تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

تحویل اولین محموله ریل ملی مترو

  • کد خبر : 51074
  • 06 اسفند 1399 - 15:55
تحویل اولین محموله ریل ملی مترو
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: برای اولین بار ۲۵۰ تن ریل مترو تولید داخل و ملی توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره ساخت اولین محموله ریل ملی مترو اظهارداشت: برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط شرکت ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد.

وی با اشاره به تحویل اولین محموله ریل مترو تولید داخل توسط شرکت ذوب‌آهن از قرارداد ۸۰۰ تنی، ادامه داد: این ریل‌ها ۲۵۰ تن Uic60 است که برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه قابل استفاده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: تأمین تجهیزات و قطعات مترو با حمایت و توان تولید‌کنندگان و صنعتگران داخلی از اهداف اصلی این شرکت برای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری( مدظله العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده است، بوده و رسیدن به خودکفایی برای تأمین نیاز قطعی صنعت حمل و نقل ریلی درون شهری است که خوشبختانه در روزهای پایانی سال در بخش ریل محقق شد.

نوبخت افزود: بعد از دو دهه بهره‌برداری از مترو در آستانه بیست و دومین سالگرد بهره‌برداری از متروی تهران و حومه که شانزدهم اسفندماه نود و نه است در تلاش هستیم برای تأمین و نگهداری سامانه حمل و نقل عمومی مترو همانند پل ارتباطی با حوزه های دانشگاهی، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری عمل شود تا از وابستگی به دیگر کشورها برای تأمین قطعات کاسته شود.

وی با اشاره به قرارداد شرکت ذوب‌آهن اصفهان و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای تأمین ۸۰۰ تن ریل مترو که مطابق آن ۵۵۰۰ تن از این ریل ها مخصوص خطوط درون‌شهری یاداور شد: امروز ۲۵۰ تن ریلUic60 که برای خط برون‌شهری قابل استفاده می‌باشد، تحویل این شرکت داده شد و طبق اعلام شرکت ذوب‌آهن بخشی از ریل‌های Uic54 خطوط درون‌شهری که برای اولین بار در ایران ساخته شده نیز تا پایان سال تحویل شرکت می شود.

نوبخت اذعان کرد: درحال‌حاضر بخشی از پله برقی‌ها، ترمزهای قطار، تجهیزات آن و… در شرکت بهره‌برداری متروی تهران بومی‌سازی شده که کمک بزرگی به کاهش هزینه‌های این سامانه حمل و نقلی کرده و توانسته‌ایم با تکیه بر توانمندی شرکت های ایرانی جهت تأمین نیازمندی های شرکت بهره‌برداری مترو گامی اساسی در راستای رونق و جهش تولید ملی برداریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: طی سه‌سال گذشته موفق شده‌ایم قطعه هند ریل بیش از ۹۰۰ پله برقی را توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی کنیم و کاهش خرابی پله برقی را در ایستگاه‌های خطوط هفتگانه متروی تهران شاهد بودیم.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه برای تأمین قطعات سوزن قطارهای درون شهری که از قطعاتی مصرفی است از تولیدکنندگان داخلی استفاده شده گفت: امسال با همکاری صنایع گسترش ریلی تبریز اقدام به داخلی‌سازی بخشی از قطعات سوزن کرده‌ایم و طبق قرارداد ۳۰ قلم کالا باید تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران می‌شد که تاکنون ۵۰ درصد این قطعات تأمین شده‌است و صرفه‌جویی ارزی بالایی را برای مترو در پی داشت.

وی خاطرنشان کرد: صفحات سرسره سوزن قطعات یدکی دیگری بود که توانستیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم از دیگر قطعات می‌توان از پایه چک ریل نوع اتریشی UIC60، فنر مارپیچی فلزی قطر ۲۲ و طول ۱۲۰ میلیمتر دستگاه روبل (برای هرزگیری تراورس چوبی)، دستگاه نصب غلاف داخلی رولپلاگ مخصوص هرزگیری تراورس‌های دی وی داگ این قطعات بخش کوچکی از تجهیزاتی است که به همت متخصصان داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفته‌است.

نوبخت تصریح کرد: همچنین پودر ترمیت که برای اتصال جوش‌کاری ریل‌ها استفاده می‌شود و تاکنون از کشور فرانسه و آلمان وارد می‌شد را در داخل کشور تولید کردند و توسط کارشناسان تست شد و مورد تأیید واقع شد. بعد از این، از تولید داخل استفاده خواهیم کرد و به دنبال انجام این پروژه‌ها برای صرفه‌جویی اقتصادی هستیم.

وی در پایان افزود: ما در متروی تهران به‌عنوان اولین بهره‌بردار مترو در ایران پس از مصرف تولیدات داخلی می‌توانیم دیگر متروهای کلان‌شهرها را نیز ترغیب کنیم تا از تولیدات داخلی کشور استفاده کنند. همین افزایش تقاضا باعث کاهش مشکلات مترو در خصوص گشایش اعتبار و مسائل ارزی برای تأمین تجهیزات و قطعات موردنیاز برای تعمیر و نگهداری خواهد شد. به همین نسبت صرفه‌جویی ارزی ایجاد می‌شود که خودکفایی ارزی را برای کشور به همراه داشته و اعتقاد داریم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=51074
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.