تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

5

مردان کمتر به سلامت خود توجه دارند

  • کد خبر : 51105
  • 06 اسفند 1399 - 17:50
مردان کمتر به سلامت خود توجه دارند
مدیرعامل شرکت شهر سالم بیان کرد: به دلیل اینکه از گذشته مردان نیروی کار اصلی در کشور بودند و بار هزینه‌های خانواده بر دوش آنها بوده،‌ بیشتر در معرض آسیب هستند و کمتر به سلامت خود توجه داشته‌اند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به اینکه هفته سلامت مردان زمان مغتنمی برای دادن هشدارها و راهنمایی‌ها به مردان عزیز کشورمان است، اظهار داشت: به دلیل اینکه از گذشته مردان نیروی کار اصلی در کشور ما بودند و بار هزینه‌های خانواده بر دوش آنها بوده‌است، معمولا بیشتر در معرض آسیب قرار گرفته‌اند و کمتر به سلامت خود توجه داشته‌اند.

وی ادامه داد: مردان عموما به دلایل مختلف کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و کمتر برای مشکلاتشان کمک می‌خواهند. از این رو، «پایش سلامت» بهترین الگو برای ارتقاء سلامت مردان محسوب می‌شود چرا که مبنای این کار رجوع پزشک به جامعه هدف است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره خدمات بهداشتی و درمانی این شرکت به پرسنل شهرداری گفت: به دلیل ترکیب جنسیتی کارکنان شهرداری تهران، سلامت مردان یکی از اولویت‌های ما بوده است. به ویژه در حوزه کارگری که تقریبا ۱۰۰درصد آنها از مردان هستند، در دوره مدیریت حاضر شهری، به طور دوره‌ای پایش سلامت کارگری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای همه کارگران صرف نظر از اینکه چه نوع قراردادی دارند، پایش سلامت انجام می‌شود، اضافه کرد: همچنین طرح پایش سلامت در حوزه کارمندی هم صورت می‌گیرد هر چند بخشی از اعضای این حوزه از زنان هستند.

چوبینه در باب اهمیت طرح پایش سلامت خاطرنشان کرد: در جریان اجرای پایش سلامت کارکنان هشدارهایی درباره سلامت تعداد زیادی از همکاران دریافت کردیم که توانست از بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری کند. به طوری که از بیش از ۱۷هزار و ۳۰۰ نفری  که در بخش کارگری در دو سال پی در پی مورد پایش قرار گرفتند، تنها در سال ۱۳۹۷، حدود ۲۵۰۰ نفر به پزشک متخصص و درمان‌های پزشکی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از این تعداد، برخی هیچ آگاهی نسبت به بیماری‌های‌شان نداشتند در حالی که مشکلاتشان جدی بود و بعضا نیاز به جراحی پیدا کردند. اکثر این همکاران در حالت عادی به سراغ پزشک نمی‌رفتند و بعضا نیاز به این کار را هم هنوز احساس نکرده بودند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم اذعان کرد: در طرح غربالگری کرونای کارکنان شهرداری تهران نیز همین تعداد از کارگران قراردادی و پیمانکاری مورد پایش قرار گرفتند.

وی در پایان تاکید کرد: توصیه من به همه مردان به ویژه مردان عضو خانواده بزرگ شهرداری تهران این است که حداقل سالی دو بار به پزشک مراجعه کنند که اگر علائم هشداردهنده‌ای دارند پیش از آنکه به یک معضل غیرقابل درمان تبدیل شود، مطلع شوند و پیگیری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=51105
  • 43 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.