تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

8

نهاد عمومی باید مدافع توسعه عرصه عمومی باشد

  • کد خبر : 50975
  • 05 اسفند 1399 - 15:32
نهاد عمومی باید مدافع توسعه عرصه عمومی باشد
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: هیچ اقدامی در جهت محصور کردن و محدود کردن دسترسی آزادانه شهروندان قابل قبول نیست و با هر نوع تحدید عرصه عمومی به هر بهانه مخالف هسم.

به گزارش سرویس شورای شهری افق تهران، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درخواست‌هایی به شهرداری داده شده که محوطه تئاتر شهر محصور شود و جلساتی هم به این منظور تشکیل شده‌است، اظهار داشت: نهاد عمومی باید مدافع توسعه عرصه عمومی باشد.

وی افزود: همانطور که شورا از توسعه عرصه عمومی و فضاهای شهری دفاع می‌کند، شهرداری هم باید متناسب با رویکرد شورا، در عمل چنین کند نمی‌شود از یک‌سو، شعار ساماندهی ولیعصر و ثبت جهانی آن را مطرح کرد اما از سوی دیگر به تنگ‌تر کردن عرصه عمومی بلافصل آن چراغ سبز نشان داد اینها با هم نمی‌خواند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان  اینکه عرصه عمومی محدوده چهارراه ولیعصر قلب فرهنگی تهران است، بیان کرد: از این پیکر نیمه‌جان چه باقی مانده است؟ از سال‌ها پیش مردم به تونل‌های تنگ و تاریک زیرزمینی سوق داده می‌شوند و فضای شهر را از عابر پیاده گرفته شده‌است.

وی ادامه داد: اخیرا زمزمه حصر تئاتر شهر شنیده می‌شود و گاهی برای توجیه موضوع هم از تعابیر زیباتری مثل تعیین حریم استفاده می‌شود همچنین محوطه تئاتر شهر باید به عنوان بخشی از عرصه عمومی و فضای شهری به حیات خود ادامه دهد.

اعطا افزود: که هیچ اقدامی در جهت محصور کردن و محدود کردن دسترسی آزادانه شهروندان قابل قبول نیست و شخصا با هر نوع تحدید عرصه عمومی به هر بهانه مخالفم و بعد از تحدید جدی فضای شهری در چهارراه ولیعصر با احداث زیرگذر برای عبور شهروندان پیاده، حصر تئاتر شهر تیر خلاص به قلب فرهنگی پایتخت است.

اعطا  تصریح کرد: اگر بحث ایمنی و امنیت مجموعه است، مگر در شهرهای توسعه یافته چه کار می‌کنند؟ چرخ را لازم نیست از ابتدا اختراع کنید اگر دستگیره در یک ساختمان ارزشمند در وسط یک پارک به سرقت رفت، باید پارک را حصارکشی کرد؟

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در ولیعصر علاوه بر تئاتر شهر فضاهای دیگری نیز هست که انتظار می‌رود به عرصه عمومی بپیوندد، تصریح کرد: برای مثال در محدوده باغ فردوس، چرا باید باغ خانه سینما محصور باشد؟ می‌توان همان باغ ایرانی را به میدانگاه باغ فردوس متصل کرد.

اعطا درباره اینکه اینها املاک خصوصی نیستند، یادآور شد: فضاهای عمومی می‌تواند به بخشی از عرصه عمومی و فضای شهری تبدیل شود و کیفیت فضای شهری را برای عموم افزایش دهد.

وی در پایان با بیان نمونه دیگری خاطرنشان کرد: دیواره‌هایی که فضاهای باز فرهنگستان هنر را چه در خیابان ولیعصر و چه در مجاورت خیابان فلسطین در خیابان برادران مظفر محصور کرده‌است، می‌تواند به فضای شهر بپیوندد که رویکرد ما توسعه عرصه عمومی در شهر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50975
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.