تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

4

دورکاری؛ راه حل کاهش آثار آلودگی هوای پایتخت

  • کد خبر : 48228
  • 14 دی 1399 - 11:25
دورکاری؛ راه حل کاهش آثار آلودگی هوای پایتخت
یک عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: دولت تصمیم گیری کند که وقتی شرایط هوای پایتخت به حد خطرناکی رسیده است نسبت به تعطیلی تهران اقدام کند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمدعلی محسنی بندپی اظهار کرد: از دید هیچ فردی پوشیده نیست که آلودگی هوای تهران عوارض جدی و مشکلات تنفسی را به بار خواهد آورد.

سالانه به دلیل آلودگی هوا تعداد افراد زیادی با زمینه‌ی بیماری تنفسی را از دست می‌دادیم. هر سال وقتی شاخص آلودگی هوا به مرحله‌ خطرناکی می‌رسید نخست تلاش می‌شد که با هشدارهایی افراد آسیب‌پذیرتر مانند افراد مسن، کودکان و خانم‌های باردار را از ورود به فضای آلوده منع شوند و آنها را برای ماندن در منزل تشویق کنند. وقتی که سطح آلودگی هوا به وضعیت هشدار می‌رسید کل شهر تعطیل می‌شد.

بندپی افزود: امسال نیز به دلیل کرونا، موضوع آلودگی هوا باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد چون برخی بعد از ابتلا به کرونا دچار بیماری ریوی شده و آنها نسبت به افراد عادی بیشتر در معرض خطر هستند. پس به ستاد ملی مبارزه با کرونا و استانداری تهران این توصیه را می‌کنیم که بیشتر از قبل برای سلامتی مردم اولویت قائل شوند. اگر شاخص استاندارد آلودگی هوا از حد معمولی گذشت باید تمامی تلاششان را بکنند تا سلامتی حفظ شود و با وضعیت بهتری مدیریت شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه اعمال محدودیت‌ها و به دنبال آن کاهش میزان مرگ و میر و مبتلایان به کرونا اظهار کرد: بعد از گذشت یک ماه و نیم آمار فوتی‌های کرونا به حدود ۱۱۰ نفر رسید یعنی بدون صرف هزینه هنگفت برای واکسن کرونا و تنها با حفظ پروتکل‌های پیشگیری، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز مردم از سفرها و تجمعات غیرضرور در کنار استفاده اجباری از ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده توانستیم میزان فوتی‌ها را به ۸۰ درصد کاهش دهیم؛ این یعنی از حدود ۵۰۰ نفر فوتی به حدود ۱۰۰ فوتی رسیدیم و به معنی ان است که با اعمال حاکمیت و رفتارهای سختگیرانه می‌توان حتی به نتیجه موثرتر از تزریق واکسن دست پیدا کرد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: این راهکار را می‌توان درباره آلودگی هوای پایتخت اعمال کرد دولت تصمیم بگیرد که وقتی شرایط هوای تهران به حد خطرناکی رسیده است نسبت به تعطیلی تهران اقدام کند. البته تعطیلی به معنای بسته شدن ادارات نیست بلکه می‌توان از ظرفیت دورکاری حداکثری استفاده و کارها را به پیش برد ما هم در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم دولت را مکلف به استفاده از دورکاری کنیم. باید از تجارب کشورهای دنیا استفاده کرد؛ دورکاری فوایدی دارد که از جمله آن کاهش آلودگی و افزایش بهره‌وری است، لذا دولت دورکاری حداکثری را برگرداند.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=48228
  • 53 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.