تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

6

چالش های تصویب طرح جامع مدیریت شهری

  • کد خبر : 46494
  • 05 آذر 1399 - 14:39
چالش های تصویب طرح جامع مدیریت شهری
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس بیان کرد: دلیل عمده حرکت کند طرح جامع مدیریت شهری در مسیر تصویب و تبدیل شدن به قانون، مقاومت دستگاه ها و نهادهای اجرایی در برابر تصحیح و تجمیع اختیارات بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محسن پیرهادیعوضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری در کمیسیون شوراها گفت: طرح جامع مدیریت شهری، از مدت‌ها پیش در دستور کار مجلس شورای اسلامی بوده و در مجلس یازدهم، از همان ابتدا در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: در طرح جامع مدیریت شهری، به دنبال ایجاد یکپارچگی در وظایف و اختیارات شهری و محلی هستیم و تلاش داریم از تعدد مراجع تصمیم گیر در امور محلی کاسته و اختیارات مدیریت های شهری را افزایش دهیم. برخی کشورها، تجربیات موفقی از واگذاری امور خدماتی، ارتباطی، آموزشی، بهداشتی و حتی امنیتی به نظام مدیریت شهری داشته اند که متاسفانه ما در این زمینه دچار عقب ماندگی هستیم.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح جامع مدیریت شهری از گذشته روی میز نمایندگان و از تکالیف برنامه های چهارم و پنجم بوده است. سال ۹۳ لایحه ای با این عنوان و در سال ۹۶ طرحی توسط نمایندگان پیرامون همین موضوع تدوین شد که تا کنون به سرانجام نرسیده است. دلیل عمده حرکت کند این طرح در مسیر تصویب و تبدیل شدن به قانون، مقاومت دستگاه ها و نهادهای اجرایی در برابر تصحیح و تجمیع اختیارات بوده است. طبیعتا دستگاه ها نمی خواهند بخشی از اختیارات خود را به مدیریت های محلی واگذار کنند و با این کار، تعداد صندلی های مدیریتی و گستره نفوذ و عمل خود را محدود کنند.

پیرهادی با بیان اینکه از وزارت کشور، شوراهای شهر و شهرداری های سراسر کشور، به ویژه کلان شهرها خواسته ایم نظرات کارشناسی خود را پیرامون طرح جامع مدیریت شهری ارسال کنند، اضافه کرد: در حال حاضر کلیات طرح تصویب شده و هنوز به تصویب جزئیات نرسیده ایم. اصرار داریم تمام ظرفیت علمی و کارشناسی کشور اعم از اساتید دانشگاه، شهرداران و مدیران شهری، اعضای شوراهای شهر و سایر افراد و مراکز مرتبط در تدوین این طرح مشارکت کنند. با رویکرد توجه به مدیریت های محلی، شهرداری ها روز به روز در حال گسترش و بسط ید هستند و حتی می توان از شهرداری ها و مدیریت های محلی به عنوان قوه چهارم در ساختار مدیریت کشور نام برد. اگر مجموع کارکنان و بودجه شهرداری ۱۰ کلانشهر کشور را با وزرات خانه ها و دستگاه های بزرگ مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این ادعای گزافی هم نیست.

وی در پایان تصریح کرد: پس از تجمیع نظرات کارشناسی و اخذ نظرات مرکز پژوهش های مجلس، طرح جامع مدیریت شهری به صحن علنی خواهد رفت و در انتظار رای نمایندگان خواهد بود. این نکته را هم باید اضافه کرد که مجلس یازدهم از ابتدای کار، توجه ویژه ای به نظام مدیریت شهری داشته است، به طوری که در این دوره فراکسیون مدیریت شهری با حضور ۱۹۳ نماینده مجلس تشکیل شد که بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46494
  • 63 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.