تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

3

کارنامه یکساله خدمات متروی تهران به معلولان

  • کد خبر : 50869
  • 04 اسفند 1399 - 11:54
کارنامه یکساله خدمات متروی تهران به معلولان
در طول سال جاری و طی اقدامی بی‌سابقه در تاريخ متروی تهران، با صرف هزينه ۳۰۰ميليارد تومانی، اقدامات فراوان و قابل‌توجهی برای تسهيل بهره‌مندی افراد كم‌توان جسمی و حركتی از خدمات ايستگاه‌های مترو انجام پذيرفته‌است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، در راستای توسعه زیر‌ساخت‌های شبکه حمل و نقل ریلی، برنامه افتتاح چند ایستگاه و ورودی جدید تا پایان سال جاری در دستور کار شرکت متروی تهران قرار دارد که در یکی از آنها، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان صنعت هفته گذشته مورد افتتاح قرار گرفت.

پس از این افتتاح در برخی کانال‌های شبکه مجازی، مطلبی انعکاس یافته و طی آن ادعا شد که به موجب عدم توجه به رعایت ضوابط مناسب‌سازی پروژه‌های شهری در ورودی جدید ایستگاه میدان صنعت، حقوق افراد کم‌توان جسمی و حرکتی لحاظ نگردیده و به دلیل نادیده گرفته شدن ساخت آسانسور و رمپ ورودی، امکان تردد معلولان در این ایستگاه فراهم نیست!

اول آنکه از اساس در نقشه احداث ورودی شمال غربی ایستگاه، تعبیه آسانسور مد نظر نبوده و بلکه در ورودی جنوب شرقی و جنوب غربی ایستگاه میدان صنعت، ساخت ۲ آسانسور پیش‌بینی شده است؛ ۲ آسانسوری که تا پایان فروردین سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد و نیاز معلولان برای تردد در این ایستگاه را مرتفع می‌کند.

نکته بعد آنکه در همان ورودی شمال غربی نیز یک کیلومتر مسیر بساوایی برای افراد کم‌توان و نابینایان تعبیه شده که ظاهراً از دید منتقدان محترم به دور مانده است.

فارغ از مواردی که به آنها اشاره شد، بد نیست به این موضوع اشاره داشته باشیم که در طول سال جاری و طی اقدامی بی‌سابقه در تاریخ متروی تهران، با صرف هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی، اقدامات فراوان و قابل‌توجهی برای تسهیل بهره‌مندی افراد کم‌توان جسمی و حرکتی از خدمات ایستگاه‌های مترو انجام پذیرفته‌است.

از جمله این خدمات می‌توان به راه اندازی ۲۸ دستگاه آسانسور طی سال جاری تا ابتدای اسفند ماه اشاره کرد؛ اقدامی که نیازمند تمهیدات فراوان زیرساختی و هزینه کرد حدود ۱۰ میلیارد تومانی برای کارهای ساختمانی و تجهیزاتی مرتبط با هر دستگاه آسانسور بوده و به‌رغم مشکلات مالی مبتلا به تمامی پروژه‌های عمرانی کشور، در راستای خدمت‌رسانی به جامعه معلولان، هیچ اغماضی درباره آن انجام نپذیرفته است.

از طرف دیگر در سال جاری حدود ۲۰ کیلومتر مسیر برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی و نیز نابینایان مناسب ‌سازی شده که این مورد نیز در تاریخ چند دهه‌ای متروی تهران بی‌سابقه بوده است.

همچنین طی ۲ ماه اخیر اقدامات فراوانی در همین زمینه صورت پذیرفته که از جمله آن می توان به راه‌اندازی ۳ دستگاه آسانسور و نیز احداث ورودی مخصوص در ایستگاه‌های مهدیه و کمیل به همراه ۴ کیلومتر مناسب سازی مسیر در این ۲ ایستگاه و راه‌اندازی ۲ آسانسور در ورودی ایستگاه بسیج به همراه مسیر بساوایی اشاره کرد.

با این اوصاف شاید بتوان اذعان کرد شرکت مترو تهران مثل دیگر نهادهای ذیربط و همچنین دغدغه‌مندان جامعه معلولان کشور، نهایت تلاش خود را برای تسهیل استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی پایتخت توسط افراد کم‌توان جسمی و حرکتی مبذول داشته و البته این مهم را یکی از وظایف ذاتی خود می‌داند و فارغ از تذکرات معمول، به اجرای تعهداتش پایبند و نسبت به صحت عملکرد خود سختگیر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50869
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.