تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

عوارضی که خوردن زیاد آلو خشک به دنبال دارد

  • کد خبر : 5150
  • 15 آذر 1397 - 11:54
عوارضی که خوردن زیاد آلو خشک به دنبال دارد

آلو خشک خوردنی است که اغلب افراد از مصرف آن لذت می برند، اما بهتر است از این موضوع مطلع باشید که خوردن زیاد آلو خشک عوارضی را به همراه دارد. به گزارش سرویس سلامت افق تهران ،  اثرات جانبی و عوارض آلو خشک چیست؟ ۱٫ خطرات آکریلامید: آلو خشک دارای غلظت بالایی از آکریلامید است که کارکینوژن […]

آلو خشک خوردنی است که اغلب افراد از مصرف آن لذت می برند، اما بهتر است از این موضوع مطلع باشید که خوردن زیاد آلو خشک عوارضی را به همراه دارد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران ،  اثرات جانبی و عوارض آلو خشک چیست؟

۱٫ خطرات آکریلامید:
آلو خشک دارای غلظت بالایی از آکریلامید است که کارکینوژن و نوروتوکسین در نظر گرفته می شوند. آکریلامید به طور طبیعی در غذاهای طبیعی یافت نمی شود، به جز زمانی که در دماهای بالاتر از ۱۰۰ درجه سانتی گراد پخته شوند. بنا به گفته سازمان غذا و کشاورزی، میزان آکرولامید مورد نیاز برای آسیب رساندن به نوروپاتیک حدود ۵۰۰ برابر مصرف غذایی روزانه است.
بنابراین، مصرف کردن آلو خشک نسبتاً ایمن است. با این حال، کارکینوجنیسیتی یک نگرانی وجود دارد که وقتی که آلو خشک به میزان زیاد به به حیوانات آزمایشگاهی داده شد، بسیار سرطان زا هستند.
 مصرف زیاد آلو خشک

عوارض و اثرات جانبی آلو خشک

۲٫ آلو خشک می تواند موجب اسهال شود:

فیبر نامحلول موجود در آلو منجر به اسهال و یا بدتر شدن اسهالتان می شود. به همین دلیل است که وقتی اسهال دارید باید از آن ها دوری کنید. همچنین موارد خاصی از افراد وجود دارند که اسهال را پس از مصرف آلو خشک و آب لیمو تجربه می کنند. این را می توان به خاصیت لاکساتیو موجود در آلو نسبت داد. آن ها لاکساتیوها طبیعی هستند، چون حاوی یک ترکیب لاکساتیوی به نام سوربیتول می باشند. بنابراین، دوز کنترل نشده و یا خوردن بیش از حد این میوه به راحتی می تواند منجر به اسهال شود. برخی منابع همچنین درباره عدم تحمل فروکتوز در بسیاری از افراد صحبت می کنند که می تواند منجر به گرفتگی عضلات شکم و اسهال شود. آلو خشک ها حاوی مقادیر زیادی شکر هستند که ممکن است باعث بروز چنین مشکلی شوند.

۳٫ آلو خشک می تواند موجب افزایش وزن شود:

۶ آلو خشک حاوی ۱۳۷ کالری و ۲۲ گرم شکر است. این مساله کمی بالاتر از این است. و مصرف یک فنجان آب آلوخشک شامل حدود ۱۸۵ کالری است. با اینکه فیبر موجود در این میوه می تواند به کاهش وزن کمک کند اما مصرف افراطی اش می تواند اثر معکوس داشته باشد.
آلو خشک همچنین میزان گلیسیمیک بالایی است (میزان هر غذایی خاصی که میزان گلوکز فرد را افزایش می دهد). این به این معنی است که آلو خشک می توانند سطح قند خون شما را بالاتر از میوه های دیگر ببرند.
 افزایش وزن با آلو خشک

افزایش وزن با خوردن زیاد آلو

۴٫ آلو خشک می تواند به مشکل وابستگی مُلینی کمک کند:

آلو خشک عمدتاً به عنوان مُلین مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، افرادی که از یبوست رنج می برند نباید به آلو به طور کامل برای پاک کردن سیستم گوارشی خود تکیه کنند. این امر می تواند به وابستگی مُلین بعد از یک دوره خاص استفاده منجر شود که می تواند شرایط را بدتر کند و موجب مشکلات شود.

۵٫ آلو خشک می تواند باعث گاز و نفخ شود:

آلوخشک حاوی کربوهیدرات پیچیده و شکری است که به طور کامل در دستگاه گوارش تجزیه نمی شوند. بنابراین وقتی قندها به کلون می رسند، باکتری ها شروع به تغذیه از این کربو هیدرات ها کرده اند.این باکتری ها مسئول گاز روده و باد هستند. این می تواند منجر به خارج کردن باد نیز شود. شما می توانید قبل از خوردن آلو که گاز روده را با شکستن کربو هیدرات ها پیچیده قبل از رسیدن به شکم شما کاهش می دهد، قبل از خوردن آلو به شما کمک کنید.
 نفخ با مصرف آلو خشک

آلو خشک باعث گاز و نفخ می شود

۶٫ آلو خشک می تواند مدفوع را سیاه کند:

آلوخشک غنی از آهن است و مانند بسیاری از غذاهای غنی از آهن، اگر در حد افراط مصرف شوند، می توانند باعث تیره شدن مدفوع شود.
آلو خشک دارای مجموعه ای از عوارض جانبی خاص خود است، اما شما هنوز هم می توانید آن ها را به میزان متوسطی مصرف کنید.
انتهای پیام
نمناک /

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=5150
  • 43 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.