تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

7

تزریق دوز دوم واکسن کرونا

  • کد خبر : 48954
  • 06 بهمن 1399 - 14:56
تزریق دوز دوم واکسن کرونا
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: واکسن در دو دوز در فاصله دو هفته‌ای تزریق می‌شود که برخی داوطلبان دوز دوم را دریافت کردند و خوشبختانه عارضه‌ای نداشته‌است.

به گزارش سرویس سلاما افق تهران،  مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا که از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام است، اظهار داشت: تاکنون واکسن ایرانی کرونا در نوبت اول به ۲۱ نفر تزریق شده و باید همچنان ادامه یابد. در مرحله اول مطالعه انسانی واکسن عمدتا به بررسی عوارض می‌پردازیم که تاکنون خوشبختانه این واکسن عارضه جدی نداشته‌است.

وی در ادامه افزود: گروه جدید داوطلبان دریافت واکسن کرونا به طور تدریجی نیز به مطالعه وارد می‌شوند و در نوبت بعد هم ۱۴ داوطلب دیگر بعد از دریافت مجوزها وارد مطالعه می‌شوند که این مجوزها نیز دریافت شده است. این فرآیند تا زمان دریافت واکسن از سوی تمام ۵۶ داوطلب تزریق واکسن ایرانی کرونا در فاز اول، ادامه پیدا می‌کند. بعد از آن نظریه قطعی را درباره فاز اول و نتایج آن ارائه می‌دهیم و بعد از تایید و دریافت مجوزهای لازم، وارد مرحله دوم کارآزمایی بالینی خواهیم شد.

محرز با بیان اینکه فاز اول مطالعه انسانی واکسن ایرانی کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احتمالا تا اواخر بهمن ماه به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: طبق مطالعات فاز دوم مطالعه انسانی احتمالا با ۳۰۰ نفر داوطلب آغاز می‌شود.

وی درباره دوز تزریقی این واکسن نیز اذعان کرد: این واکسن در دو دوز در فاصله دو هفته‌ای تزریق می‌شود. برخی داوطلبان هم در حال حاضر دوز دوم را دریافت کرده‌اند که آن هم خوشبختانه عارضه‌ای نداشته است.

محرز با بیان اینکه اگر همه چیز به خوبی پیش رود، ان‌شاءالله تا خرداد ماه واکسن ایرانی کرونای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را خواهیم داشت، بیان کرد: در صورت موفقیت همه فازها این واکسن خرداد ماه می‌تواند تولید شود.

وی در پایان گفت: باید توجه کرد که در فاز یک عمدتا عوارض واکسن سنجیده می‌شود در فازم دوم علاوه بر بررسی عوارض، میزان اثربخشی واکسن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، در فاز دوم ۳۰۰ نفر باید واکسینه شوند. اگر بعد از آن همه چیز به خوبی پیش رود، مجوزهای فاز سوم را دریافت می‌کنیم. باید توجه کرد که در فاز سوم مطالعه بالینی تعداد زیادی واکسینه خواهند شد. البته هنوز به طور دقیق نمی‌دانم که در فاز سوم چه تعداد داوطلب واکسن را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=48954
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.