تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

7

پلمب تمامی مخازن مازوت نیروگاه‌های تهران

  • کد خبر : 48283
  • 14 دی 1399 - 16:12
پلمب تمامی مخازن مازوت نیروگاه‌های تهران
شرکت تولید نیروی برق حرارتی طی توضیحاتی اعلام کرد: در سطح استان تهران پنج نیروگاه ری (باقرآباد)، ‌ طرشت (ستارخان)، بعثت (محله خزانه) پرند (ابتدای شهر پرند) و شهدای پاکدشت (شهرستان پاکدشت) وجود دارد که هیچ یک از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد: در سطح استان تهران پنج نیروگاه ری (باقرآباد)، ‌ طرشت (ستارخان)، بعثت (محله خزانه) پرند (ابتدای شهر پرند) و شهدای پاکدشت (شهرستان پاکدشت) وجود دارد که هیچ یک از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

پیرو گزارش‌ها و اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص مصرف مازوت در نیروگاه‌های تهران، روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق حرارتی توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی به عموم مردم منتشر کرد.

بر مبنای این توضیحات، نیروگاه ری از جمله نیروگاه‌های گازی کشور محسوب می‌شود که تنها می‌تواند از سوخت گاز استفاده می‌کند. نیروگاه‌های پرند و شهدای پاکدشت سیکل‌ترکیبی و نیروگاه‌های طرشت و بعثت بخاری هستند. سوخت اول تمامی نیروگاه‌های کشور گاز است و سوخت دوم به صورت مایع در مخازن سوخت هر نیروگاه ذخیره می‌شود تا در مواقع بحرانی و قطع گاز از آن استفاده شود. در نیروگاه‌های گازی، ‌سوخت دوم گازوییل و در نیروگاه‌های بخاری سوخت دوم مازوت است.

تنها نیروگاه‌های طرشت و بعثت در تهران هستند که  امکان استفاده از سوخت مازوت به عنوان سوخت دوم را دارند، که آن هم به خاطر موقعیت جغرافیایی تهران و مسایل محیط زیست محیطی‌ سال‌های متمادی است که به هیچ وجه از سوخت دوم استفاده شده است و در حال مصرف گاز هستند. در نیروگاه ری، ‌پرند و شهدای پاکدشت نیز همچنان سوخت اصلی گاز ‌استفاده می‌شود.

نیروگاه طرشت داری چهار واحد بخار به ظرفیت کل ۵۰ مگاوات و یک واحد گازی کوچک ۲۵ مگاواتی است که حدود ۴۰ سال است که از سوخت مازوت استفاده نکرده است. تمامی واحدهای این نیروگاه از مهرماه  برای بحث تعمیرات از مدار خارج شد است و نیروگاه برق تولید نمی‌کند و در واقع خاموش است.

در نیروگاه بعثت نیز از سوخت گاز استفاده می‌شود و پلمپ مخزن مازوت‌ آن از سال ۱۳۹۲ باز نشده است. در حال حاضر به دلیل نیاز به تولید برق، ‌هر سه واحد این نیروگاه در حال تولید برق است. موضوع عدم استفاده از مازوت در بازدیدهای محمد رستگاری، ‌ معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، ‌ از این نیروگاه مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

نیروگاه شهید منتظر قائم دراستان البرز و شهرستان فردیس کرج قرار دارد نیز در حال حاضر از سوخت گاز استفاده می‌کند و از سال ۹۴ مخازن مازوت آن پلمب است و اداره محیط زیست استان البرز به صورت آنلاین درحال رصد این نیروگاه است. در اتاق فرمان این نیروگاه سیستم پایش گازهای خروجی از اگزوهای واحد بخار نصب شده که امکان رصد آنلاین این نیروگاه را فراهم می‌کند.

البته در حال حاضر به دلیل کمبود سوخت گاز، دو واحد گاز و دو واحد  بخار این نیروگاه از مدار خارج شده و واحدهای دیگر با نصف توان در حال تولید برق هستند. این نیروگاه دارای سه واحد گازی هر یک به ظرفیت ۱۱۶ مگاواتشرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد:، سه واحد بخار بخش سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات و ۴ واحد بخار قدیمی هرکدام به ظرفیت ۱۵۶ مگاوات است.

روابط عمومی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی آمادگی دارد تا امکان ورود تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه و تهیه گزارش مستند در این باره را به نیروگاه‌های فوق در استان تهران و البرز فراهم کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=48283
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.