تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

8

نظارت و کنترل بازار مواد غذایی در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 53680
  • 18 فروردین 1400 - 12:00
نظارت و کنترل بازار مواد غذایی در ماه مبارک رمضان
رئیس اتاق اصناف ایران از نظارت بر قیمت و توزیع اقلام مصرفی شهروندان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص  توازن قیمت اقلام مصرفی ماه مبارک رمضان  اظهار داشت: برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شکر ۸ هزار و ۷۰۰ تومان است و هیچ کس حق ندارد گران‌تر بفروشد و قیمت آش و حلیم هم شنبه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به توزیع ۱۸ کالای مشمول در همه فروشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان به فروشندگان و اصناف توصیه کرد به‌مناسبت ماه مبارک رمضان کالا‌ها را با حداقل سود ممکن عرضه کنند و از ثواب این ماه بهره ببرند.

امید گیلان‌پور معاون وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به نوسان قیمت محصولات کشاورزی گفت: در موضوع مرغ شیوه تولید در کشور خرد و پراکنده است و باید به‌سمت تولید انبوه و قراردادی برویم.

وی با تأیید وجود بازار سیاه نهاده‌ها ابراز کرد: با امکانات سامانه‌ای، نهاده‌ها بر اساس جوجه‌ریزی واقعی تخصیص پیدا می‌کند و بخش بسیار زیادی از نهاده‌ها در اختیار ماست و میزان نشت آن بسیار کم شده است.

گیلان‌پور با توجه به افزایش هزینه‌های تولید دام و عرضه بیشتر گوشت قرمز در بازار گفت: با اقداماتی که انجام شده است قیمت گوشت یک کم کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در ماه رمضان تمرکز بر توزیع گوشت وارداتی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص معضلات اخیر مرغ هم گفت: درباره مرغ، ذخایر به بازار عرضه شد، اما قیمت مصوب، مورد رضایت تولیدکننده نبود و نبود قیمت یکپارچه و مناسب در سراسر کشور موجب آشفتگی شد، اما به‌محض تصویب قیمت مورد رضایت و توافق تولیدکننده، مشکل برطرف شد.

عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار هم با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان از ماه‌ها قبل گفت: ۱۳۶ هزار تن محصول خرما در انبار‌ها و سردخانه‌ها موجود است و طرح توزیع آن‌ها داده شده است و هر استان بر اساس نیاز، سهمیه برنج، شکر و روغن‌نباتی دارد.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به فراونی مرغ در بازار که بیش از تقاضا شده است گفت: در این مواقع پیش‌بینی شده است که شرکت پشتیبانی دام و طیور بر حسب وظیفه اقدام به خرید مرغ مازاد کند.

قبادی همچنین تأکید کرد: میزان کشتار و عرضه دام در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش داشت، بر این اساس کاهش مصرف گوشت قرمز نداشته‌ایم.

محمدعلی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات هم با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروز تا پایان ماه رمضان گفت: ظرفیت گشت‌ها را افزایش داده‌ایم و تخلفات را رصد می‌کنیم و در مناطقی که کالا‌ها، عمده توزیع و عرضه می‌شود به‌جای گشت سیار، واحدِ مستقر خواهیم داشت.

وی درباره برخورد با عرضه مرغ قطعه‌بندی‌شده هم گفت: تا مشخص شدن قیمت مرغ قطعه‌بندی و اعلام آن، عرضه مرغ قطعه‌بندی ممنوع است.

سید جواد احمدی معاون بازرسی سازمان حمایت هم با اشاره به ادامه طرح نظارتی نوروز در ایام ماه مبارک گفت: در ماه متوسط ۲۰ هزار شکایت دریافت می‌کنیم که به‌سرعت رسیدگی می‌شود و بیش از ۶۰ درصد شکایت‌ها منجر به تشکیل پرونده و اعلام به تعزیرات می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=53680
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.