تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

7

نهاد عمومی باید مدافع توسعه عرصه عمومی باشد

  • کد خبر : 50975
  • 05 اسفند 1399 - 15:32
نهاد عمومی باید مدافع توسعه عرصه عمومی باشد
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: هیچ اقدامی در جهت محصور کردن و محدود کردن دسترسی آزادانه شهروندان قابل قبول نیست و با هر نوع تحدید عرصه عمومی به هر بهانه مخالف هسم.

به گزارش سرویس شورای شهری افق تهران، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درخواست‌هایی به شهرداری داده شده که محوطه تئاتر شهر محصور شود و جلساتی هم به این منظور تشکیل شده‌است، اظهار داشت: نهاد عمومی باید مدافع توسعه عرصه عمومی باشد.

وی افزود: همانطور که شورا از توسعه عرصه عمومی و فضاهای شهری دفاع می‌کند، شهرداری هم باید متناسب با رویکرد شورا، در عمل چنین کند نمی‌شود از یک‌سو، شعار ساماندهی ولیعصر و ثبت جهانی آن را مطرح کرد اما از سوی دیگر به تنگ‌تر کردن عرصه عمومی بلافصل آن چراغ سبز نشان داد اینها با هم نمی‌خواند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان  اینکه عرصه عمومی محدوده چهارراه ولیعصر قلب فرهنگی تهران است، بیان کرد: از این پیکر نیمه‌جان چه باقی مانده است؟ از سال‌ها پیش مردم به تونل‌های تنگ و تاریک زیرزمینی سوق داده می‌شوند و فضای شهر را از عابر پیاده گرفته شده‌است.

وی ادامه داد: اخیرا زمزمه حصر تئاتر شهر شنیده می‌شود و گاهی برای توجیه موضوع هم از تعابیر زیباتری مثل تعیین حریم استفاده می‌شود همچنین محوطه تئاتر شهر باید به عنوان بخشی از عرصه عمومی و فضای شهری به حیات خود ادامه دهد.

اعطا افزود: که هیچ اقدامی در جهت محصور کردن و محدود کردن دسترسی آزادانه شهروندان قابل قبول نیست و شخصا با هر نوع تحدید عرصه عمومی به هر بهانه مخالفم و بعد از تحدید جدی فضای شهری در چهارراه ولیعصر با احداث زیرگذر برای عبور شهروندان پیاده، حصر تئاتر شهر تیر خلاص به قلب فرهنگی پایتخت است.

اعطا  تصریح کرد: اگر بحث ایمنی و امنیت مجموعه است، مگر در شهرهای توسعه یافته چه کار می‌کنند؟ چرخ را لازم نیست از ابتدا اختراع کنید اگر دستگیره در یک ساختمان ارزشمند در وسط یک پارک به سرقت رفت، باید پارک را حصارکشی کرد؟

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در ولیعصر علاوه بر تئاتر شهر فضاهای دیگری نیز هست که انتظار می‌رود به عرصه عمومی بپیوندد، تصریح کرد: برای مثال در محدوده باغ فردوس، چرا باید باغ خانه سینما محصور باشد؟ می‌توان همان باغ ایرانی را به میدانگاه باغ فردوس متصل کرد.

اعطا درباره اینکه اینها املاک خصوصی نیستند، یادآور شد: فضاهای عمومی می‌تواند به بخشی از عرصه عمومی و فضای شهری تبدیل شود و کیفیت فضای شهری را برای عموم افزایش دهد.

وی در پایان با بیان نمونه دیگری خاطرنشان کرد: دیواره‌هایی که فضاهای باز فرهنگستان هنر را چه در خیابان ولیعصر و چه در مجاورت خیابان فلسطین در خیابان برادران مظفر محصور کرده‌است، می‌تواند به فضای شهر بپیوندد که رویکرد ما توسعه عرصه عمومی در شهر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50975
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.