تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

مردان کمتر به سلامت خود توجه دارند

  • کد خبر : 51105
  • 06 اسفند 1399 - 17:50
مردان کمتر به سلامت خود توجه دارند
مدیرعامل شرکت شهر سالم بیان کرد: به دلیل اینکه از گذشته مردان نیروی کار اصلی در کشور بودند و بار هزینه‌های خانواده بر دوش آنها بوده،‌ بیشتر در معرض آسیب هستند و کمتر به سلامت خود توجه داشته‌اند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به اینکه هفته سلامت مردان زمان مغتنمی برای دادن هشدارها و راهنمایی‌ها به مردان عزیز کشورمان است، اظهار داشت: به دلیل اینکه از گذشته مردان نیروی کار اصلی در کشور ما بودند و بار هزینه‌های خانواده بر دوش آنها بوده‌است، معمولا بیشتر در معرض آسیب قرار گرفته‌اند و کمتر به سلامت خود توجه داشته‌اند.

وی ادامه داد: مردان عموما به دلایل مختلف کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و کمتر برای مشکلاتشان کمک می‌خواهند. از این رو، «پایش سلامت» بهترین الگو برای ارتقاء سلامت مردان محسوب می‌شود چرا که مبنای این کار رجوع پزشک به جامعه هدف است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره خدمات بهداشتی و درمانی این شرکت به پرسنل شهرداری گفت: به دلیل ترکیب جنسیتی کارکنان شهرداری تهران، سلامت مردان یکی از اولویت‌های ما بوده است. به ویژه در حوزه کارگری که تقریبا ۱۰۰درصد آنها از مردان هستند، در دوره مدیریت حاضر شهری، به طور دوره‌ای پایش سلامت کارگری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای همه کارگران صرف نظر از اینکه چه نوع قراردادی دارند، پایش سلامت انجام می‌شود، اضافه کرد: همچنین طرح پایش سلامت در حوزه کارمندی هم صورت می‌گیرد هر چند بخشی از اعضای این حوزه از زنان هستند.

چوبینه در باب اهمیت طرح پایش سلامت خاطرنشان کرد: در جریان اجرای پایش سلامت کارکنان هشدارهایی درباره سلامت تعداد زیادی از همکاران دریافت کردیم که توانست از بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری کند. به طوری که از بیش از ۱۷هزار و ۳۰۰ نفری  که در بخش کارگری در دو سال پی در پی مورد پایش قرار گرفتند، تنها در سال ۱۳۹۷، حدود ۲۵۰۰ نفر به پزشک متخصص و درمان‌های پزشکی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از این تعداد، برخی هیچ آگاهی نسبت به بیماری‌های‌شان نداشتند در حالی که مشکلاتشان جدی بود و بعضا نیاز به جراحی پیدا کردند. اکثر این همکاران در حالت عادی به سراغ پزشک نمی‌رفتند و بعضا نیاز به این کار را هم هنوز احساس نکرده بودند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم اذعان کرد: در طرح غربالگری کرونای کارکنان شهرداری تهران نیز همین تعداد از کارگران قراردادی و پیمانکاری مورد پایش قرار گرفتند.

وی در پایان تاکید کرد: توصیه من به همه مردان به ویژه مردان عضو خانواده بزرگ شهرداری تهران این است که حداقل سالی دو بار به پزشک مراجعه کنند که اگر علائم هشداردهنده‌ای دارند پیش از آنکه به یک معضل غیرقابل درمان تبدیل شود، مطلع شوند و پیگیری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=51105
  • 38 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.