تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

6

انتقاد نمایندگان مجلس به افزایش بلیت قطار

  • کد خبر : 50277
  • 27 بهمن 1399 - 14:56
انتقاد نمایندگان مجلس به افزایش بلیت قطار
رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بیان کرد: قیمت بلیت قطار افزایش پیدا نکرده‌است و تنها ۲۵ درصد از قیمت بلیت صندلی‌های خالی را از مسافران دریافت می‌کنیم.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، محمد رجبی رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: قیمت بلیت قطار افزایش پیدا نکرده‌است و پیش از این چنین قانونی وجود داشت که اگر مسافری صندلی خالی را کنارش بخواهد باید صددرصد پول بلیت آن را پرداخت کند. در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا دولت از حوزه ریلی خواست تا قانون ۵۰ درصد را برای پذیرش مسافر در کوپه‌ها اجرا کنند و در این راستا با توجه به اینکه دولت هیچ حمایتی از ما نکرد، درخواست دادیم تا مسافران ۵۰ درصد بلیت صندلی‌های خالی را پرداخت کند.

وی افزود: پس از پیگیری‌های فراوان مصوب شد تا مردم تنها ۲۵ درصد از این هزینه را پرداخت کنند که البته تنها مسافرانی است که این هزینه‌های اضافه برایشان اعمال می‌شود که در کوپه‌هایی با صندلی خالی هستند اما خانواده‌هایی که با هم سفر می‌کنند می‌توانند کوپه‌هایی به اندازه تعداد خودشان تهیه کنند تا مشمول این قانون نشوند.

رجبی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا، افزایش نرخ ارز و تورم هزینه‌های عملیاتی شرکت‌های حمل و نقل ریلی را چند برابر افزایش داده‌اند در حالی که دولت هیچ‌گونه منابعی برای جبران این هزینه‌ها به شرکت‌های ریلی در نظر نگرفته‌اند و حتی تسهیلات مرونایی که تقریبا به همه بخش‌ها اختصاص پیدا کرده‌است، تاکنون به حوزه ریلی پرداخت نشده‌است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نمی‌توان با دست خالی حمل‌ونقل ریلی را مدیریت کرد و تراز منفی مالی برای شرکت‌ها زیبنده نیست، خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در شرایط کنونی در آستانه توقف فعالیت قرار دارند و نگرانی‌های آنها برای سال‌های آتی بیشتر و بیشتر می‌شود. چراکه در سال جاری مجموعه حمل‌نقل ریلی بالغ بر یک هزار و یکصد میلیون دیده است و حتی توان خرید نیازهای خود را برای سال‌های بعدی ندارد. بنابر این در شرایطی که دولت هیچ کمکی به حمل‌نقل ریلی نکردهاست. شرکت‌های این حوزه نمی‌توانند از جیب خودشان هزینه‌های اضافی را پرداخت کنند بیشتر از این زیان ببینند چراکه تنها درآمد شرکت‌های حمل و نقل ریلی، بلیت قطارهایی است که آنها می‌فروشند.

طی روزهای گذشته نمایندگان مجلس نسبت به افزایش یافتن قیمت بلیت قطار انتقاد کردند و آن را خارج از توان مسافران دانستند. محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره خاطرنشان کرد: مساله این است که اگر قصد داریم بار مسافر را از جاده‌ها به سمت قطار ببریم باید برای مردم جاذبه ایجاد کنیم و در گام اول باید از نظر اقتصادی برای مردم به صرفه باشد تا آنها شبکه ریلی را ترجیح دهند اما افزایش قیمت بلیت قطار منجر به هدایت مسافر از حوزه ریلی به سمت جاده‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50277
  • 12 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.