تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

3

انتخابات بهار سیاست

  • کد خبر : 51776
  • 14 اسفند 1399 - 13:09
انتخابات بهار سیاست
یک فعال سیاسی انتخابات را بهار سیاست و بستر جنبش‌های اجتماعی سال‌های اخیر دانست.

 به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، حسین نورانی نژاد فعال سیاسی اظهارداشت: اصلاح طلبان کماکان به انتخابات به عنوان یکی از اصلی ترین راهبردهای خود برای پیشبرد اهداف اصلاحی نگاه می کنند.

اصل بر شرکت در انتخابات است، مگر آن که معنای انتخابات شکل نگرفته باشد. حتی کسانی که در سیاست ورزی قائل به سیاست ورزی اصلاح طلبانه جامعه محور هستند؛ نیز نسبت به ظرفیت‌های انتخابات و حضور در قدرت بی تفاوت نیستند.

وی ادامه داد: اگر مدل های مختلف جامعه محوری را نگاه کنیم می بینیم در اکثر آنها انتخابات کماکان مهم است. مهم‌ترین جنبش‌های اجتماعی سال‌های اخیر به نوعی در دل فضای انتخاباتی ایجاد شده‌اند.

انتخابات، بهار سیاست است. هم قدرت در آن دست به دست می‌شود و هم فرایندها و نتایج آن می‌تواند ظرفیت های فراوانی برای جامعه مدنی ایجاد کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: انتخابات پدیده ای نیست که به سادگی از آن گذشت، انتخابات بره کشان سیاست‌ورزان و احزاب و گروه‌های سیاسی است، از این منظر، اصلاح طلبان هم با آن برخورد فعال می کنند.

البته این موضوع به معنای این نیست که همیشه در هر انتخاباتی امید و شور و نشاط به یک اندازه وجود دارد. میزان آزادی و رقابتی بودن و سلامت انتخابات است که این شور و نشاط را می‌سازد و اساسا به انتخابات معنا می‌دهد.

وی با اشاره به تردید و دودلی برخی چهره های سیاسی برا کاندیداتوری در انتخابات پیش رو گفت: زمان زیادی تا انتخابات نداریم؛ اما چهره های مطرح و برجسته اصلاح طلب و چهره‌های برجسته منتقد وضع موجود، هنوز اعلام حضور نکرده‌اند و باید با اصرار و تلاش فراوان کوشید که کاندیداتوری را بپذیرند.

سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت: انتظار این است در انتخابات چهره های شاخص حضور داشته باشند. برخوردی که با اصلاح طلبان شده نیروهای شاخص را به این سمت سوق داده که پا پیش نگذارند و نیروهای دیگر هم منتظر گشایش هایی هستند .

در هر حال علیرغم رغبتی که برای حضور در اصل انتخابات وجود دارد آن تکاپوی حضور کاندیدها هنوز شکل نگرفته است. برای درک منفی بودن این موضوع، شرایط فعلی انتخابات پیش رو را با انتخابات سال ۱۳۸۸ مقایسه کنید که از ماه‌ها پیش از انتخابات چه شور و هیجانی برای آن وجود داشت.

وی در پایان گفت: امیدواریم انتخابات ۱۴۰۰ با شور و نشاط هرچه بیش تر برگزار شود. من فکر می کنم و امیدوارم ۱۴۰۰ شاهد انتخاباتی پرشور باشیم؛ هرچند که آزاد بودن، شفاف و قانونی بودن و  رقابتی بودن، از پرشور بودن مهم تر است و صد البته در چنین شرایطی خود به خود مردم برای حضور در عرصه انتخابات نشاط و انگیزه بیش تری خواهند داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=51776
  • 43 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.