به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو پانزده خرداد در ضلع شرقی و غربی بازار را از اهداف مهم طراحی و اجرای زیرگذر چهارراه گلوبندک دانست و اظهار داشت: از حدود ۷ ماه پیش که مسئولیت تکمیل این زیرگذر عابر پیاده به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران واگذار شد، تلاش دستاندرکاران اجرایی روی گشایش ورودی غربی متمرکز شد تا با توجه به عدم وجود ورودی به ایستگاه مترو پانزده خرداد در ضلع غربی چهارراه گلوبندک، از میزان بار رفت و آمد شهروندان از ضلع شرقی کاسته شود.
وی با اشاره به اعمال راهکارهای مهندسی ارزش در باز طراحی و ساخت ورودی غربی زیرگذر گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد، کاهش تعداد ورودیهای غربی از دو ورودی (در طرح قبلی) به یک ورودی و تعریض ورودی ساخته شده در ضلع جنوب غربی، به کارگیری شفت سرویس موجود و تغییر کاربری آن به شفت آسانسور و در نتیجه جانمایی دو آسانسور ظرفیت بالا (۱۳ نفره) را از جمله نتایج عینی مطالعات مهندسی ارزش در این پروژه دانست و ادامه داد: از روز دوشنبه ۲ دستگاه آسانسور در ابتدای ورودی غربی آماده خدمترسانی به شهروندان خواهند بود و این در حالی است که پلههای برقی که برای تجهیز بیشتر این ورودی پیشبینی شده نیز در آینده نصب خواهند شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه افزود: طرح ترافیک محدوده پروژه با عنایت به شرایط ترافیکی موجود در خیابان ۱۵خرداد غربی، مورد بازنگری قرار گرفته و شرایط استفاده بهینه شهروندان از ورودی جدید ایستگاه و آسانسورهای نصب شده در ضلع غربی چهارراه گلوبندک، ضمن اجرای بیش از ۸۰۰ مترمربع محوطهسازی فراهم شدهاست.
وی در پایان تصریح کرد: با بهرهبرداری کامل زیرگذر چهارراه گلوبندک، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل شده و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک برطرف خواهد شد. تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو در ضلع شرقی و غربی بازار از دیگر نتایج بهرهبرداری از این پروژه است و مجریان پروژه تلاش میکنند ورودی شرقی پروژه نیز در آینده نزدیک تحویل شهروندان شود.
انتهای پیام/