تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

6

۸۵ درصد خدمات درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق بیمه

  • کد خبر : 48767
  • 03 بهمن 1399 - 15:52
۸۵ درصد خدمات درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق بیمه
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید بیان کرد: ۸۵ درصد خدمات درمانی و خدمات پزشکی تخصصی مانند خدمات بیمارستان‌های روانپزشکی و پروتز نیز از طریق بیمه ارائه شوند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید، در خصوص پرداخت حق پرستاری والدین معظم شهدا اظهار داشت: در قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان ایثارگران بندی در نظر گرفته شده که بر اساس آن علاوه بر پرداخت حق پرستاری، مبلغی نیز برای پوشش هزینه‌های جانبی درمانی والدین معظم شهدایی که در منزل بستری هستند پرداخت می‌شود و این هزینه‌ها جدای از هزینه‌های آی سی یو در منزل است و شامل مواردی مانند مصرف مکمل‌های غذایی می‌شود.

وی افزود: در تأمین هزینه‌های سلامت نیز مواردی مانند تجهیزات پزشکی، خدمات رفاهی و درمانی، دندانپزشکی و ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده‌است و برای این موارد مبلغی در اختیار مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به تأکیدات رییس بنیاد شهید مبنی بر فعال‌تر شدن برگزاری کمیسیون‌های پزشکی در استان‌ها، تصریح کرد: در همین راستا از حدود ۲ ماه قبل این کمیسیون‌ها به صورت فعال در حال برگزاری هستند و کمیسیون‌ها تا پایان سال در تمام استان‌ها برگزار می‌شوند تلاش ما نیز در این جهت است که تا انتهای سال جاری لیست انتظار برای حضور در کمیسیون‌ها به صفر برسد.

عباسپور ادامه داد: کمیسیون‌های پزشکی بلافاصله در هر استانی که برای برگزاری کمیسیون پزشکی اعلام نیاز داشته باشد، برگزار می‌شوند. سابقاً این کمیسیون‌ها تنها در پایان هفته برگزار می‌شدند اما در حال حاضر کمیسیون‌ها در ایام هفته نیز برگزار می‌شوند. همچنین با توجه به تأکید مهندس اوحدی از حضور پزشکان مجرب استانی نیز در برگزاری این کمیسیون‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تولید بیش از ۳۰۰ کلیپ آموزشی توسط مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این کلیپ‌ها به صورت مستمر در فضای مجازی از جمله سایت آپارات عرضه می‌شوند و به سادگی قابل دریافت هستند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه بیماری کرونا نیز توضیح داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند و این عزیزان به محض شروع فرآیند واکسیناسیون از این واکسن استفاده می‌کنند. در همین راستا لازم است مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران اسامی و مشخصات این گروه از جانبازان را به صورت کامل آماده کنند تا مشکلی در زمان اجرای این پروسه نباشد.

عباسپور در پایان با بیان اینکه ۸۵ درصد خدمات درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق بیمه ارائه می‌شود، افزود: این امکان وجود دارد که سایر خدمات پزشکی تخصصی مانند خدمات بیمارستان‌های روانپزشکی و ارتز و پروتز نیز از این طریق ارائه شوند. نکته مهم در ارائه خدمات این است که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خدمات به بهترین نحو و بدون مشکل در اختیار ایثارگران قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=48767
  • 64 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.