تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت وعده صادق بر دیوارهای بزرگ تهران و برج آزادی اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی امسال ابلاغیه انضباطی برای دو ستاره استقلال رای کمیته استیناف برای پرسپولیس و سپاهان اجرای قانون کاهش مدت سربازی تا شهریورماه افزایش معاملات نفت خام در واکنش به عملیات ایران شکست مصونیت و امنیت فرضی دولت صهیونیستی ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید رگبار باران و وزش باد شدید در تهران لغو تمام پروارها تا صبح فردا رشد قیمت محصولات پتروشیمی ایران درآمد ۴۳هزار میلیاردی فروش خوراک به پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۳ تغییر ساعت کاری در خرداد ماه ضرورت استفاده از نیروهای متخصص در صنعت فولاد محصولات وارداتی فولاد گران‌تر از نرخ ارز آزاد جهان نظاره‌گر سیلی محکم ایران به اسرائیل افزایش اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی اعمال نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت ضرورت ساخت سرپناه برای قربانیان خشونت‌های خانوادگی توضیحات رییس مجلس از بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس

5

امضای سند همکاری ایران و چین با هدف جذب سرمایه

  • کد خبر : 53704
  • 18 فروردین 1400 - 15:29
امضای سند همکاری ایران و چین با هدف جذب سرمایه
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب امضای سند همکاری ایران و چین را یک مشارکت دوجانبه برای جذب سرمایه و دست یابی به توسعه چند جانبه کشور دانست.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خصوص امضای سند همکاری ایران و چین اظهار داشت: روابط کشورها با همدیگر به صورت ایدئولوژیک نیست، بلکه بر مبنای منافع مشترک است، یعنی کشورها سعی می کنند با گفت‌وگو و دیپلماسی منافع مشترک را شناسایی و پس از آن سطح روابط را با هم تنظیم کنند.

وی افزود: ایران و چین به دنبال تامین منافع خود هستند، مهم این است که این روابط و منافع یک طرفه نباشد؛ مثل برجام نباشد که قرار دادی یک‌ طرفه بود. طرف غربی و آمریکایی به منافع خود رسید، اما ضررها برای ما بود، از این رو معتقدم (برجام) یک قرارداد تحقیرآمیز بود که متاسفانه در سابقه دیپلماسی جمهوری اسلامی ثبت شد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه اقتصاد کشور در سخت ترین شرایط است، تصرح کرد: متاسفانه برجام اقتصاد کشور را «فریز» کرد و با نگاه به خارج جهت رفع تحریم ها ، به اقتصاد ترمز زده ایم و این باعث شده است که اشتغال ضربه بخورد.

از سوی دیگر به خاطر تحریم های ظالمانه اروپا و امریکا قادر نیستم دلارهای حاصل از فروش نفت خود را به داخل بیاوریم.

سروری در عین حال به چشم انداز روشن سند ۲۵ ساله پرداخت و با اشاره به اینکه در این سند پیش بینی شده چینی ها ۴۰۰ میلیارد دلار در کشور سرمایه گذاری کنند،

افزود: یکی از اهداف مهم دیپلماسی جذب سرمایه است. حال در نظر بگیرید زمانی که ما برای ورود یک دلار به کشور مشکل داریم،۴۰۰ میلیارد دلار وارد کشور می شود. این خود یک انقلاب در اقتصاد ایجاد می کند و اشتغال کشور را فعال خواهد کرد.

وی گفت: متاسفانه حرف هایی شنیده می شود مبنی براینکه قرار است کارگر چینی وارد کشور شود، این اصلا امکان پذیر نیست و در متن سند هم این موضوع اصلا لحاظ نشده است؛ موجی که ورود این ۴۰۰ میلیارد دلار ایجاد می کند،

موج اشتغال در کشور است. باید به این نکته نیز اذعان داشت،ایجاد اشتغال، دست یابی به توسعه چندجانبه و چند وجهی در کشور تلقی می شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین جاده ابریشم را ستون فقرات سیاست های اقتصادی چین عنوان کرد و گفت: متاسفانه به علت سیاست های غلط و یک جانبه گرایی که دیپلماسیِ دولت داشت،

باعث می شد که این جاده از غیر جمهوری اسلامی عبور کند و این سیاست یک خسارت بزرگی را برای ما ایجاد می کرد اما احیای جاده ابریشم و اتصال شرق به غرب وگذر آن از ایران باعث امنیت پایدار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=53704
  • 53 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.