کشور و با همکاری شرکت های مختلف داخلی از جمله ۱۸ شرکت دانش بنیان و چهار مجموعه صنعتی به نام های شرکت واگن سازی تهران،

جهاد دانشگاهی، مپنا و ایریکو با در نظر گرفتن ۱۸ زیرسیستم طراحی شده و تغییرات اعمال شده در آن بر اساس تجربیات ۲۰ سال گذشته در استفاده از سه نسل واگن ها صورت پذیرفته است.

طراحی و ساخت سیستم رانش، تهویه مطبوع، بدنه قطار، بوژی، ترمز، راهروی بین واگنی، درهای قطار، دکوراسیون داخلی و هوشمندسازی سیستم اطلاعات از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت های داخلی برای تولید قطار ملی مترو بوده است.

در طرح پیشنهادی قطار مترو چنین پیش بینی شده است که پس از عقد قرارداد تولید یک رام قطار، قرارداد تولید انبوه آن نیز آماده شود و به دنبال تامین مالی لازم به اجرا درآید.

در این مراسم همچنین از چهار ایستگاه در خط ۶ مترو تهران بهره برداری خواهد شد. خط ۶ مترو تهران ایستگاه تربیت مدرس در مرز محدوده طرح ترافیک قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=54086
  • 58 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.