تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت وعده صادق بر دیوارهای بزرگ تهران و برج آزادی اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی امسال ابلاغیه انضباطی برای دو ستاره استقلال رای کمیته استیناف برای پرسپولیس و سپاهان اجرای قانون کاهش مدت سربازی تا شهریورماه افزایش معاملات نفت خام در واکنش به عملیات ایران شکست مصونیت و امنیت فرضی دولت صهیونیستی ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید رگبار باران و وزش باد شدید در تهران لغو تمام پروارها تا صبح فردا رشد قیمت محصولات پتروشیمی ایران درآمد ۴۳هزار میلیاردی فروش خوراک به پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۳ تغییر ساعت کاری در خرداد ماه ضرورت استفاده از نیروهای متخصص در صنعت فولاد محصولات وارداتی فولاد گران‌تر از نرخ ارز آزاد جهان نظاره‌گر سیلی محکم ایران به اسرائیل افزایش اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی اعمال نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت ضرورت ساخت سرپناه برای قربانیان خشونت‌های خانوادگی توضیحات رییس مجلس از بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس

4

طرح پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای شهرهای قرمز و نارنجی در شورای شهر

  • کد خبر : 53543
  • 15 فروردین 1400 - 11:17
طرح پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای شهرهای قرمز و نارنجی در شورای شهر
عضو شورای شهر تهران با انتقاد از تصمیم‌گیری‌ها در مورد کرونا خواستار تعطیلی دو هفته ای شهرهای قرمز و نارنجی شد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با ابراز امیدواری از اینکه سال جدید، سال پایانی برای کرونا و مشکلات و سختی‌هایی باشد که طی چندسال اخیر به مردم وارد شده است، پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه شرایط کرونایی حاکم بر شهر است. اظهار داشت: همه شما عزیزان از آمار ارائه شده توسط استاندار تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا مطلعید و متاسفانه وضعیت تهران با افزایش موارد ابتلا و مرگ‌های ناشی از کرونا به وضعیت نارنجی رسیده و هشدارهای فراوانی پیرامون قرمز شدن وضعیت شهر مطرح شده است. در این میان اما همه چیز عادی است و آنطور که برخی از مسئولان به دنبال القای آن هستند، فقط مردم غیرعادی بودند که کرونا به پیک چهارم خود رسیده است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز بارها و به نمایندگی از مردم شهر تهران تذکر داده بودیم که نباید برخی مسئولان صرفاً مردم را مقصر شیوع کرونا بدانند و با متهم کردن آنان بر اقدامات، رفتار و گفتار ضدونقیض خود سرپوش بگذارند.

عضو شورای شهر تهران گفت: عزیزان مسئول حتماً می‌دانند که در برابر جان مردم مسئول اند و در برابر جانی که خدای نکرده در پی سهل‌انگاری آنان از دست رفته باشد، پاسخگو هستند.

وی افزود: این چه تمهیداتی است که مسئولان ما در هر سه قوه صرفاً به تذکر و توصیه بسنده کرده‌اند؟ امروز مردم می‌پرسند که چرا راه‌ها باز بود و تمامی تسهیلات سفر فراهم شد اما صرفاً به آنان توصیه شد که به سفر نروند؟ آیا نمی‌شد که از انجام سفرهای برون شهری جلوگیری کرد؟ چرا تناقض در گفتار و رفتار مسئولان ارشد پیرامون کرونا همچنان وجود دارد و حتی برخی از این افراد برخلاف توصیه‌ها با خانواده هایشان عازم سفر هم شدند؟

نظری اظهار داشت: در شرایطی که می‌شد با اجرای یکسری مقررات سختگیرانه، کرونا را در ایام تعطیلات نوروزی، مدیریت کرد و به پایان رساند، متاسفانه سوء مدیریت در مواجهه با این بیماری آن را به پیک چهارم رسانده و آمار مرگ و میرها و موارد ابتلا رو به افزایش است.

وی ابراز تاسف کرد که این جملات را بر زبان می‌آورد و گفت: اما همچنان هم تناقضات زیادی در رفتار و مصوبه‌ها وجود دارد. چرا دولت اقدامی برای شناور شدن ساعات کاری ادارات نکرد؟ چرا دورکاری حداکثری در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که امکان دورکاری در آن‌ها وجود داشت، اعمال نشد و چه اصراری است که مردم را راس یک ساعت خاص از خانه خارج کرده و در راس ساعتی خاصی و در اوج ازدحام جمعیت نیز آنان را به خانه بازگرداند؟ چرا از حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس حمایت نشد و همچنان ایستگاه‌ها و قطارهای مترو و کابین‌های اتوبوس یکی از محل‌های نگران کننده ابتلا به کرونا محسوب می‌شود؟

این عضو شورای شهر ادامه داد: از واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا که همچنان خبری نیست و تنها برای اقشار و گروه‌های خاص آغاز شده است. نه از واکسن داخلی و نه از واکسن خارجی مردم چیزی احساس نکرده‌اند. امیدوارم این شرایط زودتر به پایان برسد.

وی از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرد که اولاً تعطیلی دست کم دو هفته‌ای در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی را به تصویب برساند. و ثانیاً دورکاری حداکثری را در دستگاه‌های دولتی اجرا کرده و برای مشاغل و اقدامات ضروری نیز اقدام به شناور کردن ساعات کاری کنند که همه شهروندان در یک زمان محدود و در ازدحام جمعیت روانه مرکز کار خود نشده و از آن خارج نشوند.

این عضو شورای شهر مطالبه تهیه واکسن را مطالبه‌ای عمومی برشمرد و گفت: امیدوارم حرف و مطالبه مردم جدی تر شنیده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=53543
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.