تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

7

بانکداری دیجیتال؛ رونق مشتری‌مداری

  • کد خبر : 51190
  • 07 اسفند 1399 - 19:35
بانکداری دیجیتال؛ رونق مشتری‌مداری
بانک ایران زمین مشتری را رکن اصلی بازار خرد می‌داند و با ایجاد فضای امن و دیجیتال محور توانست تمایلات مخاطبان عصر جدید را فراهم کند و در بین بانک‌های باسابقه و چندین ساله جایگاه بالاتری برای خود رقم زند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بانک‌ها بعنوان بخشی از نظام اقتصادی کشور که نقش فعالی در برنامه‌های توسعه کشور دارند، در طی سال‌های گذشته با چالش‌های فراوانی روبرو بوده‌اند که مهمترین آنها گسترش دامنه رقابت بین بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان و به تبع آن تغییر در انتظارات و نیازهای مشتریان بوده‌است. بنابراین در صورتی که بانک‌ها بتوانند با استفاده از ابزارهای موجود در رویکردهای نوین بازاریابی به سطح بالاتری از رضایت مشتریان دست یابند و مشتریان مادام‌العمر برای خود ایجاد نمایند، می‌توان ادعا نمود که این ابزارها از کارایی لازم برخوردار بوده و نسبت به بکارگیری آنها امیدوار بود.

بازاریابی رابطه‌مند به عنوان نیاز فعلی سیستم بانکی و مهمترین نیاز بانک‌ها شناخته شده‌است که این امر بر وفاداری مشتریان بسیار موثر بوده و به تنهایی متغیری مستقل در جذب و ایجاد حس مطلوب مشتریان به حساب می‌آید، بانک‌ها از بکارگیری ابزارهای با رویکرد ایجاد علقه‌های مالی، اجتماعی و بنیادین که نقش سازنده‌ای در پیاده‌سازی اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی بانکی دارند، تلاش می‌کنند تا در بقا مشتریان خود نسبت به رغیبانشان، عقب نمانند.

بانک ایران زمین با در نظر گرفتن این نکته که مشتری رکن اصلی بازار خرد محسوب می‌شود توانست با ایجاد فضای امن و دیجیتال محور تمایلات مخاطبان عصر جدید را فراهم کند و در بین بانک‌های باسابقه و چندین ساله جایگاه بالاتری برای خود رقم زند که این امر به تنهایی محقق نمی‌شد مگر با شناخت درست از مناسبات پولی و بانکی مخاطبان عصر جدید، که این بانک با در نظر گرفتن این مهم مزید رقابتی ویژه‌ای برای خود ایجاد کرده‌است.

بانک ایران زمین وظیفه مهم کارکنان را آموزش مشتریان در استفاده از خدمات الکترونیکی بانک می‌داند چراکه این خدمات مطابق با نیازهای امروز و آتی مشتریان طراحی شده‌است ضمن این که توسعه این خدمات تأثیر مستقیمی درکنترل هزینه‌های بانک خواهد داشت و این به معنای سودآوری است.

محمدرضا ادبی، معاون عملیات بانکی، بانک ایران زمین در رابطه با اصل مشتری‌مداری و برخورد شایسته با مشتری افزود: برخورد شایسته و درخور شئونات انسانی با مشتری تأثیر به مراتب عمیق‌تری در مقایسه با ارائه هرگونه خدمات خواهد داشت و  تجربه نشان داده تکریم مشتریان باعث ماندگاری آنها و تکرار در اخذ خدمات بانکی می‌شود.

ادبی با تأکید برتقویت علاقه و وفاداری کارکنان به برند بانک گفت: لازم است هرخدمت جدیدی که توسط بانک ارائه می‌شود قبل از ارائه به مشتریان مورد استفاده کلیه پرسنل قرارگیرد تا علاوه بر اینکه چالش‌ها وضعف‌های آن مورد بررسی و رفع مشکل شود، همکاران باکیفیت بهتری به مشتریان آموزش دهند.

فرهاد اینالوئی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص تجربه و حس مطلوب مشتری اذعان داشت: مشتری از کانال‌های مختلف سرویس‌های مختلف می‌گیرد و لاجرم علاقه مشتری این است که با گرفتن سرویس‌ها تجربه‌های یکسانی نیز دریافت کند. چه از نظر ظاهر کانال‌هایی که با آن ارتباط دارد و چه از نظر سرعت و زمان و نوع سرویس. نکته مهم ماجرا همینجاست که مشتری بتواند از فرایند‌های بانکداری و از کانال‌های پیوسته استفاده کند و تجربه مشتری خوبی داشته باشد.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین ادامه داد: از مهمترین موضوعات پیش‌رو آن است که بتوانیم خدماتی که به مشتری می‌دهیم را شخصی‌سازی کنیم و برای هر مشتری سرویس خاص خودش را ارائه کنیم. اگر برای تک‌تک مشتریان این موضوع نیز امکان‌پذیر نبود، باید بتوانیم با استفاده از این بستر برای گروه‌های مشابه مشتریان خدمات متنوعی را ارائه کنیم.

در بانکداری دیجیتال مشتری محوری مفهوم پیدا می‌کند و بانک توجه دارد که مشتری چه چیزی را نیاز دارد و این موضوع فقط توسط بانک پیگیری نمی‌شود بلکه توسط فین تک‌ها، استارتاپ‌ها و سایر گروه‌های خلاق مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به رشد سریع تکنولوژی و ارائه خدمات بانکی بر بستر شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن در آینده بانکداری ممکن است بزرگترین بانک جهان هیچ شعبه‌ای نداشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=51190
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.