تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

1

توضیحات مدیرعامل مترو درباره سیستم تهویه هوای قطارها

  • کد خبر : 47865
  • 02 دی 1399 - 14:17
توضیحات مدیرعامل مترو درباره سیستم تهویه هوای قطارها
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت و ایمنی مسافران، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا، افزایش جریان هوا و سیستم های تهویه تمامی قطارها فعال هستند و میزان نرخ خرابی را به صفر رسانده ایم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت:  برای اهمیت افزایش جریان هوا طبق دستور العمل های ستاد مبارزه با کرونا با تغییر سیستم تهویه قطارها و ایستگاه ها سعی کردیم تا کیفیت مطلوب عنوان شده را محقق سازیم.

وی افزود: امید است با این کار نگرانی در مورد احتمال انتقال کرونا در مترو کاهش یابد، اما از شهروندان و مسافرا می خواهیم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از سفرهای غیر ضرور بخصوص در ساعات پیک خوداری کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به انواع قطارهای متروی تهران گفت: در قطارهای DC برای افزایش جریان هوا دریچه های ورودی هوای سیستم های تهویه را در حالت دائم باز قرارداده ایم و تعدادی از پنجره ها را نیز باز کرده ایم اما در قطارهای AC به علت نداشتن پنجره از مجموعه ۱۴ سیستم تهویه، ۵ سیستم  از حالت تهویه خارج و در حالت دمنده تنظیم شده تا هوای تازه بیشتری به قطار دمیده شود و دریچه ورودی هوا نیز باز شده است. همچنین در ابتدا و انتهای هر واگن فن های خروجی هوا قرار دارد که در شرایط اضطراری کاربرد دارند .

نوبخت افزود: در قطارهای کرج نیز همانند سیستم های تهویه قطارهای  DCتعدادی از پنجره ها را باز کرده ایم و دریچه ورودی هوای سیستم های تهویه نیز در حالت دائم باز است.

وی تاکید بر اینکه با اقدامات فوق گردش هوا در داخل واگن ها بسیار بهتر شده است افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا استفاده از هواکش های ایستگاه ها با توجه به نیاز و در زمان بندی مشخص انجام می شد اما اکنون افزایش زمان فعالیت هواکش ها و هواسازها  و تغییر مستمر در برنامه فعال آنها در مترو سعی کرده ایم جریان هوا در مترو را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه از هواسازها و هواکش ها می توان به نحوه دلخواه استفاده و عمل مکش و دمش هوا را تنظیم و بر اساس نیاز ایستگاه ها تغییر دهیم، ادامه داد: هر ایستگاه مترو ۵ هواساز دارد، برای هواکش های میان تونلی و دریچه هواسازها  برنامه ای بر اساس ایجاد جریان هوای بیشتر در ایستگاه ایجاد کرده ایم تا سیستم های  تهویه بر اساس کارکردی که نیاز است، تحت عنوان هواکش یا هواساز در مدار بهره برداری قرار گیرند.

نوبخت بیان اینکه در خطوط ۱ و ۲ متروی تهران که از خطوط قدیمی هستند سیستم های تهویه تکمیل است، گفت: سیستم تهویه در خطوط جدید کاملا برگشت پذیر بوده و با یک صفحه دیجیتال به صورت خودکار و تنها با فشار یک دکمه، تغییر جهت یافته و کارکرد آن از هواساز به هواکش و برعکس تغییر می کند.

وی افزود: تعمیرات دوره ای سیستم های تهویه به طور مرتب انجام می شود و در حال حاضر می توانیم این اطمینان را به شهروندان در خصوص عملکرد مناسب تهویه ایستگاه ها بدهیم تا نگرانی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت و ایمنی مسافران، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا، افزایش جریان هوا و سیستم های تهویه تمامی قطارها فعال هستند و میزان نرخ خرابی را به صفر رسانده ایم.

نوبخت افزود: همچنین سیستم تهویه هوا قطارهای مترو تهران روزانه رصد شده تا  در صورت خرابی، سریع در انتهای مسیر  فرایند اصلاح انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=47865
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.