تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

ارتقای رتبه بین‌المللی تهران از طریق گفتگو با شهرداران جهان

  • کد خبر : 48923
  • 06 بهمن 1399 - 10:49
ارتقای رتبه بین‌المللی تهران از طریق گفتگو با شهرداران جهان
مشاور شهردار تهران بیان کرد: گفت‌وگو با شهرداران جهان و ارتباطات دو سویه و چند سویه ابتکار عملی بود که تهران را از انزوا نجات داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران در نشست خبری پنجمین دوره جایزه جهانی «خشت طلایی»‌ اظهار داشت: با وجود سختی‌ها توانستیم دوره پنجم را برگزار کنیم و امیدواریم که آثار برگزاری این برنامه‌ها را در طبقه‌بندی‌های بین‌المللی برای تهران ببینیم.

وی در ادامه افزود: مسابقه خشت طلایی تبدیل به یک برند بین‌المللی شده و امسال علیرغم مشکلات شیوع پاندمی کرونا  از ۵۸ کشور، ۱۹۴ شهر در این مسابقه شرکت کرده‌اند و ۲۹۶ پروژه بین‌المللی جهت شرکت در این جشنواره مشارکت داشته‌اند که اختتامیه آن سه‌شنبه هفته جاری در برج میلاد برگزار خواهد شد.

مشاور شهردار تهران اذعان کرد: سعی کردیم جایگاه شهر تهران را در میان شهرهای جهان ارتقاء دهیم و محورهای ارائه جایزه جامع‌تر در نظر گرفته شده‌است.

محمدی با بیان اینکه این جشنواره نتایج مؤثری در انجام پروژه‌های شهری دارد ادامه داد: با استفاده از این جشنواره تهران به نوعی از انزوا در کرونا نجات می‌یابد.

وی به تعامل شهرداران با شهرداران مختلف جهان در شرایط کرونا به صورت مجازی اشاره کرد و گفت:‌حناچی امسال نایب رئیس متروپلیس شد و این مسأله ارتقاء بین‌المللی تهران را به همراه دارد.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: گفت‌وگو با شهرداران ابتکار عملی بود که تهران را از انزوا نجات داد و نشان دادیم که بدون سفر خارجی می‌توان ارتباطات دو سویه و چند سویه برقرار کنیم و در نهایت به ارتقای رتبه بین‌المللی تهران انجامیده‌است و می‌توانیم از دانش و تجربه شهرها استفاده کنیم.

وی درباره داوری‌های این جشنواره اذعان کرد: نگاه داوران در این حوزه سخت‌گیرانه است و پروژه‌هایی مورد توجه هستند که رویه‌ساز است و می‌تواند زندگی بشر در شهرها را تغییر دهد به هر حال کلان شهرها مشکلات یکسانی دارند و راه‌حل‌های آن برای همه کاربرد دارد ما در جشنواره بهترین راه‌حل‌ها را به جهان معرفی می‌کنیم.  جشنواره‌ی برای پژوهش‌ها برگزار خواهیم کرد. کیفیت جایزه‌ها نیز نسبت به قبل بیشتر شده‌است.

محمدی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی شهری تصریح کرد: دیپلماسی شهری نقش بسیار اثرگذاری نسبت به دیپلماسی عمومی و غیرشفاف داشته‌است به عنوان مثال ویدیومپینگ برای دانشگاه کابل تاثیر زیادی در روابط دو کشور ایران و افغانستان داشت که مورد تایید و تشویق نهادهای بین‌المللی و ملی نیز قرار گرفت. علاوه بر این در یک سال گذشته نمونه‌های متعددی داشتیم مثل یادبود کشته‌شدگان ووهان چین که منجر به قدردانی چینی‌ها از ما شد و آنها به پاس این اقدام کمک‌های خوبی برای مقابله با کرونا کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تفاهمنامه خواهرخواندگی با سایر شهرها هم  با ۵ شهر مذاکره کردیم که یکی از آنها محقق شد،گفت‌وگو با شهرداران ابتکار عملی بود که تهران را از انزوا نجات داد و نشان دادیم که بدون سفر خارجی می‌توان ارتباطات دو سویه و چند سویه برقرار کنیم. اینها در نهایت به ارتقای رتبه بین‌المللی تهران انجامیده‌است و می‌توانیم از دانش و تجربه شهرها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=48923
  • 11 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.