تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

8

افزایش درآمد پرستاران نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 51282
  • 09 اسفند 1399 - 14:24
افزایش درآمد پرستاران نسبت به سال گذشته
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش درآمد، سرمایه‌های اجتماعی و کاهش میزان بیکاری پرستاران نسبت به مشاغل دیگر خبر داد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران،حریر چی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص افزایش درآمد پرستاران بیان کرد: توجه به حقوق و ایثار پرستاران حتما باید بیشتر شود و در ۱.۵ سال گذشته جایگاه و سرمایه اجتماعی پرستاران و درآمد آنها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت درمان و آموزش پزشکی:  روز شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع سلامت افزود: همیشه می توانیم با بیان مشکلات و کمبودها و مقایسه با افراد و گروههایی که وضعیت بهتری دارند وضع بهتر را مطالبه کنیم اما باید قدر داشته های خود را هم بدانیم، وضعیت پرستاران بخش دولتی در مقایسه با نیروهای بخش خصوصی یا میانگین درآمد خانوارها یا حداقل بگیران به مراتب بهتر شده است.

وی گفت: ممکن است پاداش پرستاران یا حقوق آنها نسبت به تورم کم باشد اما باید به این نکته هم توجه کنیم که حقوق  پرستاران نسبت به بسیاری از مشاغل بهتر است. میزان بیکاری در این شغل بسیار پایین است. گرچه کارهایی که برای پرستاران انجام داده ایم کافی نیست و کم است اما باید اقدامات انجام شده را هم ببینیم.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: می دانیم که پرستاران مشکل دارند. اکنون مهم این است که پرستاران و خانواده های آنها را فراموش نکنیم. وزارت بهداشت برای حمایت از این نیروهای فداکار آمادگی کامل دارد و از سازمان نظام پرستاری می خواهیم در این زمینه وزارت بهداشت را هم درگیر کنند.

وی گفت: پرستاران زیادی در مواجهه با کرونا جان خود را از دست دادند، بسیاری از آنها غافلگیر شدند زیرا برخلاف زمان جبهه و جنگ که رزمندگان از اول می دانستند جایی می روند که امکان جان باختن وجود دارند، پرستاران در محیط بیمارستان برای خدمت کردن می آیند، بنابراین وظیفه ما است که از آنها حمایت کنیم و حمایت می کنیم.

حریرچی افزود: حوادثی مانند شهادت پرستار مهشید گودرز که فرزندش را هفت ماهه باردار بود یا پرستار دیگری که در کرج که او هم باردار بود و بر اثر کرونا شهید شد همه عناصر یک تراژدی را دارد واقعا بزرگ کردن بچه بدون مادر کار سختی است.

وی گفت: وقتی یک نفر این چنین فوت می کند همه به آن توجه می کنیم اما وقتی تعداد بالا می روند، تبدیل به عدد و آمار می شود اما واقعا گلچین روزگار بهترین ها را می چیند و توفیق شهادت نصیب هر کسی نمی شود. در زمان جنگ هم همین طور بود رزمندگانی که شهید می شدند یک سر و گردن از بقیه بالاتر، مهربانتر، وظیفه مند تر و خوش مشرب تر بودند.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: رفتار پرستاران فداکار برای همه ما الگوست اما باید یادمان نرود که برای چه هدفی وارد نظام سلامت شدیم و از اهداف اصلی دور نشویم و بدانیم این همه ایستادگی برای چیست.

وی گفت: فعالیت در نظام سلامت چهار هدف دارد. اول تامین سلامت مردم، دوم مراقبت از منافع مالی بیماران و جلوگیری از خسارت مالی به مردم و سوم توجه به نیازهای غیر بهداشتی و غیر درمانی مرتبط سلامت و چهارم افزایش کارایی است.

حریرچی افزود: گاهی با وجود همه تلاشی که می کنیم این اهداف محقق نمی شود مثلا آیا با وجودی که ۹ درصد از تولید ناخالص ملی در حوزه سلامت هزینه می شود آیا به اهداف اساسی نظام سلامت رسیده ایم.
وی گفت: مساله مهم دیگری که وجود دارد این است که باید قدر کارهای انجام شده را بدانیم گاهی در یک شهری که هیچ تخت بیمارستانی نداشته، بیمارستانی می سازیم  اما همزمان با افتتاح بیمارستان مردم و مسئولان  آن شهر به جایی که اندکی خوشحالی کنند می گویند بیمارستان دوم را کی می سازید.

حریرچی افزود: در مورد پرستاران هم شاید همین طور باشد در دو یا سه سال گذشته کا رهای زیادی برای بهبود وضعیت معیشت پرستاران و  احقاق حقوق آنها انجام شده که باید دیده شود و بعد از آن برای بهتر شدن وضعیت تلاش کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=51282
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.