تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی

5

برای حل مشکلات کشور همه مسؤولان باید پاسخگو باشند

  • کد خبر : 50186
  • 26 بهمن 1399 - 10:46
رئیس شورای شهر تهران  بیان کرد: در مدیریت فعلی کشور وضعیت برای اکثریت جامعه سخت و طاقت‌فرسا بوده و همه مسؤولان باید در برابر مشکلات پاسخگو باشند و جزیره‌ای عمل نکنند.

به گزارش سرویس شورای شهری افق تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره حواشی مراسم ۲۲ بهمن و شعارهای علیه حسن روحانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: این رفتارها مغایر با اخلاق و مسائل سیاسی است که توسط برخی از اشخاص مطرح شده و هر کس در هر جایگاهی چنین اقدامی کرده باشد ناپسند است.

وی افزود: اگر این موضوع نیز سازماندهی شده باشد بدتر است و سطح خطای فردی خارج بوده و امیدوارم با توجه به نظرات مقام معظم رهبری به این رویه به شدت رسیدگی شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در مدیریت فعلی کشور وضعیت برای اکثریت جامعه سخت و طاقت‌فرسا بوده و همه مسؤولان باید در برابر مشکلات پاسخگو باشند چرا که جزیره‌ای عمل کردن و انداختن مشکل به گردن یک قوه یا یک دستگاه دغدغه‌ها و مشکلات حل نخواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: باید کارآمدی نظام را با همیاری  همدلی حفظ کنیم وگرنه کسی در داخل نظام برنده نخواهد شد و همه بازنده‌ هستیم.

وی در ادامه با تشکر از پیروز حناچی به دلیل نشست خبری روز گذشته‌اش خاطرنشان کرد: مردم باید از تلاش‌های این دوره از مدیریت شهری آگاه شوند دیگر روند اداره امور در شهر مانند گذشته امکانپذیر نیست و باید تغییری در مدیریت شهری حاصل می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: دچار چرخه باطل شهرفروشی و انجام پروژه‌هایی بودیم که در این دوره از مدیریت شهری پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام کردیم و تغییرات را مدنظر قرار دادیم وعده‌های شورای شهر و شهرداری به‌ویژه در حوزه شهرسازی انجام شده و شهرفروشی و تراکم‌فروشی را در سال ۹۹ به صفر رسانده‌ایم.

هاشمی ادامه داد: این مسأله پیروزی نظام و مدیریت شهری محسوب می‌شود و علاوه بر این ساختار شهرداری هم که ۷۰ هزار پرسنل داشت به کمتر از ۶۰ و به ۵۵ هزار نفر رسیده‌است.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته تعداد پرسنل بی‌رویه افزایش یافته بود و برخی فقط حقوق می‌گرفتند و حتی سر کار حضور نمی‌یافتند که آمار این افراد به شدت تقلیل یافته است.

رئیس شورای شهر تهران به موضوع حفظ باغات در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: همچنین بیش از ۲۴۰ گود پرخطر در پایتخت شناسایی شده که این گودها مربوطه به دوره قبلی بود که قبل از گرفتن پروانه برای ساخت و ساز گود را برمی‌داشتند و الان حداکثر ۲۰ مورد آنها ساماندهی شده‌است.

هاشمی با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن شهر را شناسایی کرده‌ایم خاطرنشان کرد: به دلایلی از انتشار این سؤال‌ها جلوگیری شد ولی لازم است مردم بدانند این ساختمان‌ها در شهر وجود دارد و ایمن‌سازی‌ها صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری به کیفیت زندگی مردم توجه کرده‌ایم یادآور شد: هر چند پروژه‌های آنچنانی شهری نداشته‌ایم ولی در چارچوب موضوع «تهران شهری برای همه» حرکت کرده‌ایم.

رئیس شورای شهر اذعان کرد: روز گذشته حناچی در نشست خبری اعلام کرد که جهت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری و کاندیدا شدن برنامه‌ای ندارد در حالی که شهرداران گذشته دوست داشتند پروژه‌هایی در شهر انجام دهند که بعدا بتوانند رئیس‌جمهور شوند.

وی در پایان تصریح کرد:‌ نقطه ضعف‌مان کاهلی در نقد کردن مصوبات دولتی برای شهر بوده‌است و هر چند ارتباط شهرداری با بدنه دولت خوب بوده ولی مصوبات دولت و مجلس به‌ویژه در حوزه حمل و نقل و پسماند نقد نشده که امیدواریم با سماجت حناچی نقد شود و تکلیف ۵ هزار اتوبوس و هزار واگن برای پایتخت مشخص شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=50186
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.