تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

7

آتش‌نشانی تهران اولین آتش‌نشانی شهری در آسیا

  • کد خبر : 50350
  • 28 بهمن 1399 - 14:09
آتش‌نشانی تهران اولین آتش‌نشانی شهری در آسیا
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران بیان کرد: با حمایت‌های همه جانبه‌ای که انجام شده آتش‌نشانی تهران با دو دهه قبل تفاوت بسیار زیادی کرده که در داخل فاصله زیادی با دیگر شهرهای کشور دارد و در سطح منطقه هم از مدعیان است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در خصوص وضعیت تجهیزات و نیروی انسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار داشت: تجهیزات سازمان آتش‌نشانی تهران در حال حاضر از نظر کمی و کیفی در وضعیت قابل قبولی است.

وی در ادامه افزود: این اتفاق و پیشرفت در کمتر از دو دهه گذشته انجام شده‌است، در گذشته از نظر تجهیزات، ایستگاه‌ها، پرسنل و.. وضعیت مطلوبی نداشتیم، بنده به خاطر دارم که خودروها بعضا از رده خارج بود و تجهیزات خوبی نداشتیم که اصلا در شان پایتخت نبود. با تغییر نگاه مدیریت شهری در حدود دو دهه گذشته اهتمام ورزیده شد که سازمان آتش‌نشانی به روز شود.

ملکی یادآور شد: با وجود حمایت‌های همه جانبه‌ای که انجام شد می‌توان گفت با دو دهه قبل تفاوت بسیار زیادی داریم، به جرات می‌توان گفت آتش‌نشانی تهران با سایر شهرها در کشور فاصله دارد و در سطح منطقه هم از مدعیان است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اذعان کرد: سازمان آتش‌نشانی تهران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، به عنوان مثال چند سال گذشته یکی از معتبرترین انجمن‌های حوزه ایمنی و آتش ‌شانی که بر اساس فاکتورهای سختگیرانه‌ی آتش‌نشانی شهرهای مختلف را به عضویت خود در می‌آورد، با انجام بررسی‌های بسیار زیاد آتش‌نشانی تهران را به عنوان اولین آتش‌نشانی شهری در آسیا به عضویت خود درآورد.

وی ادامه داد: تجهیزات آتش‌نشانی بسیار گرانقیمت است و اکثر آن‌ها نیز خارجی است، پس تهیه این اقلام با این گرانی و قیمت دلار و.. بسیار سخت بود اما توانستیم درصد زیادی از نیازهای خود را برای خدمت‌رسانی به شهروندان تهیه کنیم. دو سال گذشته ٢١ دستگاه نردبان را در اوج تحریم‌ها و گرانی خریدیم.

ملکی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی تهران ۴١ دستگاه نردبان دارد که تا آن جایی که می‌دانم از کل نردبان‌های آتش‌نشانی موجود کشور نیز بیشتر است. در حال حاضر یک ست کامل لباس آتش‌نشانی حدود ۶۵ میلیون تومان است که با احتساب دستگاه تنفسی آن بیش از ٨٠ میلیون تومان می‌شود، اما اخیرا هم تعدادی لباس‌های دیگر خریداری کردیم و با وجود سختی و مشکلات توانستیم آن‌ها را وارد کنیم البته آتش‌نشانی تهران مغرور نمی‌شود و تیم‌های ما در حال بررسی مداوم هستند.

وی در پایان در خصوص وضعیت لجستیکی و تعداد نیروهای سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر  ١٢٣٠ دستگاه خودروی سازمانی داریم و در سال ٩٩ نیز تعداد نیرو های سازمان آتش‌نشانی ۵٢۵٧ نفر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50350
  • 41 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.