تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

8

بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در شورای شهر

  • کد خبر : 48868
  • 05 بهمن 1399 - 12:39
لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد و برخی اعضا به عدم مشخص بودن محل کسب درآمدهای جدید شهرداری انتقاد داشتند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به توضیحات پیروز حناچی شهردار تهران درباره این لایحه گفت: آقای شهردار گفتند که به دلیل اینکه بخش نامه‌ای برای شفاف‌سازی آمده است، اعداد مربوط به تبصره‌ها در بودجه می‌آید و باید اعلام شود که چه مقدار از این اعداد مربوط به تبصره‌ها است. ابن رقم پارسال ۳۲ هزار میلیارد بوده که امسال ۱۸ هزار میلیارد افزایش یافته و باید دید این افزایش چقدر واقعی است.

افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر در ادامه افزود: ما همکاران زیادی را در شهرداری داریم که توسط شرکت‌های پیمانکاری به ما متصل می‌شوند اما جنس کار آنها با جنس کار پرسنل شهرداری تفاوتی ندارد. این افراد به صورت تمام وقت کار می‌کنند و درخواست دارم که این افراد در بودجه ۱۴۰۰ بتوانند در قرارداد مستقیم با شهرداری قرار گیرند.

حسن رسولی گفت: آقای شهردار بودجه را با ۵ روز تأخیر تقدیم شورا کردند و بر اساس قانون این بودجه باید اول بهمن ماه تقدیم می‌شد. از مجموعه مدیریت شهری پایتخت تشکر می‌کنم که طی یک سال گذشته با دو بسته اقتصادی ارائه شده برای مدیریت شهر تلاش کردند.

وی افزود: در بودجه سال ۹۹ تا الآن ۱۰ هزار میلیارد مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌ها و ۳۰ هزار میلیارد تومان مربوط به شهرداری بوده و تا الان حدود ۷۳ درصد بودجه ۹۹ تخصیص یافته‌است امیدواریم با قول داده شده بودجه تا پایان سال تا ۹۰ درصد بودجه اختصاص یابد.

خزانه‌دار شورای شهر تصریح کرد: تاکنون حتی یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به ناوگان شهری اضافه نشده و حتی حق مسلم شهرداری از محل ۶۰ درصد درآمدهای ناشی از جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری داده نشده‌است ما نه تنها از رئیس‌جمهور هیچ کمکی دریافت نکردیم، حتی مطالبات ما از آقای نوبخت نیز بلوکه شده‌است، تلاش می‌کنیم که برای بودجه ۱۴۰۰ رقم واقع‌بینانه و قابل تحققی را داشته باشیم.

در ادامه حجت نظری عضو شورای شهر گفت: آقای حناچی درباره اینکه چطور قرار است این بودجه را محقق کنند صحبتی نکردند. در حال حاضر دستورالعملی که برای دست فروشان است، اگر اجرا شود منجر به نابودی این افراد می‌شود و به نظرم صحبت‌های آقای شهردار حرف‌هایی تکراری است که هیچ تناسبی با عملکرد شهرداری ندارد.

وی تاکید کرد: نمی‌شود ما دارایی‌های شهر را بفروشیم و بعد بگوییم در حال کسب درآمد هستیم متأسفانه درباره فروش دارایی شهر شفافیت وجود ندارد متأسفانه امسال پیش‌بینی شهرداری برای درآمدهای غیر نقد ۳۲ هزار میلیارد تومان بود که ۶۵ درصد این درآمد محقق شده و پیش‌بینی دوستان این است که تا پایان سال با فروش املاک درآمدها حاصل شود که درست نیست.

نظری تاکید کرد: متأسفانه شهرداری در این موارد یا پاسخ نمی‌دهد یا پاسخ درست نمی‌دهد.

در ادامه نیز محمود میرلوحی عضو شورای شهر گفت: بودجه امسال که انبساطی هم دیده شده، پیشرفت خوبی کرده و برآورد ما این است که باقی مانده این مبلغ که تحقق نیافته، تحقق یابد، ما باید تلاش کنیم از صرفه‌جویی‌های محل منابع پروژه‌ای محلات تحولی را در حوزه شهری ایجاد کنیم.

در ادامه نیز محمد فراهانی عضو کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر گفت: توجه به کسری بودجه موضوع مهمی است که باید در بودجه به آن توجه شود. موضوع دیگر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و پروژه‌هایی مانند پایانه شرق، پروژه صبا، مژده و غیره نیمه‌تمام مانده و با توجه به زمان‌بندی این پروژه‌ها، باید این پروژه‌ها در بودجه ۱۴۰۰ دیده شود.

محمد سالاری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت: با توجه به تورم کشور عملاً بودجه ما انبساطی نبوده و انقباضی است رویکرد ما این است که این افزایش بودجه منجر به شهر فروشی نشود. جای تشکر دارد که شهرداری با وجود اینکه از شهر فروشی جلوگیری شده‌است اما پروژه‌های مورد نیاز را اجرا کند.

وی افزود: از شهرداری می‌خواهم که بودجه را برای برنامه اولویت محور شورا، حمل و نقل و پروژه‌های کلان بگذارد و ما باید همواره رویکرد ممانعت از شهر فروشی را داشته باشیم.

در ادامه نیز الهام فخاری عضو شورای شهر گفت: چطور می‌توانیم بگوییم بودجه اجتماعی‌تر شده این در حالی است که برخی سرفصل‌های اجتماعی حذف شده‌است و نکته دیگر اینکه چه راهی به راه‌های درآمدی شهرداری اضافه شده‌است باید گفت هیچ تغییری ایجاد نشده‌است.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر نیز گفت: ای کاش در توضیح آقای شهردار کمی تحمیلی‌تر صحبت می‌شد و مشخص می‌شد که ردیف‌های درآمدی نسبت به سال گذشته چه تغییری کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=48868
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.