تاریخ : سه شنبه, ۷ بهمن , ۱۳۹۹ : 13 جماد ثاني 1442 Tuesday, 26 January , 2021
4

آلایندگی موتور سیکلت‌های کاربراتوری

  • کد خبر : 46595
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
آلایندگی موتور سیکلت‌های کاربراتوری
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران بیان کرد: یک موتورسیکلت کاربراتوری حداقل معادل ۵ خودرو با استاندارد یورو 2 آلایندگی تولید می‌کند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، درباره اقدام پلیس برای تعیین تکلیف و ترخیص موتورسیکلت های توقیفی گفت: بدون تردید ورود این موتورسیکلت‌ها که بیش از ۹۵ درصد آن کاربراتوری است می‌تواند در افزایش آلودگی هوا با وضعیت موجود تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد یک موتورسیکلت کاربراتوری حداقل معادل ۵ خودرو با استاندارد یورو۲ آلایندگی تولید می‌کند، افزود:  براساس اطلاعات سیاهه انتشار شهر تهران سهم موتورسیکلت ها در تولید آلایندگی گازی در حدود ۲۱ درصد و در تولید ذرات معلق ۱۰ درصد است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با تاکید بر اینکه این آمار گویای این مسأله است که کم توجهی در کنترل این وسایل نقلیه می تواند آلودگی هوا را به صورت چشمگیری تشدید نکند، اظهار کرد: البته ما معتقدیم انجام معاینه فنی موتورسیکلت‌های کابراتوری نمی‌تواند به عنوان راهکار موثر در کاهش آلایندگی تولیدی از این وسایل نقلیه باشد.در موتورسیکلت‌های کاربراتوری تنظیم سوخت به صورت دستی توسط خود راکب امکان پذیربوده و سطح انتشار آلایندگی قابل تغییر است. تنها راهکار و ساماندهی در این ارتباط خروج موتورسیکلت های کابراتوری از چرخه تردد و جایگزینی و نوسازی آن با موتورسیکلت های انژکتوری و برقی است.

مقدم اضافه کرد: به رغم همه این مسائل انجام معاینه فنی و پایش وضعیت آلایندگی این وسایل نقلیه به صورت سالیانه و یا مقطعی می.تواند در ساماندهی این وسایل نقلیه به رعایت قانون انجام دوره‌ای معاینه فنی و کنترل میزان آلایندگی آنها تاثیر گذار باشد. خارج از این ۸۳۰ هزار دستگاه موتورسیکلت که در حال ترخیص است پیشنهاد می‌شود داشتن معاینه فنی برای رفع توقیف موتورسیکلت ها الزامی شود و وضعیت موتورسیکلت ها از لحاظ ایمنی و آلایندگی کنترل شوند.

وی ادامه داد: بدون  تردید با تشدید الزامات قانونی در این ارتباط و استقبال راکبین موتورسیکلت راهکارهایی اجرایی جهت تسهیل در ارائه خدمات در این حوزه مانند استقرار واحد سیار معاینه فنی موتورسیکلت توسط مدیریت شهری پیش بینی خواهد شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در پایان با بیان اینکه در مراکز معاینه فنی تهران ۱۰ خط مکانیزه تست موتورسیکلت وجود دارد اما تقاضا وجود ندارد، ادامه دادبراساس آمارهای موجود گفته می‌شود که حدود ۳ میلیون موتورسیکلت در تهران در حال تردد است و از این میان در ۷ ماه نخست امسال تنها ۳۴ دستگاه موتور سیکلت برای انجام تست های معاینه فنی به مراکز ما مراجعه کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=46595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی