تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

موفقیت فاز اول واکسن برکت

  • کد خبر : 52578
  • 25 اسفند 1399 - 14:37
موفقیت فاز اول واکسن برکت
رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: فاز اول واکسن کوو ایران برکت با موفقیت انجام شد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، حمیدرضا جمشیدی، رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست خبری اظهار داشت: فاز اول واکسن کوو ایران برکت با موفقیت انجام شد.

وی افزود: امروز فاز دو و سه این واکسن آغاز شد اما این پلتفرم ویروس غیرفعال است. پروسه تولید را جلو بردیم و ۸۴ درصد از پروژه ساختمانی خط تولید در بخش صنعتی انجام و نیمه صنعتی صد در صد آمادگی تولید داریم و واکسنی که امروز تزریق شد در مجموعه نیمه صنعتی تولید شد.

جمشیدی با بیان اینکه در نظرسنجی انجام شده ۷۵ درصد مردم ایران اعلام کردند واکسن برکت را تزریق می‌کنند،گفت: در بخش نرم افزاری یعنی تحقیق و توسعه کار خوب پیش می‌رود. تولید واکسن دی ان ای هم درحال پیشرفت است و مطالعات آن روی حیوان انجام شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌ای که ۴ سال پیش آماده کردیم امروز با پروژه دی ان ای هماهنگ شد و در پایان فروردین امکان تولید آن وجود دارد، گفت: تحقیقات روی واکسن ام آر ای ان که مانند فایزر است خوب پیش می‌رود. پروپوزال تست‌های انسانی به سازمان غذا و دارو دادیم.

جمشیدی بیان داشت:‌ تهیه واکسن از سلول مزانشیب انجام شد که نتایج آن  روی موش و میمون نتیجه بخش بود و ما امروز توانایی تولید میلیون‌ها دوز واکسن در ماه داریم.

در ادامه نشست خبری مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: مرحله اول روی ۵۸ نفر بدون عارضه انجام شد و مجوز برای مرحله دوم گرفتیم و امیدوارم فاز دو و سه ادغام شود تا بتوانیم به زودی با امکاناتی که داریم در ماه میلیون‌ها دوز واکسن تولید کنیم و زودتر از خیلی کشورها مردم را واکسینه کنیم.

وی گفت:ما انواع موجود واکسن در دنیا را می‌توانیم بسازیم. فاز اول این واکسن از نظر ایمنی گذراندیم. در ۵۶ نفر میزان آنتی بادی با توجه به آزمایشات نتیجه بخش بود. امیدواریم در فاز ۲ هم این اثر بخشی ادامه داشته باشد. میزان اثربخشی واکسن در آنتی بادی ۱۰۰ درصد و دی ان ای بیش از ۹۰ درصد اثر داشت.

در ادامه، محمدرضا صالحی مجری کارآزمایی واکسن ایرانی کرونا عنوان کرد: عوارض این واکسن به نسبت واکسن‌های دنیا بسیار کم بوده است و زحمات محققان در حوزه تولید نشان می‌دهد واکسن ایمن است و به زودی در فاز تولید انبوه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در فاز دو می‌خواهیم در تعداد جمعیت بزرگتر نشان دهیم آنتی بادی تولید شده از لحاظ پزشکی بالا است و در فاز سوم با جمعیت بیست هزار نفری رو به رو هستیم و از روی تعداد بیمار شدن یا نشدن اثربخشی واکسن را بررسی می‌کنیم.

صالحی گفت: در شش بزرگ تهران، کرج، بوشهر، اصفهان مشهد و شیراز تزریق واکسن روی ۲۰ هزار نفر آغاز می‌شود و در صورت موفق بودن واکسن به صورت اورژانسی وارد بازار می‌شود و با لطف خدا انتهای اردیبهشت نتایج فاز دو مشخص می‌شود و وارد فاز سه خواهیم شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=52578
  • 9 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.