تاریخ : دوشنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۴

اخبار لحظه

علت گرانی کرایه‌های تاکسی‌های برقی ناز زبان اعضای شورای شهر ضرورت اجرای اصل شایسته گزینی در تغییرات مدیریتی شهرداری تهران ضرورت رفع موانع پیش روی صنعت پتروشیمی آمادگی کشور برای تضمین دهی به سرمایه‌گذاران در طرح‌های بالادستی نفت تعیین نرخ رسمی جدید عامل تشدید افزایش قیمت‌ها هدر رفت سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار در حوزه انرژی اصلاح قانون محکومیت‌های مالی ناشی از مهریه در دستور کار هفتگی مجلس افزایش تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید ۳۰.۲ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۳ کاهش تولید فولاد میانی بهره برداری از ۲ میلیارد دلار طرح معدنی و صنایع معدنی کاهش اختلاف دلار آزاد و توافقی به ۲۰ درصد تأکید بر ضرورت حفظ ایمنی شهروندان به ویژه راکبان موتورسیکلت تمرکز شهرداری تهران بر توسعه ورزش سازمانی اعلام آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری اجلاس جهانی گردشگری رونمایی از ۸ طرح حفاظت و مرمت در تخت جمشید جلوگیری از پیری با پوست لیمو خوا‌ص زردچوبه برای زیبایی پوست تعطیلی ۴ روزه تمرینات پرسپولیس بدهی ۷ میلیاردی استقلال به پیکان و خطر حذف از آسیا آغاز قطع موقت آب مشترکان بد مصرف تهران اعلام برنامه کمیسیون انرژی مجلس برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت تفحص مجلس از بانک مرکزی درباره بانک‌های ناسالم سود ۱۵ همتی تهرانی‌ها در خرید از بازار میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۳ انتقاد از افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی آغاز واگذاری تاکسی‌های برقی شاسی‌بلند از ۲ ماه آینده افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار دردسر جدید مستاجران در سال ۱۴۰۴ آغاز حذف یارانه سه دهک درآمدی بوشهر کاندیدای اصلی پایتختی اقتصادی کشور کاهش ساعات کاری ادارات از ۱۵ خرداد ناترازی چالش جدی صنعت برق ایران احداث دو پروژه عمرانی در پایتخت کاهش شدید دما در تهران تا پایان هفته اقدامات ویژه شهرداری در ورودی‌های تهران تعطیلی موقت برخی ایستگاه‌ خط یک متروی تهران

13

تکمیل شبکه و ظرفیت حمل و نقل عمومی در کاهش استفاده از خودروهای شخصی مؤثر است

  • کد خبر : 5372
  • 22 آذر 1397 - 17:44

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر می‌خواهیم قوانین بازدارنده برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی تثایر گذار باشد، باید هر چه بیشتر در تامین اعتبارات و تخصیص آن برای تکمیل و تجهیز حمل و نقل عمومی تلاش کنیم. سید محمود میر لوحی رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا در این‌باره گفت: ما برای ساخت […]

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر می‌خواهیم قوانین بازدارنده برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی تثایر گذار باشد، باید هر چه بیشتر در تامین اعتبارات و تخصیص آن برای تکمیل و تجهیز حمل و نقل عمومی تلاش کنیم.

سید محمود میر لوحی رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا در این‌باره گفت: ما برای ساخت مترو دو نوع هزینه داریم؛ نخست برای ساخت تونل و ریل گذاری و فراهم آوردن واگن ها و دوم هزینه برای بهره برداری. متاسفانه به دلیل اختلافاتی که  در دوره های گذشته میان دولت و شهرداری بوده است به ویژه در زمان دولت های نهم و دهم مبالغی که می بایست برای توسعه مترو به شهرداری اختصاص می یافت محقق نشد. نمونه بارز آن هم عدم تحقق دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه مترو کلان شهر ها بود که سهم شهر تهران در این میان بالغ بر یک میلیارد دلار می شد. بعد از آن هم آقای قالیباف با دولت یازدهم هماهنگ نشدند و مشکلات مترو ادامه یافت.

