تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آمادگاه تربیت نیروی انسانی برای جوامع غربی نیستیم اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج جزئیات جدید از نصب ۶۰ دستگاه پله برقی جدید افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن ضرورت اعلام هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها شیر طلایی هخامنشی در چین آغاز واگذاری تاکسی‌های برقی از امروز افزایش شانس فولادسازان ایرانی در صادرات فولاد میانی پیش بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ برگزاری جلسه شورای شهر تهران همزمان با روز شوراها اعلام زمان آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها انتقاد عضو شورای شهر از عملکرد شهرداری اهمیت مصرف صبحانه در کودکان ضرورت توجه شهرداری تهران به آموزش‌های شهروندی انتقاد از عملکرد شورای عالی کار در مجلس کاهش شدید دما در تهران از فردا

5

جای خالی نقل و انتقالات قرضی در لیگ برتر ایران

  • کد خبر : 46374
  • 03 آذر 1399 - 15:32
جای خالی نقل و انتقالات قرضی در لیگ برتر ایران
با وجود مرسوم بودن نقل و انتقالات قرضی در تمام دنیا اما با توجه به قوانین عجیب و غریب در فوتبال ایران امکان استفاده از آن وجود ندارد.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، یکی از متداول ترین روش‌های نقل و انتقالاتی در جهان فوتبال انتقال بازیکنان از تیمی به تیم دیگر به صورت قرضی می‌باشد. این معامله سه سر برد برای بازیکن، باشگاه مبدا و مقصد کاملا مثمرثمر خواهد بود. بسیاری از باشگاه های بزرگ دنیا از جمله چلسی، بایرن مونیخ و رئال مادرید از فعال ترین باشگاهه ای دنیا در این زمینه هستند.

آنها بازیکنان جوان و جویای نام خود را  به باشگاه های کوچکتر می‌فرستند تا علاوه بر بازی و دیده شدند تجربه لازم برای حضور در تیم های اصلی خود را کسب کنند. در برخی موارد با توجه به ترافیک موجود در برخی از خطوط تیم‌ها، باشگاه حتی بازیکن شاخص خود را برای اینکه هم حفظ کند هم از  آمادگی دور نباشد به تیم‌های دیگر قرض می‌دهند. مانند انتقال قرضی فیلیپ کوتینیو از بارسلونا به بایرن مونیخ.

هر چند این نوع انتقالات در دنیای فوتبال مرسوم است. اما کاملا در فوتبال ایران غریبه و بیگانه است. از طرفی با توجه به قانونی که در فوتبال ایران است که اگر تیمی بخواهد بازیکنی را به تیم دیگری قرض بدهد. نام آن بازیکن باز هم در تیم لیست تیم مبدا قرار خواهد گرفت که این امر حضور بازیکنان قرضی را سایر تیم‌ها سخت می‌کند.

این قانون حتی صدای جواد نکونام سرمربی فولاد‌ها را در آورد وی گفت: ما اگر می توانستیم بازیکنی را قرضی بدهیم و نیم فصل یا سال بعد در کنار ما بار دیگر حضور داشت خیلی خوب بود اما با توجه به این قانون ما در لیست خودمان نمی توانیم بیشتر از ۴ بازیکن در رده ۲۳ سال داشته باشیم، حتی اگر ۷-۶ بازیکن که فصل گذشته در لیست ما بودند و به دردمان می خوردند و فصل گذشته جزو سهمیه زیر ۲۳ سال ما بودند، علیرغم اینکه بازی کرده بودند و شایستگی این را داشتند که با ما به کار ادامه دهند، به خاطر این قانون مجبور به کنار گذاشتن آنها شدیم.  نمی توانستیم آنها را قرضی به تیم دیگری بدهیم چون همچنان در لیست ما می ماندند. به ناچار باید بازیکنانی که به اهداف ما نزدیک بودند را در لیست نگه می داشتیم

وی ادامه داد: شرایط نقل و انتقالات در فوتبال ایران خیلی پیچیده است و به نظرم بازیکنان و تیم ها ضربه زیادی از این بابت متحمل می شوند. اینکه ما نمی توانیم بازیکنی را به تیمی قرضی بدهیم و او فضای رشد داشته باشد و به تیم برگردد یک معضل است. شما در فوتبال دنیا ببینید که این اقدام صورت می گیرد و بازیکن در تیم دیگری قرضی بازی می کند و بعد از پیشرفت به تیم خودش بازمی‌گردد. در ایران اما این شرایط را نداریم

اما باز با این حال امیر روستایی مهاجم جوان پرسپولیس در روز آخر نقل و انتقالات با قراردادی قرضی راهی پیکان شد و همچنین حسین پورحمیدی که با حضور سید حسینی حسینی و رشید مظاهری هیچ شانسی برای حضور در ترکیب اولیه  استقلال را نداشت به ناچار با قراردادی قرضی راهی اراک و تیم آلومینیوم شد.

به هر حال انتقال قرضی یکی از محبوب ترین گزینه ها در فصل نقل و انتقالات است که برای هر طرف سود دارد و بهتر است در فوتبال ایران با اصلاح برخی از قوانین به آن پرداخت تا در فوتبال ایران نیز شاهد نقل و انتقالاتی این چنین باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46374
  • 33 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.