تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی ضرورت تخصیص بودجه برای مرمت آثار فرهنگی تهران

11

زلزله ۶٫۴ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند/ مصدومیت ۶۳۴نفر؛ تلفات جانی گزارش نشده است / حضور سپاه و ارتش در مناطق زلزله‌زده

  • کد خبر : 4852
  • 05 آذر 1397 - 8:59

زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۴ ریشتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران ، زلزله ۶٫۴ ریشتری ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه در عمق ۷ کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب گزارش […]

زلزله

زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۴ ریشتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران ، زلزله ۶٫۴ ریشتری ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه در عمق ۷ کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

این زمین‌لرزه در مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله کرمانشاه، سنندج، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا نیز از وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در پایتخت عراق و دیگر استان‌های این کشور خبر داده است.

مصدومیت ۶۳۴ نفر ناشی از فرار و یا ناشی از خرابی ها به دلیل زلزله شب گذشته

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تا کنون ۶۳۴ مصدوم ناشی از فرار و یا ناشی از خرابی ها به دلیل زلزله شب گذشته کرمانشاه داشته‌ایم، گفت: بسته های غذایی ۷۲ساعته و یک ماهه بارگیری و به مناطق ارسال شده است.

حضور سپاه و ارتش در مناطق زلزله‌زده

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فرمانداران، ارتش، سپاه و هلال‌احمر در مناطق حضور دارند، گفت: برق ۳ شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب درحال حاضر وصل شده است.

اعزام نیروهای ارتش به قصرشیرین/ عکس

اعزام نیروهای ارتش به قصرشیرین در پی زلزله ۶.۴ ریشتری امشب در کرمانشاه را مشاهده می نمایید.

تصاویر تخریب یک منزل در یکی از روستاهای قصر شیرین

تصاویر تخریب یک منزل در یکی از روستاهای قصر شیرین را مشاهده می نمایید.

ارسال سوخت به مناطق زلزله‎زده کرمانشاه

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هیج مشکل و نگرانی بابت تأمین سوخت مردم و خودروهای امدادی وجود ندارد.

ظهر امروز زمین‌لرزه‌‌هایی به قدرت ۳ و ۳٫۲ ریشتر، «تازه‌آباد» و «سرپل‌ذهاب» را به لرزه درآورده بود. این زلزله‌ها در ساعت‌ ۱۶:۱۹ و ۱۷:۱۶ و در عمق ۱۰ و ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده بودند.

۲۰:۳۲/ تیم‌های ارزیاب هلال احمر اعزام شدند

منابع محلی خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصر‌شیرین وارد شده است و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

۲۰:۴۴/ اعزام ۶ تیم امداد و نجات

سرپرست اورژانس کشور از اعزام ۶ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

۲۰:۴۷/ برق سرپل ذهاب وصل شد

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

وی افزود: تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

۲۰:۵۰/ عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند، افزود: هوای امشب سرپل ذهاب نیمه ابری گزارش شده است.

زلزله ۶٫۴ ریشتری ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه در عمق ۷ کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

این زمین‌لرزه در مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله کرمانشاه، سنندج، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا نیز از وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در پایتخت عراق و دیگر استان‌های این کشور خبر داده است.

ظهر امروز زمین‌لرزه‌‌هایی به قدرت ۳ و ۳٫۲ ریشتر، «تازه‌آباد» و «سرپل‌ذهاب» را به لرزه درآورده بود. این زلزله‌ها در ساعت‌ ۱۶:۱۹ و ۱۷:۱۶ و در عمق ۱۰ و ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده بودند.

۲۰:۳۲/ تیم‌های ارزیاب هلال احمر اعزام شدند

مطابق اعلام منابع محلی، خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصر‌شیرین وارد شده و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. مقامات محلی از اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده خبر می‌دهند.