میر لوحی در ادامه افزود: با شروع کار شورای پنجم و همسویی با دولت محترم این رویه تغییر کرده است همچنان که با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه کشور اعتباراتی برای مترو، پسماند و بافت فرسوده پیش بینی شده است که امیدواریم با این روند وصول مطالبات شهرداری از دولت که البته مربوط به سالیان گذشته می شود محقق شود.

میر لوحی اظهار داشت: با تحقق ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهم یارانه بلیط مترو و سهم یارانه سوخت نیز تامین اعتبار شود تا هر چه بیشتر بتوانیم در راستای خدمات رسانی به شهروندان عزیز تهرانی تلاش کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران سپس با اشاره به موضوع تحقق اوراق مشارکت مترو گفت: همانطور که می دانید دولت ۵۰ درصد اصل و سود این اوراق را تضمین کرده است و این موضوعی بود که از گذشته باید محقق می شد. اولویت اول شورای پنجم نیز  کاهش و رفع آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط ریلی بنا نهاده شد لذا پیگیری ها و تلاش ها در جهت تحقق اعتبارات این چنینی از همان بدو کار آغاز شد.

میر لوحی در ادامه گفت: امروز سهم جابجایی مسافران با مترو از سهم کل جابجایی در شهر بالغ بر ۱۱ درصد است و این در حالی  است که ما تنها هزار واگن در شبکه خطوط ریلی خود داریم. در چنین شرایطی مترو ۲٫۵ میلیون مسافر در روز را جابجا می کند.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاثیری که تحقق اوراق قرضه بر وضعیت مترو می گذارد افزود: حال با تحقق این اعتبارات می توانیم امیدوار باشیم که با تکمیل خطوط ۶ و ۷ و نیز افزایش تعداد واگن ها به ۳ هزار دستگاه بتوانیم ظرفیت جابجایی روزانه خطوط ریلی را به ۷ میلیون نفر برسانیم.

میر لوحی همچنین خبر داد: هم اکنون اولین محموله سی کی دی ۷۰ دستگاه واگن وارد گمرک شده که امیدواریم به پیگیری های به عمل آمده ظرف ۳ الی ۴ ماه آینده اسمبل شده و وارد شبکه خطوط شوند.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت حال حاضر تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو است اظهار داشت: همچنین قرارداد ۶۵۰ دستگاه واگن نیز بسته شده که این هم خبر خوشحال کننده ای است.

میر لوحی اضافه کرد : هر چه اوراق قرضه تامین اعتبار شود و این اعتبارات به مترو تخصیص یابد می توانیم ظرفیت جابجایی مترو را افزایش دهیم و این یعنی کاهش استفاده از خودرو و کاهش آلودگی هوا .

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: اوراق قرضه ای که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته مربوط به ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی است که از سال پیش برای تکمیل خطوط مترو پیش بینی شده است. برای امسال نیز ۲ هزار میلیارد تومان دیگر پیش بینی شده است که ما امیدواریم با ادامه این روند بتوانیم در آینده ای نزدیک ۳هزار میلیارد توان از این اوراق را محقق و به شبکه مترو تزریق کنیم. تلاش ها در این جهت از مدت ها پیش آغاز شده و ما امیدواریم هر چه زودتر این مهم نیز محقق شود.

میر لوحی همچنین گفت: در کنار مترو ما باید توجه ویژه ای هم به تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی داشته باشیم. در ابتدای برنامه دوم توسعه شهر تهران ما ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشتیم که ما متاسفانه در پایان زمان برنامه دوم تعداد اتوبوس‌ها به ۵ هزار دستگاه رسیده است حال آنکه ما می بایست تا این زمان ۹ هزار دستگاه اتوبوس می داشتیم لذا نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و افزایش این ناوگان نیز از اولویت های مهم ما است تا بتوانیم سهم جابجایی ۵۰ درصدی مسافران توسط مترو و اتوبوس را محقق کنیم.

میر لوحی در پایان افزود: تکمیل شبکه و ظرفیت حمل ونقل عمومی در کاهش استفاده از خودروهای شخصی تاثیر مستقیم دارد لذا اگر می خواهیم  قوانین بازدارنده برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی تثایر گذار باشد باید هر چه بیشتر در تامین اعتبارات و تخصیص آن برای تکمیل و تجهیز حمل و نقل عمومی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=5372
  • 106 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.