تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

عبور تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن پیش بینی تشدید اوضاع نابسامان یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳ دره خرم‌آباد و روستای بیشه در شرف ثبت جهانی ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی بررسی دلایل کمبود دارو در مجلس ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی رگبار باران از دوشنبه در تهران اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال علائم هشداردهنده حمله قلبی تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس محکومیت باشگاه پرسپولیس به نشر اکاذیب انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها

9

تهاتر بدهی شهرداری تهران با تأمین اجتماعی

  • کد خبر : 46751
  • 11 آذر 1399 - 19:21
تهاتر بدهی شهرداری تهران با تأمین اجتماعی
رییس شورای اسلامی شهر تهران با باین اینکه شهرداری تهران به تامین اجتماعی بدهی دارد از تهاتر مبلغ عوارض و بدهی های آن خبرداد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، محسن هاشمی در پایان دویست پنجاه و دومین جلسه شورا و در جمع اصحاب رسانه به تشریح جلسه امروز پرداخت و اظهار داشت: در جلسه امروز تذکر های زیادی داده شد که برخی مربوط به مجلس شورای اسلامی و برخی مربوط به دولت و برخی مربوط به شهرداری تهران بود. از مهمترین  این تذکرها، تذکر به مجلس شورای اسلامی در خصوص نادیده گرفتن شوراها در تصویب عوارض است که می بایست پیگیری و حل شود.

وی ادامه داد: جلسات ما به خوبی و به صورت ترکیبی در حال برگزاری است و امروز ۱۹ نفر از اعضای شورا به صورت ترکیبی در جلسه حاضر بودند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یاد آور شد: در خصوص ساختار شهرداری در معاونت ها تذکری داده شد که بر اساس قوانین اداری و استخدامی کشور برخی معاونت های شهرداری مصوبه سازمان امور اداری و استخدامی را ندارند و برخی معاونت ها تجمیع شدند در حالی که مصوبه شورای شهر را ندارند و لذا در این زمینه باید رسیدگی های لازم صورت گیرد. در این جلسه همچنین ۱۵ پرونده پلاک ثبتی از حیث تشخیص باغ یا غیر باغ بدن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی به موضوع مصوبه اخیر مجلس  شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: بر اساس قوانین تصویب عوارض در شهر بر عهده شوراها است اما گویا در مصوبه قبلی مجلس شورای نگهبان با این موضوع مخالف بوده و ایرادی به مصوبه مجلس داشته به صورتی که شورای شهر را برای تصویب عوارض دخیل  ندانسته و لذا مصوبه به مجلس شورای اسلامی برگشت داده می شود و متاسفانه مجلس شورای اسلامی نیز بدون آنکه برداشت درستی از این امر داشته باشند بر نظر شورای نگهبان صحه گذاشتند. لذا باید با پیگیری های لازم  حقوق شوراها را  زنده کنیم.

محسن هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  آیا برای آزاد شدن اوراق مشارکت شهرداری تهران به بیمارستان های تامین اجتماعی تراکم فروشی صورت گرفته است، بیان کرد: چنین چیزی صحت ندارد، برخی  از بیمارستان های تامین اجتماعی پایان کار ندارند و عوارض هم پرداخت نکرده اند. چون شهرداری به تامین اجتماعی بدهی دارد مبلغ عوارض و بدهی های در حال تهاتر است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این بیمارستان ها بسیار عظیم هستند نظیر بیمارستان میلاد و پایان کار ندارند و شاید در این ساخت و سازها تخلفاتی هم صورت گرفته باشد که برای اخذ پایان کار تمامی این موارد مورد بررسی قرار خواهند گرفت لذا برای دریافت پایان کار باید عوارض پرداخت کنند که این عوارض با بدهی های شهرداری تهران تهاتر می شود. استعلام اوراق مشارکت از تامین اجتماعی گرفته که آیا شهرداری بدهی به این سازمان دارد. این امر مشکل ما را رفع می کند لذا هیچ تراکم فروشی ای صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46751
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.