۲۰:۴۴/ اعزام ۶ تیم امداد و نجات

سرپرست اورژانس کشور از اعزام ۶ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

۲۰:۴۷/ برق سرپل ذهاب وصل شد

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

وی افزود: تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

۲۰:۵۰/ عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند، افزود: هوای امشب سرپل ذهاب نیمه ابری گزارش شده است.

۲۰:۵۳/ احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک/ وقوع پس‌لرزه ۵ ریشتری

علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری گفت: زلزله به بزرگی ۶٫۴ ریشتر و در عمق ۷ متری و در جنوب کرمانشاه و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب و ۱۸ کیلومتری قصر شیرین اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ۴ پس‌لرزه بعد از زلزله رخداد یکی بزرگی یکی از این پس لرزه‌ها ۵ ریشتر بوده است، افزود: احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک به دلیل شدت زلزله وجود دارد.

۲۱:۱۵/ مراجعه ۷۵ مصدوم به مراکز درمانی

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از مراجعه ۷۵ مصدوم به مراکز درمانی خبر داد و گفت: ۳۰ نفر در گیلانغرب و ۴۵ نفر در سرپل ذهاب به بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: برق سه شهر استان که قطع شده بود با تلاش تیم‌های امدادی وصل شد.

/ مشکلی در تأمین سوخت نیست

محمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی اظهار کرد: مشکلی در تأمین سوخت در منطقه نیست و حاضر هستیم درصورت اعلام نیاز کمک های لازم را ارائه دهیم.

۲۱:۵۷/ افزایش مصدومان به ۱۵۶ نفر

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام ۱۸ تیم امدادی از استان های همجوار کرمانشاه گفت: تا به این لحظه ۵۰ مصدوم از سرپل ذهاب، ۴۵ نفر از قصرشیرین و ۶۱ نفر از گیلانغرب به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی و اطلاعات ارسالی از سوی تیم‌های ارزیاب پیش بینی می‌شود خسارات زیادی نداشته باشیم.

۲۲:۰۱/ جاده‌ها و راه‌های ارتباطی باز است

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: جاده‌ها و راه‌های ارتباطی در مناطق زلزله‌زده باز است.

۲۲:۲۰/ مصدومیت حدود ۲۰۰ نفر/ اعزام برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عمده مصدومین به صورت سرپایی مداوا شده‌اند، گفت: برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه مطابق آخرین آمار در این زلزله ۲۰۰ تا ۲۱۰ نفر مصدوم شده‌ است، تصریح کرد: اوضاع کاملا تحت کنترل است و هیچ نگرانی در موضوع مدیریت بحران نداریم.

۲۲:۳۲/ استقرار ۵ بالگرد امداد در منطقه/ ارسال ۱۶۰۰ تخته چادر

آرش لهونی مدیر‌کل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به استقرار پنج بالگرد امداد در منطقه زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ تخته چادر از استان‌های همجوار به کرمانشاه ارسال شده است.

۲۲:۳۶/ با تمام توان پای کار هستیم

سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از همان لحظات اولیه پیگیر موضوع بوده‌اند و با فرمانده سپاه استان هماهنگی‌های لازم جهت ارائه کمک‌های مورد نیاز شده است، اظهار کرد: با جمع‌بندی‌های صورت گرفته در صورت نیاز آماده ارائه انواع کمک‌های امدادی به منطقه هستیم و با تمام توان پای کار هستیم و خواهیم بود.

۲۲:۴۰/ اوضاع کاملا تحت کنترل است

امیر تقی‌خانی سخنگوی ارتش با بیان اینکه اوضاع با کمک مردم، نیروهای امدادی و مسلح تحت کنترل است، اظهار کرد: با حضور همه دستگاه‌ها از جمله نیروی مسلح و امدادی به مردم اعلام می‌کنیم که نگرانی از مناطق نداشته باشند.

۲۲:۴۸/ چادر، پتو و آب معدنی به منطقه ارسال شد

علی‌اصغر پیوندی مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی به منطقه گفت: اقلامی از جمله چادر، پتو، آب معدنی و … به منطقه ارسال شد.

 

انتهای پیام

افکار نیوز/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=4852
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.