تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

اضافه شدن ۱۰۵ واگن دیگر به مترو تهران

  • کد خبر : 53824
  • 19 فروردین 1400 - 14:02
اضافه شدن ۱۰۵ واگن دیگر به مترو تهران
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از اضافه شدن 105 واگن ملی به ناوگان مترو تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص افتتاح پروژ های جدید مترو تهران اظهار داشت: خوشبختانه  تلاش ها  و زحمات به ثمر نشست و امروز مشاهده می کنیم که کار بزرگی صورت گرفته و اولین نمونه قطار ساخت داخل رونمایی شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: ما امیدواریم که این اقدام آغاز راهی باشد برای تولید انبوه قطار ها و واگن های تولید داخل وخوشبختانه با قرادادی که منعقد شده در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۵ واگن ملی تولید و به ناوگان مترو تهران اضافه خواهد شد.

آیین رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی مترو با حضور ویدیو کنفرانسی ریاست جمهور،  محمد علیخانی، شهربانو امانی و سید محمود میر لوحی از اعضای شورای شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران؛

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور؛ انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران؛ مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام مدیر، عامل شرکت مترو و دیگر مدیران شهرداری تهران در شرکت واگن سازی تهران برگزار شد.

محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان این مراسم گفت: کلید این موضوع  با حمایت شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون عمران و با پیشنهاد با مهندس نعیمی پور  و با طرح تشکیل شرکت متران زده شد، که با این طرح موافقت و مجوزهای لازم از سوی شورای شهر صادر شد.

علیخانی با بیان اینکه ۸۰ درصد قطعات این قطار ها در داخل تولید می شود گفت: با ادامه این روند می توانیم در آینده ای  نزدیک با تولید انبوه این قطار ها  برای شهرداری درآمدی پایدار ایجاد کنیم و امیدواریم این روند با سرعت و قدرت هر چه بیشتر استمرار و امتداد یابد.

شهردار تهران : دولت تعهدات خود برای ساخت تجهیزات داخلی مترو را پرداخت کند

در این مراسم همچنین پیروز حناچی، شهردار تهران گفت: در ۱۰ کلانشهر کشور برای کمتر از ۱۰سال آینده به ۵ هزار واگن مترو نیاز داریم تا بهره وری سیستم زیرساخت مترو را به حداکثر تاثیرگذاری برسانیم.

او ادامه داد: یکی از پروژه های مدرن که هدفش کاهش آلودگی و ترافیک است توسعه حمل و نقل عمومی و مترو است. در تهران بزرگترین پروژه مترو اجرا و با خطوط ریلی به طول ۲۴۶.۸ کیلومتر و ۱۴۱ ایستگاه تکمیل شده و هم اکنون در حال  بهره برداری است.

حناچی افزود: طبق ماده ۵ برنامه ششم توسعه باید ۲ هزار واگن برای متروها در کلانشهرها تامین شود.

شهردار تهران در ادامه گفت: ارتقای بومی سازی ساخت قطار مترو، از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد، تکمیل دانش ساخت و طراحی تجهیزات و رفع انحصار و وابستگی مطلق و استفاده از حداکثر توان ظرفیت داخلی از اهداف ساخت  یک رام قطار مترو بود . این طرح یکی از سریع ترین پروژه های طراحی بود که انجام شد.

او افزود: با فعال شدن خط تولید قطار ملی، ۵ هزار شغل مستقیم و ۱۰ هزار شغل غیرمستقیم پایدار به وجود می آید، ضمن این که ساخت قطار ۲۰ درصد کاهش قیمت خواهد داشت.

شهردار تهران در پایان از رییس جمهور  خواست دولت تعهدات خود در ساخت را اجرایی کند و گفت: نهادینه شدن فناوری ها در قالب تشکیل یک شرکت پیمانکاری عمومی دانش بنیان و ثبت سفارش ساخت ۴۲۰ واگن با شرکت واگن سازی تهران و تبدیل تعهدات دولت در تامین ۲ هزار دستگاه از فاینانس خارجی به تسهیلات وام ریالی با مساعدت سیستم بانکی درخواست ما است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور: مشارکت ۱۸ شرکت دانش بنیان در ساخت یک رام قطار ملی

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این مراسم گفت: امروز شرکت‌های دانش بنیانی را داریم که خودشان با منابع داخلی شرکت، کارآفرینی می‌کنند و ‌باعث توسعه تکنولوژی می‌شوند.

وی ضمن اشاره به ساخت یک رام قطار ملی، گفت: طرح کلان ساخت قطار ملی، یک پروژه ۱۸ ماهه بسیار سنگین بود که اجرا و انجام شد. امروز هفت دستگاه واگن برابر با یک رام قطار روی ریل آمده و تست گرم آن انجام شده است.

سورنا ستاری در ادامه اضافه کرد: ۱۸ شرکت دانش بنیان و سه مجموعه بزرگ نظیر جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی تهران در طراحی، ساخت قطعات، تکنولوژی و … درگیر بوده‌اند. طراحی قطار و بدنه کاملا توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=53824
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.