تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

3

اضافه شدن ۱۰۵ واگن دیگر به مترو تهران

  • کد خبر : 53824
  • 19 فروردین 1400 - 14:02
اضافه شدن ۱۰۵ واگن دیگر به مترو تهران
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از اضافه شدن 105 واگن ملی به ناوگان مترو تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص افتتاح پروژ های جدید مترو تهران اظهار داشت: خوشبختانه  تلاش ها  و زحمات به ثمر نشست و امروز مشاهده می کنیم که کار بزرگی صورت گرفته و اولین نمونه قطار ساخت داخل رونمایی شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: ما امیدواریم که این اقدام آغاز راهی باشد برای تولید انبوه قطار ها و واگن های تولید داخل وخوشبختانه با قرادادی که منعقد شده در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۵ واگن ملی تولید و به ناوگان مترو تهران اضافه خواهد شد.

آیین رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی مترو با حضور ویدیو کنفرانسی ریاست جمهور،  محمد علیخانی، شهربانو امانی و سید محمود میر لوحی از اعضای شورای شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران؛

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور؛ انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران؛ مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام مدیر، عامل شرکت مترو و دیگر مدیران شهرداری تهران در شرکت واگن سازی تهران برگزار شد.

محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان این مراسم گفت: کلید این موضوع  با حمایت شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون عمران و با پیشنهاد با مهندس نعیمی پور  و با طرح تشکیل شرکت متران زده شد، که با این طرح موافقت و مجوزهای لازم از سوی شورای شهر صادر شد.

علیخانی با بیان اینکه ۸۰ درصد قطعات این قطار ها در داخل تولید می شود گفت: با ادامه این روند می توانیم در آینده ای  نزدیک با تولید انبوه این قطار ها  برای شهرداری درآمدی پایدار ایجاد کنیم و امیدواریم این روند با سرعت و قدرت هر چه بیشتر استمرار و امتداد یابد.

شهردار تهران : دولت تعهدات خود برای ساخت تجهیزات داخلی مترو را پرداخت کند

در این مراسم همچنین پیروز حناچی، شهردار تهران گفت: در ۱۰ کلانشهر کشور برای کمتر از ۱۰سال آینده به ۵ هزار واگن مترو نیاز داریم تا بهره وری سیستم زیرساخت مترو را به حداکثر تاثیرگذاری برسانیم.

او ادامه داد: یکی از پروژه های مدرن که هدفش کاهش آلودگی و ترافیک است توسعه حمل و نقل عمومی و مترو است. در تهران بزرگترین پروژه مترو اجرا و با خطوط ریلی به طول ۲۴۶.۸ کیلومتر و ۱۴۱ ایستگاه تکمیل شده و هم اکنون در حال  بهره برداری است.

حناچی افزود: طبق ماده ۵ برنامه ششم توسعه باید ۲ هزار واگن برای متروها در کلانشهرها تامین شود.

شهردار تهران در ادامه گفت: ارتقای بومی سازی ساخت قطار مترو، از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد، تکمیل دانش ساخت و طراحی تجهیزات و رفع انحصار و وابستگی مطلق و استفاده از حداکثر توان ظرفیت داخلی از اهداف ساخت  یک رام قطار مترو بود . این طرح یکی از سریع ترین پروژه های طراحی بود که انجام شد.

او افزود: با فعال شدن خط تولید قطار ملی، ۵ هزار شغل مستقیم و ۱۰ هزار شغل غیرمستقیم پایدار به وجود می آید، ضمن این که ساخت قطار ۲۰ درصد کاهش قیمت خواهد داشت.

شهردار تهران در پایان از رییس جمهور  خواست دولت تعهدات خود در ساخت را اجرایی کند و گفت: نهادینه شدن فناوری ها در قالب تشکیل یک شرکت پیمانکاری عمومی دانش بنیان و ثبت سفارش ساخت ۴۲۰ واگن با شرکت واگن سازی تهران و تبدیل تعهدات دولت در تامین ۲ هزار دستگاه از فاینانس خارجی به تسهیلات وام ریالی با مساعدت سیستم بانکی درخواست ما است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور: مشارکت ۱۸ شرکت دانش بنیان در ساخت یک رام قطار ملی

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این مراسم گفت: امروز شرکت‌های دانش بنیانی را داریم که خودشان با منابع داخلی شرکت، کارآفرینی می‌کنند و ‌باعث توسعه تکنولوژی می‌شوند.

وی ضمن اشاره به ساخت یک رام قطار ملی، گفت: طرح کلان ساخت قطار ملی، یک پروژه ۱۸ ماهه بسیار سنگین بود که اجرا و انجام شد. امروز هفت دستگاه واگن برابر با یک رام قطار روی ریل آمده و تست گرم آن انجام شده است.

سورنا ستاری در ادامه اضافه کرد: ۱۸ شرکت دانش بنیان و سه مجموعه بزرگ نظیر جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی تهران در طراحی، ساخت قطعات، تکنولوژی و … درگیر بوده‌اند. طراحی قطار و بدنه کاملا توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=53824
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.